Hoe zag jullie trouwdag eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door miss84, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss84

    miss84 Bekend lid

    2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd hoe jullie trouwdag er uit zag.

    Wij komen er niet echt uit qua planning haha

    Eerst trouwen
    Receptie voor iedereen
    Daarna eten met familie en vrienden die we voor de hele dag uitnodigen
    En m'n vriend wil daarna mog een feest. Maar ik zeg mensen die bij de receptie waren kun je niet ff paar uur laten wachten omdat wij gaan eten.

    Nou ja kortom ben benieuwd naar jullie dag zodat ik wat ideeën kan opdoen :)
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Eerst trouwen, dan foto's, dan koffie en thee met de daggasten, toen eten met de daggasten en toen het feest.

    Als je al een receptie wil zou ik deze van 7 tot 8 of 9 ofzo doen, voor het feest aan. Persoonlijk vind ik het een raar iets, vaak moeten sommige mensen ook na de receptie weer weg, dat komt niet leuk over..
     
  3. minon

    minon Niet meer actief

    Smorgens heeeeeel vroeg bed uit haha.
    Foto's maken
    10:00 daggasten kwamen aan op feestlocatie en aten ondertussen broodje en koffie enzo. Daarna daar foto's gemaakt met de daggasten
    12:00 gemeentehuis
    14:00 kerk
    16:00 aansnijden bruidstaart
    18:00 diner
    20:30 receptie/feest net hoe je het noemen wil. De laatste was om 01:30 ongeveer weg.
     
  4. tricie83

    tricie83 Bekend lid

    20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Om 1300 uur werd ik opgehaald, daggasten waren al bij mijn ouders thuis. Die kregen daar wat eten en drinken en even gezellig kletsen.
    om 1330 gingen wij foto's maken op een locatie vlakbij.
    Om 1500 uur gingen we trouwen.
    Om 1600 uur met daggasten naar de locatie om te proosten en wat lekkers.
    toen kon iedereen zich even opfrissen ( was een hotel bij de locatie met allerlei voorzieningen )
    om 1700 uur eten met daggasten.
    om 2000 uur werden wij naar de hotelkamer gestuurd en moesten daar wachten tot we werden opgehaald.
    feest begon om 2030.

    Wij hebben juist de receptie weggelaten, omdat we gewoon iedereen wilde zien en mee laten feesten.
    Een receptie van een uur vindt ik vaak zo overkomen als je mag even je envelopje brengen en daarna weer wegwezen want je bent net niet belangrijk genoeg om mee te feesten. Ik wilde daar in ieder geval geen schifting in gaan maken.
     
  5. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    7.00 wekker ging (ik sliep bij mijn ouders) en de make up etc in.
    10.15 gasten die het leuk vonden om te zien hoe ik werd ''opgehaald'' door mijn verloofde waren welkom bij mijn ouders voor koffie en een taartje (en bleven vervolgens voor nog een broodje o.i.d tot het tijd was om naar de locatie te gaan voor hen)
    10.30 Verloofde belde aan, koffie gedronken etc.
    11.00 vertrek van bruidspaar en fotograaf voor fotoshoot (ondertusesn gingen de ceremoniemeesters naar locatie en later de gasten op eigen gelegenheid)
    12.00 - 13.30 fotoshoot
    13.45 aankomst bruidspaar locatie
    14.00 ceremonie
    14.45 Taart & Prosecco
    15.00 foto's met daggasten en daarna borrelen tot diner
    17.30 - 19.30 diner
    20.00 - 01.00 Feest

    Wij hadden 38 daggasten die er de hele dag bij waren en vervolgens feest met ongeveer 150 genodigden. Dus geen receptie gedaan. Alles was bij ons op één locatie wat wel veel rust gaf (geen heen en weer reizen) Foto's wilden wij voor af omdat wij het niet zo leuk vonden om ons eigen ''feestje'' te moeten verlaten.

    Leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!
     
  6. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeg uit bed,
    Kapster stond om 7.00u voor de deur.

