Hoi meiden, Ik ben nu 38 zwanger en heb ze op mijn heupen, dijen, billen en licht op mijn buik. Ik weet dat het voor een prachtige doel is, maar kan er ook om janken! Voel me er zoooo onzeker door! Heb dit ook gedeeld met mijn partner en die reageert hartstikke lief, maar kan het maar niet van mij afzetten. Heb geestelijk best een zware zwangerschap gehad dus misschien dat ik het daardoor niet kan loslaten. Maar wil gewoon liever trots zijn op mijn lijf, maar het lukt niet Wat kan ik doen om me weer lekker in mijn lijf te voelen na de zwangerschap? Liefs Lizzy
Het accepteren hoe moeilijk het ook is! Ik heb het op plekken zitten waarvan je denk goh kan je het daar ook krijgen. Zit er helemaal onder! Het moeilijkste is het om het te accepteren maar je zult het wel moeten. Geef het de tijd
Ik had het na de zwangerschap van mijn dochter ook hartstikke op mijn billen, heupen, lovenhandles, op mijn rechter bovenbeen en 1-tje op mijn linkerkuit . Ze zijn inmiddels allemaal wit geworden en zo goed als onzichtbaar. Die op mijn bovenbeen zie je helemaal niet meer. Nu ik van de 2e zwanger ben heb ik ze op geen van de voornoemde plaatsen, maar helaas wel een paar kleine op mijn buik, wat ik bij de 1e dus weer niet had. Ik baal ook als een stekker, maar houd in mijn achterhoofd dat ze vanzelf lichter zullen worden en dus ook minder zichtbaar.
Hoi Lizzy, Echt heeeel herkenbaar hoor. Toen ik overtijd begon te lopen werd het de huid op mijn buik te zwaar met diepe scheuren tot gevolg! Ik had er tijdens mijn zwangerschap nog nietzo heel erg moeite mee, ik zag toen ook nogniet hoe diep ze werkelijk waren. Ik werd wel doodziek vandat, 'goh wat jammer' van iedereen inclusief de verloskundige. Na mijn bevalling ontdekte ik hoe erg ze werkelijk waren, ik verbaasde me echt over de diepte van die dingen. Ik kon wel janken, miste mijn 'oude' lichaam, mijn mooie strakke gladde buikje. Na 2 weken depri zijn erover heb ik besloten er het beste van te maken. Ik besteed er extra veel tijd aan vanaf de bevalling. Ze zeggen dat je er niks meer aan kan doen maar dat is echt niet waar. Gelukkig had ik al van de pubertijd streepjes op mijn dijen, die je praktisch niet meer ziet eigenlijk. Dus dat geeft hoop, ik heb het idee dat na een jaartje deze netzo zijn en daar kan ik prima mee leven. Vanaf mijn bevalling smeer ik 2 keer per dag Bio oil en doe hier een grondige massage van de striae bij met een soort 'knijp' techniek, en flink schrubben om de dag. Mijn dochter is nu 3+ weken oud en ze lijken nu al te vervagen, ook zijn ze veel vlakker, dus niet meer zo diep. Probeer je er niet teveel op te focussen in de spiegel, vermijd deze desnoods soms. Ik keek gewoon soms even niet naar me buik in de spiegel, haha.. Met wat tijd en extra aandacht kunnen ze echt heeel mooi genezen. Liefs
ik heb er ook heel erg van gebaald toen ik bij daniel strepen kreeg ik op mn buik, duurde lang voor ze kwamen en toen voelde ik ze gewoon scheuren, dag mooie blote buik Ze zijn wel wit geworden dus minder goed zichtbaar, maar toen ik weer een buikje begon te krijgen was het echt heel lelijk vond ik! (was niet "strak" door mn darmen) Nu mn buik weer strak is zie je de strepen wel zitten, maar het valt niet zo erg meer op en schaam me er ook niet voor nu.
Idd accepteren. Is het enige wat echt zal helpen. Ik heb van Levi nog straie op mijn buik, heupen,rug,bovenbenen, schaamstreek en borsten. deze zwangerschap mag ik het gelukkig nog even afkloppen
Hier ook een zebraprintje. Bij mij vooral op mijn buik, mijn benen enzo valt mee. En ze waren zo vreselijk donker tijdens mijn zwangerschap echt afschuwelijk. Troost jezelf met de gedachte dat ze na de zwangerschap een heel stuk lichter worden, zo niet net zo licht als de rest van je huid waardoor ze amper nog opvallen. Bij mij is de roodheid ook al een heel eind weggetrokken na 7 maanden. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Buikband en smeren werken echt niet altijd hoor (hebben bij mij niets geholpen). Volgens mij is het gewoon dat je er aanleg voor hebt of niet (helaas). Hier tot de 16 weken niets, was toen ook erg afgevallen ivm HG. Daarna is mijn buik zo snel gaan groeien en de straie ook Heb een mooi tijgervelletje aan de onderkant van mijn buik, zijkant en borsten. Hopelijk trekt het na de bevalling nog iets weg.