Wie heeft er ervaring met P20 (of soortgelijk) Zowel positief als negatief

Discussie in 'De lounge' gestart door armande, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wie gebruikt er p20? Of iets soortgelijks.
    Is het wat? Hoef je het echt maar 1x op te smeren en ben je dan goed beschermd? Krijg je ook nog wel een kleurtje of niet? Geschikt voor kinderen?
    Kan t me zo moeilijk voorstellen en durf het daarom niet aan te schaffen....;)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Wij smeren hier met ultrasun. Dit werkt heel goed bij allergieeen maar is dus ook 1x per dag smeren. Echter dit ligt heel erg aan de huid van de persoon. Mijn man en zoontje redden het prima met 1x smeren en worden mooi bruin. Dochter en ik smeren 2x per dag anders verbranden we.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben erg tevreden over P20. Ik gebruik het dit jaar voor het eerst voor de kinderen en dat gaat goed. 's Ochtends even goed insmeren en dan kunnen ze er de hele dag tegen. Als ze veel in het badje spelen doe ik het 's middags nog wel een keer. Dat staat namelijk in de Engelse tekst op het doosje: Wateresisitant up to 80 minutes. In het Nederlands staat dat er niet bij...

Voordeel van de P20 vind ik ook dat het niet plakt. Het laat niet zo'n glibberig laagje achter wat gewone zonnebrand wel doet.

Zondag had ik ze dus 2x ingesmeerd met p20 en ze waren nog niet verbrand, terwijl ze eigenlijk de hele dag in de zon hadden gespeeld. Gisteren zijn ze naar de BSO geweest en zijn ze daar minstens 2x ingesmeerd met gewone zonnebrand (geen idee welke) en waren ze toch ietwat rood op hun rug.

Edit: Jelle en Jitte krijgen nu wel een kleurtje, alleen hebben ze van zichzelf een hele lichte huis (beide blond en blauwe ogen) us het is niet heel zichtbaar.

4. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ja hier ook wel eens gebruikt, en het werkt goed. heb het niet op onze dochter gebruikt, wel bij ons zelf. manlief loopt er de hele 4daagse mee, zonder na te denken over het smeren.

Ik vind het wel stinken... maar dat vervliegt na een tijdje wel...

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik gebruik hetal jaren!

Smeer het een half uur voor ik de zon in ga op en hoef de rest vd dag niet meer te ameren!

Zoontje heeft zonne allergie en smeer ik er ook mee in en heeftdan geen last van zonne allergie!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat ik me afvraag: Smeren jullie dan ook zo royaal met P20 als in de bijsluiter staat? Daar staat in dat een volwassen persoon 40 ml moet gebruiken om voldoende bescherming te hebben. Ik had een klein flesje van 40 ml gekocht om te proberen en dat kostte al 9.95 bij het kruidvat. Duur grapje als je er dan 2 kinderen en 2 volwassenen elke dag mee in moet smeren... ;)

(overigens was hij vorige week met 25% korting, dan is 100ml iets van 15 euro.)

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Gebruik het hier ook al jaren. Mijn partner met eczeem kan er niet tegen, mijn meisje met eczeem doet er prima mee.
    Mijn moeder met zonne allergie gebruik deze ook en heeft geen last van de allergie meer met deze zonnebrandcreme.

We verbranden hier eigelijk nooit. Ik gebruik de spray variant.
    Kijk wel uit met witte kleding als je het net hebt aangebracht. Het kan dan gele vlekken veroorzaken. Zodra het in de huid is getrokken geeft het niet meer af.

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik spray wel ruim, maar minder ruim. Er zijn vaak aanbiedingen van 2 halen 1 betalen bij de kruidvat. Dan heb je voor 20 euro 2 flinke flessen.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik smeer ultrasun bij mijn dochter, 1 keer smeren is hier in Nederland prima als ze niet te veel zwemmen. Als ze veel zwemt en op vakantie op fuertenventura smeerde ik wel twee keer..

