Wanneer ga je naar een andere speen?? Lucas drinkt uit Dr. Brown flessen. Gebruikt nu speen 1, flessen van 150/5 met 1 schep Nutriton. De laatste tijd doet hij vaak ruim 30 minuten over een fles. Soms laat hij ook wat cc staan, maar dat is voor mijn gevoel niet vanwege de hoeveelheid maar omdat het zo lang duurt. Hij valt vaak in slaap aan de fles, ook overdag. Nu heb ik vanmiddag deze fles gegeven met een speen 2. Hij deed er 16 minuten over (zonder te boeren). En gaf bijna geen melk terug en kwam ook niks omhoog (wel belangrijk voor mij ivm zijn verb. reflux). Wat denken jullie, kan ik beter speen 2 gaan gebruiken? Hij zal nl over niet al te lange tijd naar flessen van 180 mogen denk ik. Op de verpakking staat 3mnd+ maar ik weet dat ik daar niet altijd naar moet kijken... Is de maatstaf voor het gebruik van een andere speen altijd de tijd? (dus 15-20 min?)
Ik zou gewoon over gaan naar speen 2 als je het idee hebt dat je zoon het aankan. 30 minuten is inderdaad wel lang voor een fles en als hij in slaap valt omdat hij er moe van wordt en dus niet alles op krijgt... Je zou een week speen 2 kunnen proberen toch en bekijken hoe het gaat met je zoon! Krijgt hij er teveel last van dan zou ik weer naar speen 1 over gaan. Bij de drogist kreeg ik te horen dat ik, aangezien onze zoon 3mnd is, over moest op een andere speen (hij krijgt nu nog speen 1) maar als we hem uit speen 2 laten drinken is hij binnen 10 minuten klaar en spuugt vaak bijna de halve fles dan weer uit. Daarom blijven we nog bij speen 1.
Vanmiddag ging het dus erg goed, maar vanavond had hij in 5 minuten al 100 ml op, dat ging dus veel te snel...dus toch maar weer speen 1 erop gezet.
Gewoon kijken naar je kind idd. Hier drinkt zoon nog steeds uit een 1 speen, wij zijn dus nooit overgegaan naar een vervolgspeen. Is dan ook een erg gulzig drinkend jongetje. Wat ik ermee wil zeggen: je MOET dus niet over. Maar als je kind idd veel langzamer gaat drinken, is het wel een goede om uit te proberen. Wat je ook kan proberen is een 1,2,3 speen. Hier is stand 3 het grootste gaatje en stand 1 het kleinste. Liet zoon hier wel eens zijn papfles drinken eerst door stand 2 (als hij dus het hardst zuigt) en op de helft met stand 3.
Je kan een 1,2,3, speen proberen, hierdoor kunnen ze in het begin door 1 drinken en daarna door standje 2 waarodoor ze minder hard hoeven te zuigen..
Bij onze oudste zijn we nooit over gegaan op een volgende speen, is altijd goed uit de kleinste blijven drinken. Alleen de papfles kreeg hij met de 1,2,3 speen. Nu drinkt hidde ook gewoon nog uit de kleinste speen (bfree fles) en volgens mij ga ik ook niet overstappen want dat is nog lang niet nodig. Hij drink netjes 20 minuten over de fles, soms met kleine pauzes tussendoor. Dus inderdaad niet perse de maanden aanhouden maar kijken naar je kind, hoe snel lucas drinkt.
Vaak merk je aan je kind of en wanneer het tijdis voor een andere speen. Wat jij doet nu lijkt me heel goed: kijken wat bij de situatie past. Niet alle kinderen hoeven over naar grotere spenen, ik heb er en ken er meer die tot een maand of negen met newborn bleven drinken. 1,2,3 speen is iets waar jonge kinderen zich vaak in verslikken, die gaan veel te snel!
Dr brown heeft ook geen 1,2,3 speen, alleen maar fase 1 t/m4 of een papspeen. Ik heb de tip gekregen van iemand anders die ook deze fles gebruikt om eerst 15 min met speen 1 te laten drinken en daarna als er nog veel in de fles zit speen 2 erop zetten.
ik gebruik ook de dr brown fles en begin ook idd met de 1 en de laatste paar min als ik merk dat hij echt te moe wordt en de melk door de nutriton te dik doe ik 2 erop, werkt prima!