    Manlief kwam om 10 uur met foto graaf en trouwauto
    - foto's maken en om 11.30 retour
    - daggasten waren ondertussen al aangekomen en stonden ons op te wachten (bij mn ouders)
    - Broodje gegeten
    - vlgs mij trouwden wij om 13.00u gemeentehuis
    Dus vertrokken wij rond 12.40
    - 14.30u Kerk
    - Om 16.00-18.00u hadden wij een receptie op de feestlocatie
    -aansluitend eten met de daggasten.
    - Bruidstaart hadden wij als toetje, wisten anders niet waar dit tussendoor moesten doen ;) Was een goed alternatief.
    - en vlgs mij vanaf 20.30 of 21.00u het Feest. Tot 00.00u

    Fotograaf bleef erbij totaan de receptie, ook is er gefilmd totaan de receptie
     
  7. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier zijn wij afgelopen mei getrouwd.

    12:00 gemeentehuis
    13:00 kerk
    14:30-16:00 fotootjes maken
    16:30-18:30 diner met daggasten
    19:00-20:00 receptie
    20:30-01:30 feest
     
  8. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ik sliep met onze dochter bij mijn ouders.
    Heel vroeg opstaan. Aankleden, haar, make up.
    Om 10 uur kwam mijn man mij ophalen. Er waren al enkele daggasten bij. Na een half uurtje zijn wij foto's gaan maken. De daggasten konden eventueel bij mijn ouders een broodje mee eten.
    Om 13 uur zijn wij getrouwd. Iedereen was daar welkom. Daarna liepen we met zn allen naar een kroegje voor een borrel met bruidstaart. Vanaf vier uur konden we met de daggasten terecht op de feestlocatie. Daar gechild, gegeten en vanaf acht uur het feest.

    Je kunt het best verlangen van je (dag)gasten dat ze zich een korte tijd zelf vermaken hoor!
     
  9. marietje85

    marietje85 Bekend lid

    2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb 's ochtends eerst nog mee geholpen met het versieren van het huis van mijn ouders.
    Daarna aankleden en mijn haar e.d. doen.

    Ik werd opgehaald en toen zijn we foto's gaan maken.
    Bij terugkomst waren de daggasten al bij mijn ouders.
    We hebben een broodje gegeten en al wat foto's met ouders, broer, zus gemaakt.
    Toen naar gemeentehuis.
    Na afloop gelijk door naar de feestlocatie met alle daggasten.
    Daar hadden we koffie met gebak en aansluitend het diner.
    Toen nog het feest.

    Receptie hebben we bewust niet gedaan. Nu hadden we rustig de tijd met de mensen die ons het dierbaarst waren en hadden we ook nog tijd om even samen tot rust te komen. Zo,n dag is al hectisch genoeg nog een receptie er tussen proppen had ik niet gered.
     
  10. miss84

    miss84 Bekend lid

    2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat voor feest hadden jullie? Ik dacht ook alleen een feest en geen receptie. Maar wat dan qua muziek enz. Wordt er gedanst? En m'n opa van 92 zie ik niet de hele tijd in die drukte zitten. Bij een receptie is dat toch rustiger.

    En dan het onderscheid van dag gasten.
    Als we vrienden en familie doen komen we al snel op 60 man.
    Best veel voor eten enz.

    Maar doen we een onderscheid in alleen familie en meest close vrienden dan krijg je weer van waarom zij wel en ik niet de hele dag...

    Haha wat een gedoe dat trouwen:p:D
     
  11. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    7.00 kapper
    10.30 man kwam me ophalen
    11.00 ceremonie
    12.00 lunch met daggasten
    14.00 foto's maken
    16.00 diner
    18.30 receptie
    20.30 feest
     
  12. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Naaste familie kwam vooraf naar m'n ouders, waar ik werd opgehaald door manlief.
    15.00 uur huwelijksvoltrekking met aansluitend champagne en aansnijden taart.
    Daarna gingen wij foto's maken op dezelfde locatie. En vervolgens hapjes en drankjes.
    18.00uur bbq met daggasten (ongeveer 40 man)
    20.00 uur start feest met een dj (in totaal ongeveer 90 man)
    We hadden bij het feest ook wat zitjes, voor de ouderen, maar onze opa's/oma's gingen toch vlak na het eten weg. Rond 21.00 uur hebben we de openingsdans gedaan. We hebben geen receptie gehouden. Dj draaide in het begin rustigere muziek en later ging het feest goed los en hebben we de hele avond op de dansvloer gestaan.

