Wie heeft er ervaring met Primolut.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muffy, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hoihoi,

    Ik nee wij hebben een zeer grote kinderwens echter de ongi wil niet komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Heb net een kuur Primolut afgerond maar voel niets en er is niets!!!! Asl de kuur niets doet moet ik door naar de gyn!!! Maar wie heeft er ervaring met deze kuur en hoe snel of hoe lang duurde het na het stoppen van die kuur voor de ongi kwam!!!!!

    Ik hoop dat er echt wat gaat komen alhoewel ik er een slecht gevoel bij heb.....
    En in tussen raakt alles en iedereen zwanger die ik ken!!!! :cry:
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Heb geen idee maar....
    Heeeeel veeeeeel succes ermee zeg!

    Spannend.

    Liefs,
    Elmo
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hoi hoi

    Ik denk dat primolut hetzelfde is als Provera.
    Binnen drie tot zeven dagen na gebruik daarvan kan je een menstruatie verwachten bij provera tenminste.
    Wanneer het niet doet wat het hoort te doen, zet de gynaecoloog je vaak eerst een maand aan de pil om:

    A : Baarmoederslijmvlies te vermeerderen.
    B : om op die manier een menstruatie te verkrijgen.

    Hopelijk heb je er wat aan.
    Succes, ik hoop dat ze toch nog snel gaan komen!

    Groetjes,
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil jullie wel heel veel succes wensen.
    liefs Sarina.
     
  5. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Nee, ik heb alleen provera gehad, en daarmee kwam inderdaad na 5 a 7 dagen de menstruatie. Maar de provera kuur heb ik gehad naar aanleiding van vleesboompjes, en hevig bloedverlies.
    Suc6 verder.
    Nenske
     
  6. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Muffie,

    Ik heb 4 maanden geleden Primolut voorgeschreven gekregen en 5 dagen na de laatste tablet kwam bij mij de menstruatie. Ik voelde ook niets toen ik klaar was met de tabletten en ineens was de menstruatie er en dat vond ik pijnlijker als een normale menstruatie, maar dat is bij iedereen anders.

    Ik hoop voor je dat het er snel aankomt.
    Bij mij in de omgeving wordt ook ineens iedereen zwanger, terwijl wij nog zo'n weg te gaan hebben. Ik wacht nog op de uitnodiging van de fertiliteitsarts wanneer we mogen starten met I.V.F.

    Succes.

    Groetjes,
     
  7. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Jeetje, als ik die verhalen zo lees mag ik nog niet eens mopperen. Sterkte Elvira!!!!!

    Ik wacht dus nog effe rustig af, voel me wel net zo'n stresskip en zeikerd als ik jullie verhalen nu hoor. Maar bedankt voor de lieve reacties enne Jolanda was jij niet zwanger???
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ehh ja Muffie, ik WAS zwanger, helaas is dat vorige week dinsdag misgegaan.
    Ik heb precies een jaar gewacht voordat het raak was, en nu is het misgegaan, dus ik moet weer opnieuw beginnen.
    Morgen naar de Gynaecoloog voor controle en dan zien we wel weer verder.

    Hier de link voor mijn verhaal:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=2459

    Groetjes,
     
  9. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Jolanda,

    Oh dat topic heb ik gemist.
    Verschrikkelijk dat het alsnog mis is gegaan.
    Ik leef met je mee.

    Liefs,
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dank je

    Morgen ochtend om negen uur heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken hoe en wat.
    Hopelijk is alles schoon, maar goed mrgen weten we het.
    En dan maar kijken of we groen licht krijgen om weer verder te gaan.
    Ben een beetje zenuwachtig, aan het worden, ook omdat ineens alle klachten die voor de miskraam verdwenen waren er nu weer ineens zijn.
    Het zullen de hormonen wel zijn denk ik, maar dan zou je toch denken dat het weggaat en niet weer terug komt, maar goed.
    We zullen het wel zien hoe het afloopt.....

    Groetjes
     
  11. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    :oops: :oops: Voel me zo dom!!!!!!!!!

    Lieve Jolanda veel sterkte en wat balen dat je lichaam je zo voor de gek houdt. Hoe is het afgelopen bij de gyn???? Wat kan ik meer zeggen....


    Vindt het vooral zo dubbel omdat ik dus vandaag zo blij ben met mijn bloeding...
    Ja de ongi is gekomen en valt je tot nu toe alles mee, heb veel minder last als met de pil, maar misschien komt dit door de kuur.
    Ik ga nu hopen en wachten op wat mn lijffie nu verder gaat doen.
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Muffy

    Hihi je hoeft je nergens voor te schamen hoor!!
    Je mag oprecht blij zijn dat die kuur haar werk heeft gedaan!!!
    En die menstruatie, hihi ik was ook erg blij dat ik hem kreeg, en dat terwijl eigenlijk iedereen hoopt om niet ongi te worden want dan zou je zwanger kunnen zijn.
    Beetje dubbel tja nouja hihi.

    Bij mij is het goed verlopen... nouja tis maar hoe je het bekijkt natuurlijk, maar alles is schoon en er hoeft geen curretage gedaan te worden.

    In tegenstelling tot jou moet ik eerst een pilstrip slikken om mijn menstruatie te krijgen, provera of primulut werkt niet bij mij, daar krijg ik geen doorbraakbloeding mee helaas( want die strip duurt langer).
    Maar zodra ik die eerste menstruatie krijg mag ik er ook weer voor gaan, heb hier mijn recept voor clomifeen al klaar liggen.

