Hoi meiden, zelf weet ik t even niet meer dus dacht mischien zijn er meiden die hetzelfde hebben. Ik ben na mijn zwangerschap heel veel afgevallen en mijn zoontje is nu 20 maanden en ik val nog af. Ik weeg nu 55 kilo terwijl mijn normale gewicht en hoe ik graag zou willen rond de 64 is. Ik ben bij de dokter geweest en ook daar heb ik weinig aan gehad. Het eten staat me zo tegen, ik denk er ook helemaal niet bij na en als ik al eens eet voel ik me erna beroerd. Last van mn maag, darmen en een vol gevoel bij mn keel, heel raar. Voel me gewoon niet goed bij zo'n laag gewicht. Zijn er meiden die zich hierin herkennen? En hoe zijn jullie uiteindelijk weer wat aangekomen?
ja! Heel herkenbaar! Ik heb het tijdens mijn zwangerschap ook gehad. Erg overgeven en veel afgevallen. Na de zwangerschap mijn best gedaan om aan te komen. En uiteindelijk is dat gelukt. Met heel veel moeite. Nu weer ziek geweest, veel overgegeven en het begint weer van voor af aan. Ik was in 2 dagen tijd 4 kilo kwijt. Ik moet om de 3 uur iets eten van mezelf. Want 1) anders voel ik me alleen nog maar beroerder en 2) aansterken. Ik weet hoe het is, en soms helemaal niet leuk als ik kokhalzend mijn brood naar binnen werk en iemand anders zegt: ja je kan t hebben! Het liefst eet ik soms dagen niet.
Probeer anders een dietist. Die zijn er niet alleen om af te vallen maar ook om aan te komen. Mss kan die je tips en tricks geven om op je gewenste gewicht te komen.
Hier nog 1..... 25 kilo afgevallen in 3 maanden tijd. Was niks van me over. Via dietist heb ik bijvoeding gekregen en uiteindlijk zo aangekomen heb echt allesgeprobeerd. Was bij mij echter voor mijn zwangerschap. Heb 1.5 jaar nodig gehad om weer te beginnen met aankomen en nu blijft het wel zitten.
Thanks meiden, de dokter had mij door willen sturen naar een dietiste maar die wordt niet meer vergoed en dus moet ik t 'zelf' doen. Heel moeilijk.
Bij mij wordt de dietiste wel gedeeltelijk vergoed hoor, zou je eens na moeten kijken of dit bij jou ook zo is.
Heb je al eens bloedgeprikt op je schildklier. Dan krijg je deze klachten namelijk ook..... Ik spreek uit ervaring.
Je kan ook altijd nog informeren wat een consult bij de dietist kost. Mss valt het wel heel erg mee en is het best te betalen. (Al kan ik natuurlijk niet in jou beurs kijken)
inderdaad. komt echt supervaak voor dat je schildklier na de zwangerschap begint te klieren en ineens of té snel of té langzaam werkt, en als hij te snel werkt val je idd vaak kilo's af
Ik wilde ook al de schildklier noemen. Na mijn zwangerschap in drie maanden tijd 35 kilo afgevallen, terwijl ik bleef eten. Ik voelde me zo slap en rot door het te snel afvallen. Mijn schildklier bleek veels te snel te werken en daardoor viel ik zo snel af.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap een aantal malen bij een internist/endocrinoloog in het ziekenhuis geweest en zij vertelde mij dat een bij zwangerschap vanwege de hormonen je schildklier van slag kan raken. Dus misschien toch een idee om je huisarts om schildklieronderzoek te vragen? En dieetvergoeding is inderdaad uit de Basisverzekering geschrapt, een aantal zorgverzekeraars vergoeden (een gedeelte) nog uit de aanvullende verzekering. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Succes!
ik val ook alleen maar af. Weeg nu 57 kg en ben 1,72m (2 weken terug gewogen en gemeten) Eet gewoon normaal. Bloed is al geprikt, niets te vinden.