Wie heeft er ervaring met Primolut.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muffy, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hallo allemaal, ik ben dinsdag bij de gyn geweesten na een inwendige echo kwam deze tot de conclusie dat ik waarschijnlijk pco heb, moest ook nog bloed laten prikken en dan de 31 ste terug, erg spannend dus allemaal, maar zo te lezen weten jullie daar ook alles van.
    @ Muffy, ik zou als ik jou was gewoon gaan, ik heb t ook steeds uitgesteld om naar de arts te gaan, elke keer als ik weer een keer ongi was geworden dacht ik, zie jenou t komt toch goed, maar nee dan daarna toch weer niet, dus al is t maar voor de zekerheid, gewoon gaan!!!!!!!!!

    vind t verder allemaal wel heel spannend, stel dat ik ook clomid krijg je hoort er aan de ene kant veel positieve verhalen en gelukte baby"s van maar ook wel veel negatieve verhalen, misschien moet ik maar niet te veel lezen erover en gewoon af wachten.

    :oops: sorry voor dit hele lange verhaal, moest ff wat kwijt.

    jullie allemaal ook veel sterkte en hopelijk veel babysuc6 :)

    groetjes radna
     
  2. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Dank voor jullie lieve reacties, ik denk dat ik inderdaad gewoon ga!!!!

    RHV1974 om welke reden je dan ook PRimolut krijgt je bent hier ook welkom hoor is ook weleens leuk een ander verhaal te horen hihi.

    Radna bedabkt voor je steun, ik hou je advies aan en veel sterkte en succes meid, hou je ons op de hoogte???
     
  3. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    thx en nogmaals succes!

    wij hadden gisteren een etentje bij vrienden en kregen de vraag of we wel eens aan kinderen dachten. Mijn vriend heeft met een stalen gezicht gezegd dat we daar nog niet aan toe zijn. Ik wist niet dat hij zo goed kon liegen, haha! Ik sta dan op ontploffen om te roepen dat ik al 3 maanden geen anticonceptie meer gebruik, maar we willen niet dat iedereen zo over de schouders meekijkt natuurlijk. Ik vind t wel moeilijk om dan mijn mond te houden. Is dat bekend??

    Ik heb t trouwens wel aan 2 heel goede vriendinnen verteld en mijn vriend ook aan zijn beste vriend - t is toch een spannende beslissing en die wil je dan ook wel delen met mensen die belangrijk zijn. Maar bijvoorbeeld bij mijn zus of moeder sta ik echt vreselijk op mn tong te bijten om niets te zeggen... Nou ja als t zo ver is horen ze het als eerste natuurlijk. Denk niet dat ik dat 10 weken stil houd...

    Hebben jullie in de omgeving verteld van de plannen (en de kinken in de kabels)??

    groetjes

    Marjolein
     
  4. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    ja, ik heb t wel verteld aan familie, niet allemaal hoor maar wel zussen moeder, en aan sommige collega's op t werk, ik kan t echt niet voor me houden!!!!!!
    muffy goed dat je gewoon gaat, 6 feb toch?... spannend hoor, ik moet de 31 jan weer, eigenlijk al best wel weer snel dus.... ik hou jullie op de hoogte hoor, omdat iedereen hier weet hoe t is is t ook wel fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen, wordt dan begrepen, dus we gaan lekker met z'n allen verhalen en ervaringen delen toch??.............

    groetjes radna
     
  5. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    hoi meiden,

    ja wij hebben het ook aan iedereen verteld. Ik ben een echte flapuit en heb het echt nodig om er veel over te praten. Maar eerst hebben we het maanden voor ans gehouden tot bleek dat het bij ons niet vanzelf gaat....
    Steeds als ik zwanger was heb ik het meteen als ik het wist aan bijna iedereen verteld. ik wil tenslotte ooki dat ze me steunen als het fout gaat. En ik vond dat dan ook heel fijn.
    Ik twijfel wel of ik het de volgende keer weer zo snel vertel. Niet voor mezelf, mar de mensen om mij heen hebben anders ook zoveel spanning en verdriet..... ik verwacht dat ik mijn mond weer niet kan houden maar dat zien wenog wel...

    hee Radna, jij woont ook in Arnhem? Waar??? Ik woon aan een zijstraat van de johan de wittlaan. aan de kant van het centrum.