    Eigenlijk heel raar maar ik kan bijna niet wachten om weer te mogen temperaturen en de spanning van komen er duivels of stiekum toch niet hihi.

    Aan de ene kant , jammer dat het mis is gegaan, en aan de andere kant nouja we gaan er weer tegenaan, ik heb wel weer mogen ervaren hoe het is om zwanger te zijn, en ik wil daar weer voor gaan, ookal weet ik dat het best nog een tijd kan duren voordat het zover is, en dat het weer mis kan gaan, maar dat nemen we maar voor lief.

    Voor straks heel veel succes!!
    Hopelijk mag het grote wonder voor jullie ook binnenkort plaatsvinden

    Liefs Jolanda
     
  13. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hee Jolanda,

    Gelukkig dat je geen curretage hoeft te ondergaan, is ook niet alles. Ik bewonder wel je positivieteit mogen wij allen een voorbeeldje aan nemen.

    Maarre gaan wij toch lekker met zn 2-tjes op een lekkere ouderwetse bloeding wachten???

    Maarre als ik het nu goed begrijp: Als je een bloeding hebt op Primolut is dit een teken dat het lijf nog werkt en dat je dan hierna een echt ongi kunt verwachten of is dit eigenlijk een verkapte pil, kweet t effe niet meer. Ga toch proberen een banner te zetten, hoor ik er toch ook een beetje bij!!!
     
  14. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hihihihi tis gelukt, is het net echt!!!
     
  15. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hihihi
    Ben je ongi geworden?
    Ja eigenlijk is primolut wel een verkapte pil( tenminste om die menstruatie te verkrijgen)
    Maar je hebt verder wel een eisprong dan?
    Dat is nu afwachten denk ik, als je wel een eisprong gaat krijgen, moet je daarna weer uit je zelf gaan menstrueren.
    Ik hoop voor je dat dit het geval is.
    Zit je nu op cyclusdag vijf? Tenminste als ik het aan je banner kan zien?
    Want als je vandaag ongi bent geworden dan is dit officieel dan dag een.
    Hihi ik heb op dit moment geen ongi ofzo door die anticonseptie pil die ik nu moet slikken, maar ik zit op pildag nummer vier nu Hihi.
    Wel leuk om bij te houden toch hahaha.

    Ben benieuwd hoe het je verder verloopt!!

    Groetjes,
     
  16. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hee Jolanda, Ik kreeg mn öngi"donderdag dus dan zit ik zo'n beetje op dag 5. Tja die banner vond het wel interssant staan, hihihihi en dat alleen omdat ik bloed!!! Nou ja das nu ook weer een groot woord. Ik heb wel 2 dagen een echte ongi gehad en daarna was is het wat rommel zeg maar.

    Tja hoe ga je nu weten of je een eisprong krijgt... Goeie vraag, we wachten het maar af zeg maar.

    Gek eigenlijk he dat wij een pil nodig hebben om ons lijf te laten doen wat het moet doen terwijl anderen ermee stoppen....
     
  17. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hee meiden, daar ben ik weer. We zijn bijna een maadn verder en ik weet niet of ik een eisprong heb krijg, hoe kom ik daar achter. Verder het gevoel dat mn lijf me voor de gek houdt, maandag zon griepachtige rugpijn en mn buik is aan het krampen maar verder niets en ik weet niet of dit een beginnende m is of dat mn darmen op spelen. Lekker duidelijk he zou bij god echt niet weten hoe een echte m nog voelt!!!
    Ben wel enorm moe, af en toe misselijk bij mn 4e kop thee bij mn ontbijtje maar dat is dus gekmakerij verder geen sympt. Ik wordt hier zo moedeloos van waar moet ik nu op berekend zijn en wie heeft er ervaring met primolut om de m op te wekken hoe ginge het daarna
    Nu nog even happy news ben voor de 3x tante van een gezonde meid Alesa 3180gram geboren vanmiddag om 14,50uur. Kan pas dit weekend naar hun toe ze wonen nl 2 uur rijden hiervandaag
     
  18. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Meiden ik moet door naar de gyn. De huisarts is niet te vreden met de ontr.bloeding in dec. het duurt nu al weer te lang voor er weer wat komt zegt ie. Ik baal
     
  19. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hee Hallo Muffie

    Ik denk dat je gyn nu gaat zeggen dat je aan de pil moet voor een strip.
    Dit om een goede mentruatie te krijgen, waarschijnlijk is je baarmoederslijmvlies dun, en dan kan je geen goede mentruatie krijgen.
    Met de pil bouw je goed en dikker slijmvlies op zodat je het dan weer kan afstoten voor een goede menstruatie.
    Waardoor je weer begint met de opbouw ( maar dan zonder pil) zodat je eitje een goed bedje heeft om zich op in te nestelen......en dat is uiteraart erg belangrijk.

    Om te kijken of je een eisprong hebt verkregen kan je een temperatuurlijst vragen aan de gyn, zodat je (achteraf) kan zien of je een eisprong hebt gehad en wanneer.

    Was het overiggens leuk om bij je pasgeboren nichtje te gaan kijken?!

    Groetjes,
     
  20. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hee Jolanda,

    Temp heb ik een tijd gedaan maar vlgs de ha was dit onzin omdat ik geen eisprong heb!!!
    Gadsie weer aan de pil dat was niet de bedoeling maar als het helpt.

    Jaaaa was echt super mn nicht je te zien en de 2 andere dreumessen. Dus dat is altijd goed!!!!

    He maar hoe is het nu met jou???? Zie geen banner staan wil het nu ook weer niet zo bij jou???
     

Deel Deze Pagina