Wie heeft er ervaring met Primolut.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muffy, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Muffy

    Ik neem aan dat wanneer je normaal menstrueerd moet beginnen met clomid?
    Dan is het namelijk wel erg makkelijk om je temp bij te houden want dan kan je wel zien of je een eisprong hebt gehad, en dat vond ik heel fijn om te weten.

    Tja verder gaat het redelijk met mij, blijf een beetje klungelen met het een en ander hier kan je het lezen:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=3637

    Morgen weet ik meer .....hoop ik

    Groetjes Jolanda
     
  2. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Hallo dames,

    :) Ik ben nieuw hier... maar ik kan wel meepraten over provera en over primolut. Ik heb zelf weer net een kuur provera achter de rug. Deze keer werd ik de volgende dag al ongi, met veel buikpijn e.d. Ik heb 8 weken geleden een mk gehad dus misschien heeft het daarmee te maken. Wij hebben besloten om eens geen clomid te gebruiken, want ik ben genoeg afgevallen. Vorige keren werkte het als ik was afgevallen, maar toen gebruikte ik voor de zekerheid toch clomid. Nu heb ik ergens gelezen dat de behandeling van PCO ook meer risico kan geven op een mk.
    hebben jullie ook PCO?
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja ik heb pco.
    Ik heb mijn gynaecoloog gevraagd en het klopt dat je meer kans hebt op een miskraam.
    Maar de kans ligt niet heel veel hoger dan bij een zwangerschap zonder clomid gebruik.
    Ik dacht de vorige keer dat de gynaecoloog had gezegt dat een op de zes zwangerschappen goed verloopt met clomid, maar dat is niet zo.
    Een op de zes kans dat het misgaat.
    DAt klinkt toch alweer heel anders in de oren.

    Wel fijn dat je de keuze hebt om eens geen clomid te hoeven slikken.

    Heel veel succes
    Groetjes
     
  4. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hoi hoi.

    Ik weet (nog) niet of ik pco heb ik weet uberhaupt niet wat er aan de hand is alleen dat ik geen menstruatie heb/krijg. 6 febr ga ik voor het eerst naar de gyn. Was eerst een domper te merken dat het bij ons niet vanzelf zou gaan heb ook een mag baaldag gehad, maar zet de schouders er weer onder. Nu alleen een behoorlijke spastische darm AUW!!!

    Kregen jullie voor pil genruik wel een menstruatie of niet??

    En hoe is het met Jolanda??? Las dat de test neg was dat spijt me echt!!! En 1 op de 6 mk bij Clomid dat is toch best wel wat of niet??
     
  5. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Ja dat is toch een beste kans dat het mis gaat... nou ja ik denk maar zo... ik heb er al twee gehad, dus mijn portie is op!

    Ik werd voordat ik de pil ging gebruiken wel ongi, maar op het moment dat ik de pil ging gebruiken, kwam ik in een jaar wel 15 kilo aan. Toen is de PCO waarschijnlijk ontstaan.

    Als jullie ook nog moeten afvallen....tip: volg het ATKINS dieet!!! Werkt vooral goed bij mensen met PCO!
    Groetjes,
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja het gaat wel zijn gangetje Muffie

    Ik ben sinds twee dagen weer aan de pil, (ja ik krijg daar wel mijn menstruatie van) en ik verlies nogsteeds rose slijm en klontertjes.
    Weet niet goed wat ik mij daar van voorm oet stellen.

    Ik heb hoop ik ook mijn portie wel gehad, waarschijnlijk twee maar zoewiezo een miskraam gehad, maar ik ga er toch wer met volle moet tegen aan.

    WE zien wel wat de toekomst ons mag brengen

    Muffie: ik hoop echt voor je dat je 6 februari meer duidelijkheid mag krijgen over wat er nou eigenlijk aan de hand is.

    Liefs
     
  7. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Jeetje Jolan, weer die verekte pil voor je, ik hoop dat het voor jou ook snel duidelijk zal zijn. ik verwonder me er trouwens over hoe psoitief en nuchter je bent ingesteld. Knap hoor en dapper!!!
    Geloof dat ik dat niet echt ben. Stom he ik heb echt zoiets van we gaan weer gewoon verder, en dan ineens overvalt me weer zon sombere gedachte (terwijl ik gezien jullie verhalen amper kom kijken)
    Maar goed gisteren lekker naar de ikea met hubby geweest, gewoon als een leuk uitje (ja triest he ik kan gewoon genieten van een middag ikea) Mocht het ooit ervan komen heb ik daar al hele leuke dingen gezien voor een babykamer, zie je wel het hoeft allemaal niet zo duur, het is maar net hoe je het zelf bekijkt.

    Krista welkom trouwens en jij hebt ook al zoveel te verduren gehad. Sterkte nog. Tjonge kwist niet dat je moest afvallen wil provera/primolut helpen. Nu denk ik niet dat dat bij mij het geval is hoor maar zo leer je weer eens wat. He je houdt ons wel op de hoogte he??? Zou dit voor jullie ook het eerste kindje zijn??
     