    Ik word hier trouwens langzaam gek... zou ik echt een eisprong hebben??? Of zou het al raak zijn??? Ik voel wel wat vreemds aan mijn borsten... zal wel niet, zal wel weer die pijn zijn van het 'niet-hebben' van een eisprong... Vorige keren voelde ik het binnen 2 a 3 dagen aan mijn borsten, echt zó snel!! Maar nu is het waarschijnlijk gewoon wishfull thinking.
     
  6. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    ik hoop t voor je... en dan natuurlijk ook dat je zwanger raakt én dat t goed gaat!! We lezen t over 2 weken... ik duim voor jullie!
     
  7. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi krista, ik woon aan de cannenburglaan, vlakbij de velperbreok rotonde en winkelcentrum presikhaaf. weet zo niet uit me hoofd waar jij woont, woon hier nog niet zo lang, woonde eerst in den haag en rob in arnhem en nu ik dus ook. volgens mij is t wel best dichtbij....toevallig!

    groetjes radna
     
  8. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Hoi Radna,
    dat is hardstikke dichtbij! wij wonen aan een zijstraat van die straat die van het centrum naar presikhaaf gaat.
    Als we nou tegelijk zwanger zijn, komen we misschien wel bij dezelfde verloskundige of op dezelfde gym.... leuk!
     
  9. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Ik heb het aan moeders verteld mn zus en mn 2 beste coll. omdat die altijd meteen merken als ik in de put raak. Eigenlijk wilde ik het bij een van hen niet vertellen of althans was toen inzon fase van tong afbijten. Maar wij liepen altijd gelijk op qua ongi dus ze had snelt iets in de gaten!!!!

    Oeps vervelend zon vraag tijdens een etentje....
    Ons werd die vraag gesteld tijdens oud en nieuw kalpte toen gewoon effe dicht.

    Radna voor jou gaat het inderdaad opschieten de 31e spannend hoor.

    Hier alles rustig de duivels nemen al af?! Maar dat zal wel normaal zijn. Ik hoop natuurlijk dat deze trend zich voortzet maar gewoonals dubbele check toch naar de gyn hoewel ik dat iedere keer voor mijzelf moet verdedigen.

    Vindt het ook heerlijk hier mn verhaal neer te brabbelen omdat het voor de meesten zo herkenbaar is en we allen een kinder wens hebben!!
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Wij hebben het eerst redelijk stil gehouden, een 4tal vrienden waren op de hoogte. Mijn ouders enzo nog niet.
    Totdat mijn vriend een semenonderzoek gehad had en wij de uitslag kregen....Toen was ik zo verdrietig dat ik het diezelfde dag nog ben wezen vertellen bij mijn ouders om gewoon even uit te huilen. Mijn ma heeft het wel aan voelen komen, ja daar zijn het moeders voor heh!

    Daarna hebben mijn vriend en ik het ook tegen een paar collega's verteld. Omdat je natuurlijk geregeld naar het ziekenhuis moet voor onderzoeken enzo. Dat vind ik ook wel fijn, vooral die collega die zal ook altijd vragen hoe de onderzoeken geweest zijn enzo. Mijn ouders overigens ook hoor!!
    Nu zijn we evengoed op volle kracht aan het klussen in de hoop dat het ons toch nog lukt. Deze week krijgen we ook de uitslagen van de onderzoeken die tot nu toe gedaan zijn, dus nog even afwachten en dan weten we meer.
     
  11. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    spannend hoor muffy, t zou indd mooi zijn als t nu gewoon alles leker vanzelf deed, maar voor de zekerheid toch naar de yn gaan kan nooit kwaad, mocht er dan toch iets zijn hoef je niet zo lang te wachten en das wel fijn, suc6!

    krista, ga jij ook naar t rijnstate ziekenhuis, misschien hebben we wel dezelfde gyn, ik heb dr bancsi. is wel leuk als we tegelijk zwanger zouden zijn kunnen we leuke baby spulletjes schoppen :) !!!!!!

    moo voor jou ook veel suc6!!!!!!

    groetjes radna
     
  12. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    ja ik ga ook naar het rijnstaete, maar ik heb dr. Spaargaren.

    Ik ga morgen naar de huisarts om te vragen naar metformine. heeft iemand daar ervaring mee? Als je PCO hebt schijn je dan makkelijker te kunnen afvallen. Ik zou toch zoooo graag ook weer eens een boterhammetje of bakje yogurt eten.... af fruit!!!!

