Wie heeft er ervaring met laten verbouwen door Polen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zussie, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, het zou denk ik wel kunnen. Het leven in Polen is een stuk goedkoper. Die polen leven vaak met een grote groep in een kleine woning (mijn moeder had ze toevallig een tijdje in de straat wonen... met tientallen zaten ze in een rijtjeshuis :D) en het geld gaat naar Polen. Ze werken een paar maanden in Nederland, en dan gaan ze weer terug. Daarom kunnen ze zo weinig vragen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou denk dat ze nog wel langer blijven hoor, woon hier met voornamelijk polen, en die zitten er al een paar jaar. Vergeet niet dat die lui vaak nog het drie of vierdubbele voor zo´n woning moeten betalen ook, ze hebben vaak geen keus en worden daarom goed uitgemolken door de woningverhuurders.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

is zeker waar.ik heb jaren lang fruit gelukt (betuwse) en daar hadden we altijd een groep polen ze zijn gewoon heel erg goedkoop juist omdat ze thuis goedkoop leven veelal. leven ze met z'n groep in een woning en hebben ze een busje om naar het werk tegaan.
    voor hun is 1 euro 3 of 4 keer meer waard als voor ons (tenminste 3 jaar terug vertelde ze dat)

4. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Over het algemeen zijn Polen harde werkers!!! Mijn pa heeft een paar Polen in dienst. Je moet idd goede afspraken met ze maken, ik zou het gewoon doen!!! Scheelt een hoop geld.

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen als het wit via een normale aannemer gaat zou ik het doen.

Ik belde laatst een loodgietersbedrijf en die stuurden ook een pool, maar rekenen 45 euro. Toen heb ik wel even gevraagd om het personeel echt wel alle certificeringen had, aangezien het om aansluiten electra en hr ketel ging. Toen kwam er opeen toch iemand anders de volgende dag....

6. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Whabbit, via welk bedrijf heb jij het laten doen?

Wij kijken inderdaad alleen naar bedrijfjes met een keurmerk, omdat je dan idd garantie hebt en bij geschillen ergens terecht kunt.
    Het lijkt me dat als een bedrijf een keurmerk heeft, een website waar gewoon op aangegeven staat dat ze met polen werken, etc. niet echt illegaal is?? Bovendien als zo'n bedrijf prutkwaliteit levert, dan heeft het daar toch ook geen baat bij? Dan krijgt het geen nieuwe klussen meer.

De nederlandse nationaliteit geeft idd ook totaal geen garantie dat het wel goed gebeurt, daar kun je net zo goed pech hebben.

Ergens vind ik het ook wel gewoon sneu, dat die mannen weg zijn van hun gezinnen, om hier tegen een laag salaris heel hard te werken. Maarja, waarschijnlijk is dat wat ze hier krijgen gewoon beter dan wat ze in Polen kunnen krijgen? Idd schijnt het wel gebruikelijk te zijn een soort 'fooi' te geven als het werk naar tevredenheid is gedaan.
    Misschien stom, maar krijg dan toch een beetje een soort gevoel dat je 'slaven' in huis haalt....

7. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Eerlijk gezegd geen idee! Deze mannen hadden eerder het huis van onze buren gedaan (heel erg netjes, dat is ook waarom ik ze durfde te gebruiken) en ik heb dus rechtstreeks de naam en het nummer van de "hoofd-Pool" gekregen!

8. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ah, en kom je uit zuid holland? ;)
    Wil je me anders even PB-en?

9. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008