Wie heeft er ervaring met P20 (of soortgelijk) Zowel positief als negatief

Discussion in 'De lounge' started by armande, Jul 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Allemaal leuk en aardig en ja deze producten werken prima tegen verbranden maar niet tegen de schade van de huid op langer termijn. Ik smeer dus gewoon om de twee uur.

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

Nov 19, 2010
    2,066
    0
    36
    Als het tegen verbranden helpt, beschermt het toch ook tegen schade aan je huid? Ben ik nu gek?

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Zonnebrand helpt tegen uv straling en verbranden, dus zou ook denken dat je huid dat niet beschadigd?

4. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Ja dat zou ik ook denken, het beschermt en wel in alle opzichten ;)

Iemand die er ook anders over denkt??

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Hier gebruik ik ook altijd p20 voor de kids. Al sinds de update een dreumes was. Ik smeer meestal in de ochtend en in de middag extra, gewoon voor de zekerheid. Voorals de jongste heeft een lichte huidskleur, maar zij is nog nooit verbrand.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Maar het is toch zo dat huidkanker juist vaak ontstaat door het verbranden van de huid? Tenminste zo heb ik het begrepen uit wat ik gelezen heb. Of heb je het over andere schade?

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Niet elke zonnebrand beschermd tegen UvA en uvb. Ik heb het niet alleen over huidkanker maar ook over versnelde veroudering van de huid. Vision bijv is een zonnebrand met maar 1filter. Je huid kan veel hebben maar niet teveel. Niemand wil huidkanker oid. Om de twee uur smeren met een goede zonnebrand liefst met meerdere filters en hoge factor. Bruin worden is alleen maar de buitenkant...

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Klopt. Huidschade ontstaat niet alleen door het verbranden, 'bruin worden' is in feite al schade aan de huid. ;) Mensen die vaak in de zon zitten en bruin worden hebben ook een veel hogere kans op huidkanker, ook al verbranden ze nooit. Maar verbranden is idd het ergste wat je kunt hebben, zeker als je als kind vaak verbrand bent. Ik gebruikte vroeger vaal P20 en vond het geweldig spul en verbrande er idd niet mee. Tegenwoordig ben ik gewoon zo slim om niet meer te bruinen in de zon en altijd dagcrème met een hoge factor te gebruiken. Het is hier in Azië ook algemeen bekend dat de zon een 'killer' is en slecht voor de veroudering van de huid, dus de zon wordt hier door de inwoners als de pest vermeden. ;) Alleen zie je dan weer al die toeristen roodverbrand rondlopen.....:cool:

9. sjak

sjak Niet meer actief

Bij de apotheek kan je verschillende monstertjes halen. Zo ben ik uitgekomen bij la Roche Possey, factor 50. Andere kreeg mijn dochter vlekjes oid van. Deze fles kost 20 eu en ik smeer mezelf er ook mee in. Ik heb wel een aardig kleurtje al.

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk

Hihi hier pik ik ook precies de toeristen er uit. Vuurrood en tussen12 en 15 is het bij het strand,de rivieren en zwembaden super druk. Niet met Fransen, die houden juist hun siesta. Hier komen de kinderen tussen 12 en 15 ook niet buiten en anders dik ingesmeerd met t'shirt en pet op.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ik heb zowel P20, Vision als Ultrasun clear gel gebruikt en die laatste bevalt mij nog het beste. P20 vind ik zo'n zware alcoholwalm hebben, Vision vlekte zo en Ultrasun stinkt niet zo, smeert makkelijk uit en ik heb met die clear gel ook weinig tot geen last van vlekken in kleding. Ik vind het vooral makkelijk op dagen wanneer ze naar de overblijf moet, aangezien ze dan een lange tijd niet ingesmeerd kan worden. We gebruiken factor 20.
    Het gaat best lang mee. Ik doe net zo lang met 1 zo'n fles als met 3 flessen gewone zonnebrand. Heb er meestal nog wel een fles gewone zonnebrand bij met factor 30 ofzo.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ja, erg hè. :) Des te meer omdat men dan ook nog eens denkt 'een gezond kleurtje' te hebben. Helaas niks gezonds aan.....;)

13. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    P20 werk echt goed. Mijn zusje gebruike het voor haar zoontje en is daarmee nooit verbrand. Idd 1 keer smeren.
    Ik gebruik het nu ook. Idd oppassen voor gelde vlekken, verder is het ideaal!

14. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik gebruik ook No-Ad voor mezelf maar die moet je wel gewoon vaaaaak smeren. Na een uur heb ik al het gevoel dat het minder werkt. Gelukkig zijn ze vaak gratis te krijgen via de voordeelkaart bij kruidvat :)

15. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ennuh de zon is slecht voor je huid, maar goed voor veel andere dingen, zoals je vit d en je geestelijke gesteldheid. Dus ik zit toch elke dag wel een uur bewust in de zon!

16. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja ideaal spul mijn zoon heeft een super gevoelige huid (is roodharig)dus vereist een goeie zonnecreme had verschillende merken geprobeerd maar iedere keer weer bultjes vlekjes en jeuk mijn schoonzus had toen een flesje bij haar en zei probeer deze maar eens en idd geen vlekjes geen bultjes en geen jeuk een beetje kleur maar hou hem ondanks insmeren toch tshirt aan en kleurt ook hij nog een beetje bij dus

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ik ben erg tevreden over P20. Ik gebruik het dit jaar voor het eerst voor de kinderen en dat gaat goed. 's Ochtends even goed insmeren en dan kunnen ze er de hele dag tegen. Als ze veel in het badje spelen doe ik het 's middags nog wel een keer. Dat staat namelijk in de Engelse tekst op het doosje: Wateresisitant up to 80 minutes. In het Nederlands staat dat er niet bij...

Voordeel van de P20 vind ik ook dat het niet plakt. Het laat niet zo'n glibberig laagje achter wat gewone zonnebrand wel doet.

Zondag had ik ze dus 2x ingesmeerd met p20 en ze waren nog niet verbrand, terwijl ze eigenlijk de hele dag in de zon hadden gespeeld. Gisteren zijn ze naar de BSO geweest en zijn ze daar minstens 2x ingesmeerd met gewone zonnebrand (geen idee welke) en waren ze toch ietwat rood op hun rug.

hier precies hetzelfde. Ook blond kindje die snel verbrand met met dat spul niet.

Ook fijn om ze voor de opvang in te smeren dan weet ik in ieder geval dat het goed zit mochten zij het vergeten anders wordt ze een kreeft.

18. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Het lijkt me al met al dus erg handig op de dagen dat mn zoontje ws niet extra ingesmeerd wordt!
    We letten thuis erg op; niet teveel zon enz. (Familie woont in australie dus we weten hoe er daar over de zon wordt gedacht en houden daar sindsdien rekening mee)
    Zl heeft met zwemmen of op t strand spelen altijd een zwemshirt aan (is factor 50)
    Wijzelf zitten nooit hele dagen in de zon. Hoeven ook niet megabruin te worden, maar t is fijn om er een btje gezonder uit te zien dan wit ;)

Maar zoals iemand al schreef, de zon heb je ook nodig voor oa vitamine D

19. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben vision. Erg tevreden over. Manlief en zoonlief hebben een gevoelige huis en kunnen hier beide goed tegen. Voor mijn zoontje hebben we een mouse.
    Man ligt de hele dag in de zon en verbrand niet.
    Het trekt snel in, stinkt niet en is niet vettig. Je merkt helemaal niet dat je het op hebt! Ideaal!

20. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ultrasun en p20 zijn opzich prima alleen toch zou ik zeker vaker smeren. Vision is echt slecht spul.

En vit d doe je ook op in de schaduw:D

Share This Page