    We hadden alles op 1 locatie en dat gaf wel heel veel rust. Geen heen en weer gereis en op het moment dat iets uitloopt of juist sneller gaat kan daar makkelijker op ingesprongen worden.

    Heel veel plezier met de voorbereidingen!
     
  13. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    Wij hadden als daggasten alleen beide gezinnen (dus onze ouders en zussen) opa en oma's en verder beste vrienden.

    Feest ooms, tantes, neven nichten, collega's kennissen, voetbalteam en nog meer vrienden. Opa's en oma's zijn over het algemeen na het eten naar huis gegaan. Wel was t heel warm dus buiten zitten kon ook dat deden onze ooms en tantes vooral. Feest was handen schudden, taartje en koffie bij binnenkomst, openingsdans, dj en saxofonist die meespeelde met dj (elke 20 min) ook nog boeket gegooid.
     
  14. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Poehhhhh, even graven.. Ben zo slecht in onthouden!

    07.15: zat ik bij de kapper..
    08.30: naar mijn moeder haar huis, aankleden.. Stress omdat moeders was vergeten hoe ze de achterkant moest dichtsnoeren :D
    09.30: kwam manlief me ophalen (wat een moment!!), toen zijn we om foto´s gegaan..
    12.00: kwamen we bij ons eigen huis en daar hadden we met al onze daggasten een lunch..
    13.45: hup in de bakfiets en richting het gemeentehuis
    14.00: trouwen

    Daarna zijn we naar onze trouwlocatie gegaan en daar hebben we voor de rest alles gedaan.. ´s middags koffie met taart en ´s avonds hebben we met zijn allen lekker gegeten en vanaf 20.00 hadden we een feest met een band :D
     
  15. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    13:00uur foto's
    14:30uur ceremonie
    16:00 uur receptie met bruidstaart
    18:00 uur diner met enkel de getuigen
    21:00 uur feest
    hier woont iedereen in de buurt dus mensen konden gewoon thuis eten.
    Ik vond een receptie toch wel na de ceremonie moeten. Want anders had men na de ceremonie niet eens een drankje gekregen. Heb overigens niemand over het gat horen klagen. Mensen zijn ook niet verplicht om bij receptie en feest te blijven. Bij feest direct na de receptie kan het gebeuren dat mensen blijven plakken.
     
  16. mamsam

    mamsam Bekend lid

    25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij trouwden op locatie buiten onze woonplaats.
    Zoon is bij mn ouders blijven slapen. Wij gewoon thuis en mn nichtje bleef ook slapen en hielp me met aankleden. Geloof om 9 uur kwam kapster/schoonzus. Ik heb mn man "opgehaald" met de trouwauto die verderop in de straat geparkeerd stond. (Man nog geen rijbewijs en mezelf als verassing getrakteerd op een cabrio :) ). Naar de trouwlocatie waar de daggasten zich hadden verzameld. Trouwen en foto's maken op de trouwlocatie, vlindertuin. Gasten konden vrij de tuin in em een hapje en drankje nemen. Terug naar huis en nog wat buiten foto's met de auto gemaakt. We hielden een bbq thuis en hierna was het feest ook thuis. Met grote tent en muziek op een cd. Taart gedaan toen de avondgasten er ook waren. En om een uur lekker mn eigen bed ingeroepen :)
     
  17. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #17 Mams136, 13 jul 2014
    Laatst bewerkt: 13 jul 2014
    09:30 getrouwd.
    10:15 Taart aansnijden en koffie (aan de overkant vant gemeentehuis ;) )
    10:30 Wij foto's maken.
    12:30 Buffet, samen met de naaste familie
    15:00 Receptie tot 18:30
    En daarna heerlijk naar huis.
    Onze oudste is er toen de hele dag bij geweest en we hadden het niet anders gewild.
     
  18. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Zaterdagmiddag hielden we een prachtige (alternatieve) ceremonie in de tuin van mijn schoonouders. Dat is een grote tuin met verschillende terrassen. We hadden zelf een lintenboog gemaakt tussen de in bloei staande blauwe regen waaronder mijn man en ik stonden. Een van mijn beste vrienden verbond ons in de echt, we gaven elkaar ringen en zoenden.