  8. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Ja wij gaan nog steeds voor ons eerste kindje. Mijn man heeft wel al twee kinderen bij zijn ex en die zijn om het weekend bij ons. Zij zijn al 12 en 8.

    PCO kan je krijgen doordat je heel snel afvalt of aankomt. Ik heb het waarschijnlijk gekregen toen ik aan de pil ging en in 1 jaar 15 kilo aankwam. Vandaar dat het bij veel mensen met PCO werkt als ze afvallen.

    heerlijk he, die ikea of andere babywinkels. Ik weet als wat voor kamertje het wordt!! Ik wil zoooo graaaag een kamertje met echt glas-in-lood en heel vaak ga ik op internet zitten zoeken naar zo'n kamertje. Heerlijk!! Maar natuurlijk nog niet kopen...
     
  9. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Jeetje nooit geweten wat dat PCO betreft had er eigenlijk nog nooit wat over gehoren, ben wel 8 kilo afgevallen maar dat is in 1 jaar tijd gegaan dus dat is ook niet te snel denk ik.

    Oja ik heb ookal een hele inrichting in gedachten hoor. Nadeel alleen is vanbv naar Ikea gaan dat je weer jaloers wordt op al die dikke buikjes!!!

    O ik lees dat je al je rol als moeder aan het voorbereiden bent. Klikt het wel met zijn kinderen??? Hmm vannacht heeft mn hubby liggen spoken niet normaal hij klaagde ieder uur te zien maar ik dus ook en hij is ziek thuis gebleven terwijl ik gewoon moest werken. Heb me vannacht ook al knorrig bedacht dat als we een kindje zouden mogen krijgen ik daar maar vast aan moest gaan wenne, maar vraag me af of dat ooit went!!
     
  10. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    ja, dat 's nachts uit je bed enzo... ik weet ook nog niet wat ik daarvan moet denken. ik heb zo'n man die, als hij slaapt, ook echt in coma ligt, dus daar kan ik niet veel van verwachten....
     
  11. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Hallo mede-Primolut-gebruiksters,

    ik haak even in op jullie mail-wisseling met de volgende vraag:

    weten jullie hoe je cyclus verloopt na gebruik van Primolut? M.a.w. wanneer heb je, na gebruik van 10 dagen Primolut, je eerste eisprong?

    Ik heb Primolut voorgeschreven gekregen voor eigenlijk het tegenovergestelde probleem als dat van jullie: mijn menstruatie hield nooit meer op. Na 3 weken ben ik maar naar de huisarts gegaan en kreeg ik Primolut. Met een paar uur stopte de menstruatie, dus t heeft effect, maar ik vraag me nu natuurlijk af welk effect eea op de eisprong heeft (die bij mij, voor zover ik weet, gewoon elke 4 weken plaatsvond).

    Ik hoop dat jullie een antwoord hebben!

    Veel succes allemaal met de "duivels", dat ze voor jullie gauw mogen komen (en bij mij ff wegblijven :) )
     
  12. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Nou normaal gesproken wordt je na het gebruik van primolut ongesteld en daarna krijg je gewoon op dag 14 of daar in de buurt je eisprong...

    Heb je ook een eisprong gehad terwijl je maar steeds ongi was???
    Weten ze ook een oorzaak?
     
  13. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Of ik tijdens die 3 weken een eisprong heb gehad weet ik niet, kan het me niet voorstellen maar alles is mogelijk. Ik moest zelfs eerst een zw.sch.test doen voordat ik aan de primolut mocht, omdat ik zelfs zwanger kon zijn. Dat leek me niet een gezonde start en "gelukkig" was het ook niet zo.

    Waarschijnlijk is het een reactie op t stoppen met de Nuvaring - mijn huisarts was dat probleem nog nooit eerder tegengekomen maar zo lang bestaat die vorm van anticonceptie nog niet dus ik kan voor hem de eerste zijn geweest. Ben eerst een keer gewoon ongesteld geworden en de keer daarna begon ook normaal en hield ook een dag op - totdat ik buikgriep kreeg en de boel opnieuw begon, en toen dus niet meer stopte. Nou ja, die Primolut is aangeslagen, die menstruatie is gestopt (al ben ik nu een lopende hormoon-bom die op ontploffen staat, heb melij met mijn vriend :oops: ). Nu dus weer nieuwe ronde-nieuwe kansen en als ik het goed begrijp de meeste kans gewoon 14 dagen na die "menstruatie" als ik klaar ben met die kuur.

    Dank voor je antwoord en nogmaals veel succes. Ik ben trouwens een groentje op dit gebied (= zowel in vruchtbaarheidsproblematiek als op dit forum ;)) maar wat is PCO?
     
  14. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    @ EHV1974: Hier Kun je lezen wat PCO is en de mogelijke verschijnselen ervan.