10. Annette123

Annette123 Niet meer actief

P20 gebruikte ik op mn werk bij kids. Werkte goed en je doet lang met zo'n flesje omdat het heel vloeibaar is. Nadeel is dat kinderen het vinden stinken (ruikt een beetje naar alcohol) en daardoor niet graag ingesmeerd wilden worden.

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik gebruik het alleen tijdens de wintersportvakanties, in de zomer hebben we niet zo'n hoge factor nodig.
    We zijn nog nooit verbrand in de bergen, terwijl de zonkracht daar erg hoog is.
    Tevreden dus!

12. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Hier voor het 3e jaar p20, ik smeer sochtends een keer en smiddags een keer. Kids zijn nog nooit verbrand. Ik smeer zelf met wat anders anders word ik niet bruin.
    Je moet het wel een kwartier in laten trekken anders krijg je gele vlekken in witte kleding.

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Geen idee, ik smeer mijn 2 kids 2 keer per dag en doe nu een jaar met deze fles, en deze zomer hoef ik nog geen nieuwe te bestellen denk ik.

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik gebruik Vision voor mijn kids en dat is ook een keer per dag smeren.
    Werkt heel goed, ik gebruik factor 20 en mijn jongens hebben een hele lichte huid, maar verbranden niet.
    Zowel in Spanje als hier gebruikt.
    Ik vind p20 ook goed werken, maar inderdaad zoals iemand al aangaf erg sterk ruiken. Mijn kids hadden daar ook een hekel aan.

15. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus heeft het een keer gebruikt, maar kreeg er een allergische reactie op... Dus ik gebruik het niet om die reden.. (wat natuurlijk bij mij zeker niet hoeft te zijn, maar toch)

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vergeet erbij te zetten dat ik dan wel factor 30 heb. Je hebt ook nog factor 15, maar dat vind ik te weinig en factor 50, maar dat vind ik weer teveel. Ze moeten nog wel iets van zonlicht opnemen, anders maken ze ook geen vitamientjes aan.. ;)

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Bedankt dames!
    Met deze info kan ik wat :)

Voor de wintersport is idd ook handig, had ik nog niet aan gedacht!

Tot nu toe zijn de nadelen dus de geur en de prijs.... (En die vlekken krijgen wij ook bij gewone zonnebrandcreme)

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hoe weet je trouwens welke factor je kids nodig hebben?
    Mijn kids zijn een klein beetje getint, en hebben Indisch bloed in hun. Mijn oudste is wat minder getint dan zijn kleine broertje.
    Ik heb altijd factor 50 gebruikt, maar volgens mij is dat wat overdreven of niet?

Wel een fijn topic dit, ik vroeg me ook af hoe p20 was, ik hoor er goede verhalen over. Mijn oudste is allergisch voor die van nivea die van 50+, daar krijgt hij allemaal rode vlekken van die enorm jeuken. P20 is dus minder allergiegevoelig?

19. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de geur wel te doen, heb het voor mezelf gebruikt. Maar ik kreeg er dus wel een allergische reactie op na een paar keer gebruiken, mijn armen en borst werden knalrood met bulten die onwijs jeukten. Ik gebruik nu gewoon een eigen merk hema, kruidvat of Vision, geen last van daarmee. Ik Wil No-Ad gaan proberen blijkt in Amerika een hype onder zonnenbrand creme's.

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Of het minder allergiegevoelig is, weet ik niet. Dat verschilt echt per persoon...

Ik had trouwens jarenlang Piz Buin, omdat ie fijn was en lekker rook, nu met mijn zwangerschap ben ik daar ineens allergisch voor. het kan je dus zo maar gebeuren.
    En dan te bedenken dat ik Piz Buin heb leren kennen omdat het me zo goed hielp tegen zonne-allergie ;)

Deel Deze Pagina