Donderdag groei echo 37 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dinky, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Aanstaande donderdag krijg ik een groei echo. Ik zit dan precies op 37 weken. Eigenlijk is er niet echt een indicatie voor om deze echo te maken, maar omdat ik de vorige keer zo zielig vroeg of we niet ajb nog een echo kregen, omdat we ook al geen pretecho konden doen en omdat ik opeens de kriebels krijg over of ze het geslacht wel goed hebben gezien :oops: :oops: , heeft onze VK een groei echo gepland.

Natuurlijk reuzeleuk en spannend om ons ukje nog 1x in mijn buik te mogen bekijken, voordat we haar echt te zien krijgen! Maar aangezien het een groei-echo is, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de normale maten zijn die een ukje bij 37 weken zo ongeveer hoort te hebben.

Wij hadden zelf eigenlijk een forse beeb verwacht omdat wij beide lang zijn (ik 1.80 en hij 1.89), maar de VK zei de vorige keer al dat dat waarschijnlijk erg mee zou vallen en dat ze haar rond de 6 a 7 pond schat dadelijk (ze heeft toen gewoon aan mijn buik gevoeld).

Zijn er hier meer mensen die nog zo laat (ik ben donderdag precies 37 weken) een groei echo hebben gehad? En wat was daar de uitslag van?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

meneer was hier gister een 2800 gram de lengte was ook gemiddeld dus met 40 weken ongeveer een 52 cm

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb vorige week(37,5wk) een echo gehad(had vals alarm) maar met deze leeftijd wordt het moeilijk om goed te schatten, dus alles was dan ook ongeveer.
    die van ons was toen 2600 gram. kleiner dan ik had verwacht
    vooral omdat de verloskunidge elke keer zeiden het wordt een heeeeeeeeeeel groot kind.
    morgen weer een echo omdat ons kindje nog steeds een dwarsliggertje is (stuitligging) en het niet is ingedaalt, morgen gaan ze kijken hoe hte ligt, hoe zwaar het is etc, een uitgebreide echo.
    en dan gesprek met de gynecoloog wat en hoe (denk dat ik zaterdag wel mama ben na een keizersnee)

4. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    brrr.. vandaag is het zo ver.. ik moet eerlijk zeggen, ik heb er helemaal de zenuwen voor! Kon er vannacht slecht van slapen. Dat heb ik nog niet eerder voor een echo gehad!

Ik ben iig al heel erg blij dat ze nog stevig in mijn buik zit, omdat ik er de hele tijd al bang voor was dat ze voor de 37 weken zou gaan komen. Nu hebben we iig een hele belangrijke grens gehaald.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis die angst is straks zo verdwenen hoor.dan zie je die kleine en dan begin je gewoon te lachen.nu mag je echt gaan aftellen(ik doe met je mee :) )

6. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Daar was ik weer :) Ze kon merken dat ik zenuwachtig was, mijn bloeddruk was 140-70 iets meer dan normaal haha. De echo was super, ondanks dat alles niet meer superduidelijk in beeld gebracht kon worden. Ze heeft haar maagje en darmen al aardig vol zitten en ligt goed ingedaald, dus ik mag vanaf vandaag thuis bevallen!

Het gewicht wordt geschat op 2950 gram nu, haar benen liggen dik 2 weken voor op de echo (een dame met lange benen zei de VK) :):). dat zou goed kunnen want dat zit in de familie bij ons haha. De andere waarden waren allemaal keurig op schema. Totaal kwam uit op een zwangerschapsduur van 37w3d, 3 dagen verder dan "normaal", maar dat is eigenlijk op alle echo's al zo geweest.

Errrrg leuk ook dat we toch even naar haar hoofdje hebben kunnen kijken, ondanks dat ze al zo diep ligt en ze lag daar heerlijk te smakken en stak haar tong ook even uit :) naar ons.

7. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik heb pas bij de 39 weken een groei echo gehad ;)
    uitslag was grote baby, en ben toen gestript heeft alleen niet geholpen.

En zou 5 dagen later ingeleid worden. Onze meid kwam alleen zelf al de dag voor de inleiding :)

8. Femm

Femm Lid

9 jul 2008
    12
    0
    0
    Ik heb vorige week ook een groeiecho gehad, omdat ze dachten dat de baby te klein is. En dat klopt ook! Ben naar de gynaecoloog gestuurd en daar hebben ze geconstateerd dat ze een groeiachterstand van 2 wkn heeft en daarbij komt ook nog eens dat ik te weinig vruchtwater heb....pfff kom maar binnen 'zorgen'....Nu moet ik veel rust houden en as maandag moet ik weer terug naar de gyn. voor een echo en CTG (hartfilmpje) en gaan ze weer kijken hoe het met het vr.water gesteld is. Het vorige hartfilmpje was btw goed gelukkig!
    Ik voel de baby ook niet heel duidelijk meer zoals in het begin...is dat normaal?

9. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Ik heb met onze 2e een groeiecho gehad en ze werd toen geschat op 5 pond ze is geboren met 41 weken en had een gewicht van 3920 gram.

Vandaag heeft de gyn op verzoek gekeken en volgens de echo zou deze wurm nu 3800 gram zijn maar zei de gyn er zit een behoorlijke fout marge in.
    Dit wist ik natuurlijk al :)

Die foutmarge is trouwens zelfs 20 procent zowel naar boven als beneden :D geld trouwens alleen in de laatse weken hoor
    Ik weet niet hoe groot de foutmarge is als je hem eerder hebt gehad.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb met bijna 36 weken groeiecho gehad en toen was meneertje 3130 gram en hij is 2 weken later ingeleid met 4160 gram (precies was ze geschat hadden op 100 gram na)

11. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha ikhoor zo vaak dat menseneerder ingeleid zijn vanwege grote babay, nou mijlieten ze nog 10 dagen lopen maar kon echt niet meer en werd uiteindeljik 1 week later ingeleid wat keizersnee is geworden maar had vanaf 30 weken tot bijna eind echo en laatste zei ja zeker 8 pond en was 4370 en 53 cm dus lekker een flinke maar je kon t er niet echt aan afzien.

ze kunnen t ook vaak fout hebben maar met echo s zij ze redelij goed.

succes

12. Pindarotsje

29 okt 2008
    66
    0
    0
    Heb misschien een domme vraag, maar wilde er geen andere topic voor openen :oops:

Dinsdag heb ik ook een groei echo gehad. Alles was wel redelijk goed alleen ligt ons meisje een week achter met de groei.

Moet ik dan nu de nieuwe datum aanhouden als uitgerekende datum of nog steeds de oude? Het scheelt maar een weekje gelukkig, maar keek er zo naar uit dat ze eruit zou komen.

Alvast bedankt!

13. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    volgens mij moet je gewoon de oude datum blijven aanhouden hoor. De groei heeft op zich niks met de zwangerschapsduur te maken lijkt me :)

14. Pindarotsje

29 okt 2008
    66
    0
    0
    Ok bedankt voor het snelle antwoord. En ook bedankt dat ik je topic even mocht 'pikken' :)

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

woensdag weer een echo gehad, en nu woog ons kindje ong 6,5 pond, mooi formaat voor 39wk

Deel Deze Pagina