     
  15. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Ik word dus ook niet vanzelf ongesteld omdat ik helemaal geen eisprong heb. Ik moest afvallen en heb medicijnen (provera/primolut en clomid). het is na het afvallen intussen twee keer gelukt om zwanger te worden, maar helaas ook twee keer fout gegaan. We gaan nu dus voor ronde 3 en we gaan eens kijken of het misschien toch zonder clomid kan... omdat ik zoveel ben afgevallen.

    Dat van die hormonen is trouwens erg herkenbaar!! Afgelopen keer werd ik echt depresssief... wilde scheiden en voelde me ongelooflijk nutteloos....
    Maar echt zielig vind ik het niet voor die mannen... zij hoeven alleen een pleziertje te hebben, moet je zien waar wij allemaal doorheen moeten!!! :rolleyes:
     
  16. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Wat erg voor je, die miskramen. Dan ben je natuurlijk helemaal blij dat je zwanger bent en wordt t weer afgepakt. Lijkt me heel erg pijnlijk. Ik hoop echt voor je dat t de volgende keer goed blijft gaan! Je raakt dus wel op een "normale" manier zwanger als ik het goed begrijp? Geen KI of IVF? Daar ben ik zelf redelijk bang voor geweest, dat t bij ons alleen op die manier zou kunnen, omdat mijn vriend 10 jaar geleden kanker heeft gehad en dus chemo + bestralingen, net in zijn lies. Maar hij heeft t laten testen en er zijn nog genoeg gezonde zaadcellen over normaal zwanger te worden. En mocht dat onverhoopt toch niet lukken, dan ligt er een voorraadje in een vriezer in t ziekenhuis ;) en gaan we voor de KI. Ik hoop alleen dat dat niet nodig gaat zijn want de kans bestaat dat ik dan weer aan de hormonen moet, om de slaagkans te verhogen.

    Nou ja das allemaal gepraat in de toekomst. Eerst deze kuur maar doorkomen zonder te veel kleerscheuren - ik voel me niet depressief maar heb wel een heel kort lontje en zin om te janken om niets. Verregaande staat van zelfmedelijden, zo voelt t een beetje, want er is natuurlijk niets aan de hand. Die op hol geslagen menstruatie zou nu weer normaal moeten gaan, daar ga ik maar vanuit.

    Nogmaals, ik hoop dat jullie gauw succes hebben! Hou je taai en strijd tegen de hormonen - dát zijn pas :evil: :evil: :evil: :evil: !!

    groetjes

    Marjolein
     
  17. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Heeee meiden, kan het nog niet geloven maar ben ineens ongi. Ik was vroeg op vandaag om bij paps te gaan poetsen en ik dacht goh volgens mij wordt ik ongesteld en jawel hoor daar was het dan eindelijk na bijna 9 maanden, als ik uit ga van mn laatste dag pil gebruik!!! Ik ben zo blij als een klein kind. De ongemakkken vallen tot nu toe reuze mee het rommelt wat in mn buik maar verder no problemo. Nu af wachten hoe het verder gaat . Zit alleen met 1 probleem. De huisart heeft me nl doorverwezen naar de gyn omdat alles er op wees dat mijn lijfje het niet vanzelf zou gaan doen. Ik heb een afspr 6 febr. Wat moet ik nou doen vinden jullie gaan of afzeggen!!!
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien even bellen met de contact persoon?

    Fijn zeg dat je lijf ineens meewerkt!!
     
  19. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Ik heb er he-le-maal geen verstand van maar ik zou gewoon gaan 6 feb. Ten eerste omdat 9 maanden wachten op een menstruatie best lang is (toch??) en ten tweede omdat je nu nog niet kunt weten of deze "natuurlijke trend" doorzet. STEL dat t na deze menstruatie wéér heel lang duurt (wat ik niet hoop!!) dan moet je opnieuw een afspraak maken en weer wachten tot je naar de gyn kunt. Dus ik zeg: gewoon gaan!!

    Gefeliciteerd in elk geval met je plotselinge succes ;) Is dat niet raar, om blij te zijn met een menstruatie?? Voor de duidelijkheid: ik ben "ingebroken" in jullie mailwisseling omdat ik iets wilde weten over Primolut - wat ik kreeg voorgeschreven omdat mijn menstruatie nooit meer leek op te houden ipv te lang uitbleef, zoals bij jou.

    Nogmaals, ik zou die afspraak mooi laten staan maar je kunt inderdaad altijd bellen voor advies naar die praktijk. Succes!

    groetjes

    Marjolein
     
  20. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    hoi muffy,
    Ik zou ook gewoon gaan! Kunnen ze gelijk kijken of je wel een eisprong hebt.... En ik zou er ook niet vanuit gaan dat het gelijk zo zal doorzetten. Als je PCO hebt heb je namelijk ook zo 1 of 2 x per jaar een menstruatie, maar dan werkt het verder niet.

    Ik hoop natuurlijk dat het nu gewoon wel op gang is en blijft!!! IK DUIM VOOR JULLIE!!!!!!

    Liefs en
     

Deel Deze Pagina