wie heeft er ervaring met puregon?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nyjenti, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyjenti

nyjenti Lid

9 dec 2008
    13
    0
    0
    taxi met moeilijk opvoedbare kinderen
    meppel
    Hallo ben net nieuw hier maar ik heb 1 hele brandende vraag!
    ik ben sinds 2006 gestopt met de pil nu heb ik er een jaar over gedaan om de stap te zetten naar de ha.
    deze heeft me doorgestuurd naar de gyneacoloog!
    bij de gyn kwam naar voren dat ik het pco syndroom heb!
    nu ben ik een heel jaar aan de clomit geweest, ben begonnen met 50mg, dit sloeg wel aan er was tenminste wel een eitje te zien die goed groeide maar de gyn wou ook graag weten of hij ook daadwerkelijk gesprongen was dit is bij een bloedproef nog nooit vastgesteld, en helaas elke maand kon je er geen touw aan vast knopen de ene keer meer dan 40 dagen cyclus en de andere keer maar 30.
    dus op een gegeven moment werkte dit niet meer goed, dus de dosering verhoogd naar 100 mg nou wat me toen overkwam jeetje ik stuiterde naar mijn gevoel bijna tegen het plafond zo erg reageerde ik erop. dus nu een maand geleden weer terug naar de gyn. en hij zei ook wel zo kan het niet verder dus nu moet ik dus puregon gaan spuiten. hier zit ik ontzettend tegenop. o ja mijn man heeft zich laten onderzoeken en gelukkig was alles goed bij hem!
    maar nu was mijn vraag zijn er hier meiden die ervaring hebben met puregon zowel de goeie als de slechte ervaringen en last van bijwerkingen ed.
    en hoe lang duurde het bij jullie voordat je zwanger was? voor degene die niet zwanger zijn hoelang zijn jullie al aan de puregon!
    en wat voor een tips enz hebben jullie voor mij?
    o ja ik begin januari met spuiten ff kleine pauze ingelast.......
    alle dingen die jullie kwijt willen aan mij hoor ik graag!
    alvast erg bedankt..................
    groetjes nyjenti

2. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

Ik heb net als jij ook PCO en spuit ook met Puregon. Het voordeel van Puregon vind ik dat er geen bijwerkingen aan vast zitten. Spuiten lijkt in het begin heel eng maar valt reuze mee, als je het een keer hebt gedaan ben je er vaak doorheen.
    Tips:

- Laat de puregon even een minuutje of 10 uit de koelkast liggen voor je gaat spuiten dan is het niet zo koud en heb je minder last.
    - je houdt altijd wat over in een ampul als die eigenlijk al leeg hoort te zijn, schrik daar niet van. In een ampul van 300 zit bijvoorbeeld 350 en in een ampul van 600 kan 650 zitten ofzo, snap je?
    - Ik spuit in mijn buik, gebruik iedere dag een ander plekje
    - Plekken in je buik waar spieren of aders lopen zijn pijnlijker andere plekken niet. als ik het naaldje een milimeter mijn huid in duw en het is dan al heel erg gevoelig dan zet ik het naaldje op een andere plek, meestal voel ik er verder niks van.

pregnyl is wel pijnlijk (vind ik) maar deze kun je heel langzaam zetten.

Oh ja, ik ben nog niet zwanger, en dit is mijn 5e of 6e ronde met Puregon, maar ik heb dan ook nog een ander probleem alle andere meiden die ooit in het PCO topic hebben geschreven waren m.u.v overstimulatie binnen 3 rondes zwanger.

Ik schrijf bij PCO, daar schrijven meer meiden met PCO, misschien een idee om met ons mee te schrijven?

Als je vragen hebt, dan stel je ze maar!

3. nyjenti

nyjenti Lid

9 dec 2008
    13
    0
    0
    meppel
    pregnyl is toch om de eisprong op te wekken? moet je deze zelf zetten dan of doet je dokter dit toch heel erg bedankt ga er gelijk ff kijken......
    groetjes.....

4. nyjenti

nyjenti Lid

9 dec 2008
    13
    0
    0
    meppel
    meerdere reacties zijn als nog van harte welkom.....................
    vind ik ontzettend leuk...........
    heb je toch het idee dat je er niet alleen voor staat.. :)

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb geen ervaring met puregon wel met gonalf (ander merk) maar dat in combinatie met ivf ;)

wil je wel heel veel succes wensen met zwanger worden
    en hopelijk gaat het met puregon wel lukken ;)

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Nyjenti,

Ik spuit al 4 maanden puregon en ben er heel tevreden over. Van clomid had ik ook heel veel last maar ik voel me nu ik spuit stukken beter. Bijna geen bijwerkingen. Het spuiten valt ook reuze mee, daar moet je je echt geen zorgen om maken. Heel veel succes en hopelijk zijn we allemaal snel zwanger.

Liefs Maaike

Deel Deze Pagina