'Cabergolina' Ik heb het vandaag voorgeschreven gekregen door de gyn. Moet het 1 maand slikken, elke maandag en donderdag avond een half tabletje. Ik heb een trage schildklier en krijg daar nu voor het eerst eutirox 25mg voor (6-8 weken en dan weer bloedprikken). Ook heb ik een wat hoog prolactine gehalte, ik geloof dat ik hiervoor 'cabergolina' krijg. Mijn menstruatie komt niet op gang ivm de trage schildklier. Wie is hier bekend mee of is er een clubje over dit onderwerp?
Mijn favo site als het om medicatie gaat: Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - cabergoline
Ik heb wel ervaring met menstruatie en schildklier. Hoe hoger mijn TSH is, hoe langer mijn menstruatie duurt. Als ik rond de THS 1 zit, heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen! Met het andere heb ik geen ervaring.
Ok, wordt het bij jou dan ook in de gaten gehouden en krijg je er medicatie voor? Ik ga dus nu aan de eutirox 25 mg om te kijken of het dat wat omlaag brengt. Nu zat ik op een waarde van 11,0 geloof ik en dat was te hoog - dus trage schildklier. De cabergolina krijg ik voor een te hoog prolactine gehalte. Heeft iemand dit ook moeten slikken/ervaring mee??