    Toen zong mijn ex "I will follow you into the dark" voor mijn man en mij, de oom van mijn man speelde hier gitaar bij. Daarna deed mijn beste vriendin een buikdanschoreografie op het gras, waar iedereen in een grote kring omheen stond. Heel mooi met zwierende doeken enzo. Toen gingen mijn schoonvader en zijn broer en zus nog wat nederlandstalige liedjes zingen.

    Daarna speelde er een hele toffe metalband die onze favoriete nummers coverde en er waren een bier- en wijntap en een friettent de tuin in gereden en iedereen kon eten en drinken. Overal stonden witte tenten waar mensen in de schaduw konden staan (het was bijna 30 graden en zonnig die dag) en er hing een echte festivalsfeer.

    Toen het avond was en donker werd stak ik overal kaarsen aan. Ik had lege flessen beschilderd in de kleuren van de uitnodiging en daar witte kaarsen in gestoken en die stonden overal op de tafels en in het gras en hingen in de bomen, dus dat was een heel mooi gezicht. In een loungehoek stond een grote waterpijp met kersentabak met vier slangen op de tafel waar mensen om de beurt aan konden lurken.

    Rond middernacht gingen man en ik onder luid gejuich en geklap weg, naar onze bruidssuite elders in de stad. Het feest ging zonder ons door tot in de ochtend.

    Op maandagochtend zijn we eigenlijk pas voor de wet getrouwd, door zo'n 15 minuten durende gratis dienst op het gemeentehuis. De dag daarna gingen we op huwelijksreis naar een huisje met privézwembad op een bergje in Griekenland. HEERLIJK!

    /Edit: we hadden dus gewoon de hele familie uitgenodigd, alle vrienden en collega's. Ongeveer 100 mensen. EN omdat we zelf drank inkochten en een friettent hadden afgehuurd was dat niet zo duur. We waren voor de rest namelijk geen geld kwijt. Muziek en entertainment werd verzorgd door vrienden, locatie door schoonouders.
     
  19. Cream86

    Cream86 Bekend lid

    12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Wij zijn op een woensdag getrouwd en hebben op vrijdag het feest gegeven, zodat er meer mensen bij konden zijn.

    Op de dag van de trouwerij zelf waren alleen naaste familie, getuigen en een goede vriendin als fotografe aanwezig. Op vrijdag was iedereen welkom, was uiteindelijk een man of 80.

    Op woensdag vroeg opstaan en naar gemeentehuis en daar getrouwd! Door naar het huis van de vriendin van mijn vader en met zijn allen taart gegeten en toen zijn man en ik met de fotografe gaan wandelen en hebben we een lading foto's gemaakt. Daarna weer bij de vriendin van mijn vader thuis met zijn allen geluncht. Iedereen had zelf wat lekkers gemaakt en meegenomen, want we hebben er goede koks tussen zitten en helaas weinig geld :p En 's avonds zijn we uit eten gegaan met de groep. En wij zijn met zijn 2 daarna naar een hotel gebracht voor een overnachting daar ^^

    Op vrijdagavond begon het feest rond 22:00 en duurde tot ongeveer 3:00. Met mijn zwangere buik was dat wel wat vermoeiend, maar zo ontzettend gezellig! We hadden een studentenbar afgehuurd en er was plek genoeg om te zitten voor de mensen die dat wilden, maar ook ruimte om te dansen. We wilden eigenlijk karaoke doen (man is zanger en we hebben veel vrienden die muzikant zijn), maar dat werkte helaas uiteindelijk niet :( Dus toen de hele avond lekker muziek gedraaid die wij leuk vinden.
     
  20. Kuukske

    Kuukske Bekend lid

    26 nov 2012
    661
    10
    18
    Tjee precies de dagindeling als bij ons! Alleen was ik niet bij mijn moeder maar hebben mijn man en ik gewoon samen geslapen de nacht ervoor. Overdag hadden we 30 gasten en 's avonds kwamen er 15 bij. Heel intiem! Ook hadden we alles op één locatie wat ik iedereen kan aanraden, het is zo ontspannen!! Niet dat gesjees van de ene naar de andere locatie. Topdag gehad. Succes met de voorbereidingen TS!
     

Deel Deze Pagina