Intake gesprek - wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lusvi, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Hallo dames,

Ik ben een echte leek wat betreft IVF etc, maar nu heb ik dus gister de brief gekregen voor een intake-gesprek. Wat kan ik verwachten van dit gesprek, en hoelang na dit gesprek start je meestal?

Ik ga IVF doen in 't VUmc. Kan alleen niets vinden over wachtlijsten..

Bedankt alvast voor reacties :)

2. Keetje2013

14 nov 2013
    31
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Lusvi,

Spannend zeg en ik wens je alvast heel erg veel geluk en succes!
    Naar mijn weten wordt er tijdens het intake gesprek uitgelegd wat de IVF behandeling precies inhoudt en wat het voor jou en je vriend/man betekent.

Een wachttijd is er volgens mij niet. Het heeft met je cyclus te maken die bepaald wanneer je start met IVF. Tenminste, zo was dat bij mij.

3. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Oke bedankt voor je reactie. Ik ga het zien.. Hopelijk snel beginnen :D *ongeduldig*

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wij gingen op een dinsdag voor een intake ivf bij het lumc, daarna mocht ik gelijk door naar de apotheek en die vrijdag was ik begonnen :D
    Ze hadden ook geen wachttijd en de bloedtest en zaadtest hadden we daarvoor al gedaan.
    Succes meid!

5. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Ja hier is de bloedtest en zaadtest ook al gedaan. Nou hopelijk mag ik net als jullie dan snel starten.

6. violetta

violetta Niet meer actief

Wij ook intake gegad vorige vrijdag. Zodra m'n cyclus rond is kan ik starten. Helaas net ongesteld geweest dis nu wachten tot volgende maand. Heb alle medicatie al in huis. Bij intake moeten ze wat standaard vrage stellen en kun jij dingen die niet duidelijk zijn vragen. Ze leggen uit hoe het traject eruit ziet en wat de stappen zijn zodat het duidelijk voor je is. Ik krijg bij verpleegkundige nog apart intake mbt hormonen spuiten Succes met wachttijd tot de ibtake..

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Stel zelf ook veel vragen. Als de arts zegt; bla bla, dan gebeurt er dit en dan doe je dit, bla bla, dan vraag jij; Wat als dat NIET gebeurt? Wat doe ik dan en wanneer?

Veel artsen laten dat soort dingen achterwege maar jij moet dat weten om te voorkomen dat je in paniek raakt als er iets anders gebeurt dan wat hij heeft gezegd.

Vaak is het niks ergs/raars maar dan weet je dat vast van tevoren :).
    Heb meegemaakt wat die stress en angst kan doen.

Succes!

8. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Dat is wel een hele goede tip! Die ga ik onthouden. Dankjewel

Deel Deze Pagina