Wie heeft er ervaring met progesteroncreme?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CurlyBrunette, 21 mrt 2025.

Tags:
  1. CurlyBrunette

CurlyBrunette Nieuw lid

18 jan 2025
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal!
    Ivm uitblijvende kinderwens heb ik bloed laten prikken en bleek mijn progesteron erg laag. Ik kreeg progesterine crème die ik 3 weken lang smeer en dan 1 week niet(menstruatie). Echter blijft mijn ovulatie nu uit en realiseer ik me dat progesteron er juist voor zorgt dat een eisprong uitblijft. Op internet lees ik soms dat je het moet smeren vanaf de ovulatie, wat mij logischer lijkt. Ik ben behoorlijk gestresst want ik wil niet dat mijn al onregelmatige cyclus nog meer uit balans raakt. Hebben jullie ervaring met deze crème en wat was daarbij het advies? Liefs

2. L0ts

L0ts Actief lid

22 nov 2023
    465
    352
    63
    Hey, lijkt me een goede vraag voor je eigen arts! Zeker als je eisprong nu uitblijft.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Op welk moment is er bloed geprikt?

4. haantje93

haantje93 Lid

26 feb 2024
    19
    8
    3
    Vrouw
    Ik zou dit vragen aan degene die het voorgeschreven heeft.

Ik heb een tijdje progesteroncreme (gewoon online gekocht, dus niet een officieel recept, zit ook wel stuk minder progesteron achtig iets in) gebruikt omdat ik met ovulatietesten merkte dat ik een korte luteale fase had. Ik gebruikte het vanaf dat ik een positieve ovulatietest had, tot aan menstruatie. Het heeft voor mij geen enkel verschil gemaakt, er veranderde niks aan mijn cyclus en het is tot op heden ook nog niet gelukt om (weer) zwanger te worden, na een miskraam nu ruim een jaar geleden. Ben er ook maar weer mee gestopt, was ook best duur potje creme.

Deel Deze Pagina