    Oww. op een andere site (juni mama's) klets ik nog steeds mee, al word ik dan geen juni mama meer.... daar is een ander meisje dat heeft ook in november een miskraam gehad en die staat nou weer op het punt te gaan testen, omdat ze van alles voelt enzo... misschien is het bij haar alweer raak.... ik ben jaloers!!!!!! Ik vind het zo erg van me maar ik wil ook zooooo graag!!!! Ik blijk steeds een beetje gelijk op te gaan met haar. Zij heeft in juni ook een miskraam gehad net als ik, dus hoor ik nu toch ook weer .............. nou ja we zullen zien!!! Ik moest het gewoon ff kwijt!
     
  13. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hee meiden, hier nog effe een kort bericht.

    Ben 6 febr. bij de gyn geweest. Inwendige echo gehad en baarmoeder/eierstokken zagen er goed uit. Ook bloedonderz. op Prolactine,tsh,lh enfsh.

    Maandag gebeld voor de uitslag en alles was goed!!!! Over 3 mnd terug en cycluskalender gehad. Nu maar hopen dat er snel een cyclus is.
     
  14. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Hee Muffy,

    goed nieuws, je zal wel opgelucht zijn?? Misschien komt die cyclus nu wel ineens snel, omdat je weet dat er niets mis is...

    Succes en groetjes

    Marjolein
     
  15. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Nou we zijn weer 8 weken verder en het is heeeeel stil, geen ongi dus. De gyn toch maar weer gebeld maar kreeg te horen gewoon tot 11mei te wachten als er dan nog geen ongi was dan maar een testeje doen en is die neg dan gaat ze verder kijken. Nou pfffff kan wel zo zeggen dat die neg blijft zonder ongi. Ik verwacht nu ook geen spontane ongi meer dan had ik hem toch wel gehad denk ik. Ik baal echt enorm. Niet zwanger zijn oke. Maar geen ongi betekend ook niet een kleine kans op een zwangerscha en dat valt me erg zwaar
     
  16. Niet meer actief

    Hoi meid

    Nou wat vervelend allemaal zeg dat je lichaam net zo mee wil werken. Heel veel sterkte
     
  17. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Hoihoi,
    Vandaag naar de huisarts geweest omdat ik mn buikklachten toch wel erg beu ben en ik zeker wist dat het mn darmen niet zijn!!! Hij had daar zo zijn idee over in het begin maar moest daar toch terug op komen. Mn darmen waren het idd niet. dus hij duwen op mn buik, dacht een gat in het plafon te springen zon pijn dat het deed. Hij meteen vragen of de echo echt goed was bij de gyn en ik zei dus ja (alhoewel ze dat wel erg snel deed), dus vlgs hem was de kans op cystes klein. Maar wat het wel is...... Het was wel duidelijk het gebied van li.eierstok/baarmoeder!!! Hij denkt omdat mn ongi maar niet komt, dat ik wel een deel van de cyclus heb maar dat deze niet afgemaakt wordt waardoor ik vocht ophopingen rond mn eierstokken krijg wat pijn geeft. Heb nu weer een kuur primolut om zo te proberen het vocht weg te krijgen. Raar he wat vinden jullie hiervan????
     
  18. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    :cry: :cry:

    Vandaag weer naar de gyn. Voor een echo, heb vorige week nl Clomid gehad.

    Geen goed nieuws ik heb een vorm van PCO. Niet het echte want ik ben niet dik, niet klein, en heb geen pukkels?!!
    Wel heb ik te kleine follikels bij te grote eierstokken bij te minimale slijmvlies en dat verklaard waarom ik na een laatste Primolut kuur amper gevloeid heb, er is gewoon niets om door te vloeien.

    Maandag moet ik terug. wrs voor Clomid 100 ipv 50 en dan maar weer afwachten.

    Ik....ben gewoon leeg van binnen....
     
  19. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    PCO houd in dat je te veel mannelijk hormoon hebt en daardoor geen eisprong krijgt!! niet dat je te dik,klein, of pukkels hebt dat kunnen alleen maar symptomen van pco zijn dus dat hoeft NIET!

    met primolut heb ik ook geen normale menstruatie gehad alleen een paar dagen bruin bloed. heb je nu met 50 mg geen eisprong gehad dan?
    sterkte!
     
  20. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    Nee de Clomid 50mg heeft totaal niets gedaan en dat was zo'n domper voor me. Maandag moet ik naar mn eigen gyn terug en wrs moet ik dan aan de Clomid 100 maar vraag me af of dat dan wel wat zou doen...

    Heb jij ook toevallig ervaring met pco??? Ik heb nu zoveel vragen...
     

Deel Deze Pagina