Ik dacht eens even vragen of andere moeders dat ook hebben. Mijn meisje is nu 1,5 jaar en gaat 1 dag naar het kdv. In het begin was zo behoorlijk vaak ziek, maar de laatste tijd gaat dat eigenlijk erg goed. Nu lijk ik wel aan de beurt, twee weken geleden een week ziek geweest en nu stond ik vanochtend weer op met koorts... Ik ben ook zo moe de laatste tijd en eigenlijk sinds zij geboren is ben ik nog nooit zo vaak ziek geweest. Ik vind dit echt super vervelend, voor mijn meisje, man en werk. Ik heb gewoon weinig puf te laatste tijd en moet ook steeds vroeger naar bed en dan nog word ik ziek. Hebben jullie tips en zijn er ook moeders die dit hebben?
Hoi meid. Sinds ik de kleine heb ben ik ook vaker ziek en ze gaat niet eens naar het kdv. Bij mij komt het gewoon omdat ik veel drukker ben dan zonder kinderen,minder rust,een baan erbij enz. Ik slik al multivitaminen om mijn weerstand een beetje op te krikken,veel fruit eten en vroeger naar bed. Maar het is ook zo dat als de kleine verkouden is ik ook meteen verkouden wordt,mijn man wordt dan verkouden,lekker het cirkeltje rond. Vind het zelf ook vervelend want mama`s kunnen niet ziek zijn hè
ja dat is het he. Mama's kunnen niet ziek zijn. Vandaag ben ik vrij en het liefst ging ik nu met een paracetemol naar bed. Maar ja die kleine is springlevend! Ik hobbel maar een beetje de dag door en ga vanmiddag even met haar mee liggen en vanavond op tijd naar bed. Ik denk ook dat het komt door wat jij zegt. Ik heb een drukke baan, heb minder rust, wil ook veel tijd aan die kleine besteden. Gewoon geen goede weerstand. Daarnaast zei de huisarts laatst dat je nu allemaal weer met bacterieen in aanmerking komt (door de kleine) die je jaren niet gehad hebt. Als ouders moet je ook weer je weerstand opbouwen. Ik ga ook maar eens vitameinen slikken, dat is wel een goede tip.
Ik heb het ook, afgelopen jaar ben ik echt ontelbare keren ziek geweest. En ook vaak ernstiger dan ik voor Thijmen was. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen eruit laten halen omdat die steeds ontstoken waren. Nu hoop ik dat het beter gaat. Maar ik denk idd ook dat het een kwestie is van jezelf goed verzorgen: gezond eten, sporten (of in elk geval bewegen), rust nemen, ontspannen etc... bij mij schiet dat er ook vaak bij in Maar ik ga mijn leven beteren!
Ik ook hoor. In december ben ik 3 keer ziek geweest! En dan overdrijf ik niet, echt ziek! Elke keer als mijn dochter loopt te snotteren weet ik al dat ik het ook weer krijg... Mijn man heeft er geen last van overigens!
Hier hetzelfde. Wij waren echt NOOIT ziek en nu in 1 maand tijd aan de lopende band. Van griep naar verkoudheid, buikgriep en weer terug. Om gek van te worden. Heb ook echt geen tips maar denk dat het voor veel ouders erg herkenbaar is.
hier ook hetzelfde verhaal, ik was voorheen nooit ziek en deze winter al drie keer waarvan 2 keer met flinke koorts. baal er ook flink van moet ik zeggen, want je kunt niet even lekker op bed gaan liggen als die kleine vrolijk rondhupst. maar ja t zal er wel bij horen...
hier ook! Voor de geboorte van Liam was ik eens in de 10 jaar ziek ofzo, Echt supergezond. Maar sinds Liam..... pppfffff volgens mij heb ik mijn eigen portie weerstand aan Liam meegegeven en moet zelf alles weer opnieuw opbouwen. Maar dat betekent niet dat Liam nooit ziek is... jammer genoeg. Anders was het nog ergens goed voor geweest.
