heel kort ongi?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ice, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    de titel van dit topic zegt t al: ben echt maar heel kort ongi geweest, t is donderdag smorgens met bruin begonnen, tussen de middag heeft t doorgezet. Gister was t gewoon normaal, maar vanmorgen zat er alleen bruin aan mn ob (sorry voor de details :().
    Later op de dag ook nog bruin, en daarna nog een klein beetje rood.
    ik dacht altyd dat als je met de pil stopte, t juist wat erger werd, maar dit is t tegen over gestelde.....
    snap er nix van :rolleyes: , iemand enig id?
    PS was met pil, en de vorige keer, gewoon 4 dagen, soms 5 ongi...
     
  2. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hey Ice,

    Ik ben nu ook eindelijk ongi...tenminste...vanmorgen bruin en vanmiddag een beetje rood. Vanavond aan m'n ob alleen maar bruin. Hoop dus dat het nog echt doorzet.

    Maar toen ik een paar maanden geleden met de pil gestopt ben voor 2 maanden was ik ook maar zo kort ongi. Met de pil had ik 1 dag bruin, 3 dagen rood, 2 dagen bruin.

    Groetjes,
    Noa

    ps...volgens mij is m'n verhaal erg onsamenhangend..?
     
  3. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    haha, ik snap je verhaal wel hoor Noa ;)
    Maar de 2e keer dat ik ongi werd na de pil (1e x was vlak na t stoppen, toen een maandje veilig geklust vanwege t foliumzuur, en die ongi die toen daarna kwam bedoel ik haha) was t gewoon zoals altyd, ongeveer van dinsdag tot vrydag/ zaterdag
    daarom vind ik t zo raar dat t nu zo kort is (wel meer klusdagen over dan :))
     
  4. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    hahaha....zo kun je het ook zien natuurlijk....
     
  5. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    nog iemand een id? of gewoon een korte ongi? :rolleyes:
     
  6. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik ben na het stoppen van de pil ook maar 2 dagen ongi 3e dag kan ik het met en inlegkruisje af
     
  7. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Heb de pil al 4 jaar geleden weg gedaan en was toen altijd 5 of 6 dagen ongesteld, met buikpijn, sjacho, kortom alles wat niet leuk is.

    Een paar maanden erna was ik redelijk aanspreekbaar voor in ongi werd en geen buikpijn of rugpijn en nog beter, 't begint meestal zondag, maandag en dinsdag wat erger en tegen dinsdagavond is het al bijna weg, woensdag helemaal dus korter kan volgens mij best door geen pil meer komen....Beter toch?
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Tja dat kan. Volgens mij is dat niet erg. Heb je gewoon mazzel.
    Luna
     
  9. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    ok cool :)
    ik had al geen klachten, maar nu is ie ook nog eens korter :D
    lucky me ;)
     
  10. sangerdjan

    sangerdjan Actief lid

    6 jun 2007
    160
    0
    0
    Oosterhout
    ik had deze keer dus ook een korte ongi ... eerst ongi na de verwijdering van het spiraaltjuh echt een week goed ongie geweest en nu dus enkele dagen

    op na ronde 3
     
  11. Shartje

    Shartje Actief lid

    1 jul 2007
    483
    0
    0
    Hoi dames.

    Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil omdat ik wist dat ik in de toekomst kinderen wilde. Ik wilde het mijn lichaam zalf laten doen en een beetje opschonen zeg maar voordat we echt serieus aan de slag gingen. Mijn mesntruatie werd één jaar voordat ik stopte al wat minder en korter maar nadat ik stopte is mijn menstruatie ook héél weinig en maar van korte duur 2 a 3 dagen. Vanlaatst aan de ha gevraagt of dat van invloed was op vruchtbaarheid. Hij vertelde dat het niks zei over je vruchtbaarheid en dat het alleen makkelijker voor je zelf is :)
    Ook heb ik wel eens gehoord dat tijdens je leven de mate en lengte qua cyclus van menstrueren nog wel eens verandert.

    liefs shar
     
  12. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi!

    dit was nou precies wat ik me ook afvroeg! ik was met de pil vaak echt 7 dagen of langer ongi en sinds ik met de pil gestopt ben is het ook korter! nou ben ik vrijdag ongi geworden en het is nu ook al bijna over, alleen nog wat bruin... ik begon me ook wat zorgen te maken of dit iets te maken heeft met je vruchtbaarheid, dus shartje bedankt voor je antwoord! :D

    liefs rebbel
     
  13. Shartje

    Shartje Actief lid

    1 jul 2007
    483
    0
    0
    Fijn dat ik heb kunnen aanvullen/ helpen :D

    x shar
     
  14. Pooltje

    Pooltje Actief lid

    28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi Ice,
    Ik heb ook vaak maar hele korte ongi's, twee tot max. 3 dagen. Ik was ook bang dat dit een relatie had met vruchtbaarheid. Ik dacht korte ongi is geen eisprong die cyclus, maar dat is in ieder geval niet waar. Ik ben sinds kort in de MMM en mijn laatste cyclus is helemaal gevolgd met echo's. Ik heb een dubbele eisprong gehad en goed dik baarmoederslijm, ik dacht dat ik deze maand daarom wel zwaarder ongesteld zou worden. Maar nee dus, ook deze maand maar heel weinig :evil: en slechts twee dagen. Dus mijn conclusie, de korte ongesteldheid heeft geen directe relatie met je vruchtbaarheid die maand.
    Ik ga het wel volgende keer nog aan de dokter vragen voor de zekerheid, maar voorlopig hou ik het bij het positieve en ben ik blij met mijn korte :evil: en mijn vriend is daar ook blij mee :) !
     
  15. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Dank jullie wel voor de antwoorden!
    kunnen we nog vaker aan de klus :)
     

Deel Deze Pagina