Hoi hoi, Even een nieuwe clubje aangemaakt, omdat ik zelf het gevoel heb niet mee te kunnen schrijven in andere groepen. Ook niet gek.. want mijn situatie is ook beetje anders. Echter denk ik dat ik niet de enige ben.. vandaar een nieuwe clubje. Dit clubje is bedoeld voor iedereen met een kinderwens, maar waarbij het nog niet is gelukt is als gevolg van een eetstoornis (ondergewicht of overgewicht). In dit clubje ligt de focus bij het hebben van een kinderwens en niet bij de eetstoornis (EATING DISORDER; ED) zelf. Attendeer hier elkaar dan op aub als je iets anders ziet of het gevoel hebt, zodat het een fijne clubje wordt en blijft en we elkaar op de juiste wijze kunnen steunen. Let dus op; Geen triggerende of aanmoedigende eetstoornis gedachten delen, en laat het benoemen van gewicht achterwegen. Er is ruimte om verdrietig en somber te zijn, maar probeer ook een dosis optimisme mee te brengen naar dit clubje. *het betreft een persoonlijke kwestie, je kan de andere vragen stellen. Maar geef elkaar de ruimte om zelf te bepalen of ze ergens antwoord op willen geven. Mijn situatie; Zelf kampte ik jaren met een ED en heb ik de afgelopen jaren flink gewerkt aan herstel. Echter is mijn menstruatie de laatste tijd heel onregelmatig, waardoor het moeilijk is om actief bezig te zijn. De focus ligt op lichamelijk herstel dus, maar ergens hoop ik dat het tussentijd spontaan lukt.
Hoi @Babywishbloem, wat goed dat je bezig bent met je herstel. Ik hoop dat je wens snel vervuld mag worden. Ik heb zelf jaren anorexia gehad. Na herstel gezond gewicht heb ik gelukkig al weer lange tijd een regelmatige cyclus en ben ook zwanger geworden en een kindje gekregen. We zijn nu bezig voor de tweede. Ik pas dus niet helemaal in je situatie maar wilde je wel een hart onder de riem steken. Het is mogelijk en waard om voor te vechten! En ik weet niet of je je hier zorgen over maakt, maar ik was zelf heel bang voor terugkeer van de eetstoornis tijdens mijn zwangerschap (vanwege aankomen, buik etc) en het viel me heel erg mee.
Hoi hoi, Heel fijn je berichtje en wat fijn om te horen dat je een kindje hebt en bezig bent voor een tweede!! Heel veel succes op dat dat ook snel in vervulling mag komen. Hier ook anorexia, ik loop alleen tegen het punt dat mijn menstruatie niet regelmatig wil worden na (flinke) gewichtherstel . Ik kan dus maanden doorgaan zonder te menstrueren. Ovulatie testen gebruiken heeft geen zin, en zw testen elke maand is ook niet meer leuk, want wanneer zou je deze moeten proberen. Maar nogmaals je berichtje wordt gewaardeerd.