Ik ben ook heel vaak ziek. Vorig winter de griep en direct er achteraan buikgriep. En constant verkouden. Loop nu ook al weer vanaf september te klungelen. Het zal wel door de KDV-virusjes komen die onze kleintjes meenemen. En doordat we zelf een heel ander ritme hebben met minder slaap en drukker zijn.
o dit klinkt bekend. en ik ben ook nog eens zwanger, dat helpt niet. het ergste vind ik dat hij niet naar de creche kan als ik ziek ben want die is op mijn werk. ziek thuis met een jochie van 15 maanden, wat een drama!
moet zeggen dat het hier wel goed gaat, sophie is voor het laatst echt ziek geweest vorig jaar maart, toen had ze het rota virus. daarna alleen goed verkouden. vorig jaar maart was ik zelf ook ziek een week na sophie. tis wel zo dat wanneer sophie verkouden is, ik ook vaak snotterig ben. en sophie gaat trouwens 2,5 naar kdv. paps is in de 10 jaar dat ik m ken, misschien nog maar 2 ziek geweest, maar heeft zich nog nooit ziek hoeven/willen melden.
ik merk ook wel dat het langer duurt voordat ik weer opgeknapt ben of dat ik vaker last heb op een verkoudheid of me behoorlijk belabbert voelt. Ik denk dat het komt omdat je het niet uit kan zieken en het maar iun je lijf blijft sluimeren. ik eet ,aar zoveel mopgelijk fruit en verse groente natuurlijk en door regelmaat zodat ik wel overal genoeg van krijg. al is voldoende slaap natuurlijk een must
Ook hier hetzelfde verhaal! Voor de 3e x ziek in 6 weken tijd. Eerst 2 weken, toen 1 week en nu weeral 8 dagen thuis. Ik had/heb voorhoofdsholteontsteking en luchtweginfectie die steeds terug keerden omdat ik niet goed uitziekte. Ben nu aan mijn 3 e antibioticakuur bezig, hoop dat deze eens aanslaat want ik ben het ook meer dan beu.Het valt ook niet mee om uit te zieken met een dreumes in huis, bovendien had mijn zoontje ook nog eens 2 x een dubbele oorontsteking en verkoudheid kort achter elkaar. Hopelijk zijn alle mama's gauw weer gezond en kunnen we weer van het leven genieten!
Hier ook precies het zelfde wordt er niet goed van. En op mijn werk zien ze me ook al aankomen. Durf me haast niet meer ziek te melden maar trek het niet. December met buikgriep thuis gezeten een week. En nu weer. bah. Emma gaat 2 dagen naar KDV Beterschap allemaal
ha ben ik toch niet de enige, gelukkig heb in december alle holtes ontstoken gehad incl m'n oren en luchtweginfectie, twee weken thuis geweest vorige week thuis geweest met griep keel en luchtweginfectie en vandaag weer keelpijn en ben bang wederom luchtweginfectie (voelt tenminste zo zoals jullie zien luchtwegen zijn het zwakke punt alles slaat gelijk daarop. en je kunt dan inderdaad niks, heb vorige week zelfs m'n moeder gebeld om op ukkie te letten zodat ik kon slapen terwijl ukkie zelf ook wederom aan de antibiotica zat (tweede keer in 2 maanden tijd) moet ook zeggen dat uk echt alles vangt op de twee halve dagen dat ie naar het KDV gaat, gaat op woensdag en donderdag en je kunt de klok erop gelijk zetten die ie in het weekend ziek is (piepen,kuchen koorts en noem maar op)
Fijn om te horen dat meer moeders dit hebben (natuurlijk niet fijn dat jullie ziek zijn). Ik was al bang dat ik een beetje een zeur was. Maar ik ben ook elke keer echt flink ziek. Nooit gehad. Ik heb nu in 3 antibioticakuren gehad, dus deze krijg ik niets van de huisarts en moet ik echt zelf beter worden. Dat dwingt me wel om meer rust te nemen. De kleine kon vandaag een dagje extra naar de creche dus ga vandaag lekker slapen en hou me het weekend ook rustig. Hopelijk kunnen we er dan maandag weer tegen.