Baby 2,5 maanden ziek, heerst er iets?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sabinekuhh, Dec 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn meisje van 2,5 maanden oud is sinds gisteren niet lekker, althans, dat lijkt mij zo.

Gisterenmorgen werd ze wakker, kreeg haar fles van 180cc + 6 scheppen en liet 40 cc over, normaal drinkt ze hem geheel leeg.
    De flessen die daarop volgden dronk ze ook nauwelijks, de ene keer 80cc, de andere keer 60cc.
    Flesje voor het slapen gaan heeft ze iets van 110cc op en heeft daarop van half 1 tot 9 uur doorgeslapen.
    Die dag had ze ook een aantal poepluiers met vreemde poep, kerriegeel, maar het bestond uit balletjes en slijm.

Vandaag werd ze wakker, om 9 uur, ze had 120cc op en vlak na de fles een flinke poepluier, wel weer normaal van substantie.
    Om 1 uur weer een flesje, daaruit heeft ze 80cc op.
    Om half 5 een flesje, daarvan heeft ze ongeveer 70cc op.
    Om 16:35 had ze een poepluier, om 17:40 een natte scheet, en om 18:28 weer een heel klein poepluiertje.
    Vandaag geen balletjes met slijm meer, dus de poep is goed.

Ze is verder gewoon vrolijk, temperatuur is 37,4, ze slaapt een beetje meer als normaal.
    Huisarts zegt dat we het maar even moeten aankijken, mocht het erger worden of wat dan ook moeten we natuurlijk bellen, maar vooralsnog moest ik me geen zorgen maken alsze verder vrolijk was en geen koorts had.

Herkent 1 van jullie deze symptomen? En verplaatst het AUB niet weer naar flesvoeding!!!!

2. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu net weer een poepluier, niet veel, gewoon normale structuur, diarree kan ik 't niet echt noemen..

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

tja er heerst van alles op het moment, zoonlief had vorige week ook rare ontlasting. Geen echte diaree, maar ook niet gewoon, hij was verder ook niet ziek en na een paar dagen was het over. Hij dronk wel gewoon zijn flessen op.

Schrijf anders op wat ze gedronken heeft op een dag, kijk eens op hoeveel ze nu komt. Goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwt de ha bellen.

4. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik houd nu idd bij wat ze precies drinkt, en hoevaak ze een poepluier heeft.
    Ik kan haar neem ik aan tussendoor toch ook afgekoeld gekookt water aanbieden?

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou haar eerder kleinere flesjes geven en dan ipv elke 4 uur, elke drie uur geven. Uittesten wat ze dan doet en of ze dat wilt?

6. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat werkt niet... Wil ik haar eerder dan de aangegeven tijd een flesje aanbieden word het helemaal een drama.. :(

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dan moet je dat ook niet doen, ze geeft wel aan wat ze wilt hoe klein ze ook zijn. Hoeveel heeft ze tot nu toe op en hoe zwaar is ze?
    En hoeveel flessen moet ze nog vandaag?

8. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze heeft nu in totaal 270cc op, en ze moet straks rond half 9 nog een flesje, en dan weer rond half 1
    Ik schat dat ze rond de 5 kilo weegt.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat is wel weinig inderdaad, misschien komt ze vannacht een keertje extra om het een beetje in te halen. Houd haar maar goed in de gaten! Is niets als ze zo klein zijn en niet lekker he?!

10. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd... ze kunnen nog zo weinig zeggen he

11. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Das inderdaad weinig, inderdaad goed in de gaten houden..

Onze dochter heeft het aantal weken geleden gehad, ze dronk maar net 500 cc en dat twee dagen lang.. Een week later heeft ze dat ingehaald en toen ging ze ineens 's nachts langer slapen..

Pff ik vond het toen ook lastig, heb wel drie keer de HA gebeld..

12. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze heeft net 100cc op, dus dat is alweer wat meer dan 60 of 80, nu maar hopen dat ze de volgende fles weer wat meer drinkt...

Dus bij jou dochtertje heeft het 2 dagen geduurt? Poepte zij ook ietsjes meer dan normaal?

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat zou ik persoonlijk niet doen.. als ze wat lijkt te willen, dan gewoon onmiddelijk een flesje aanbieden. Als ze nu even op weer op 6 of 7 flessen uitkomt (of misschien zelfs 8 van die kleintjes), is dat geen probleem. Dat komt weer wel goed als ze haar ritme weer gevonden heeft.

Wel rot hoor, ze drinkt echt wel heel weinig.. hopelijk is het gewoon even een soort fase/sprongetje.. en is het met een paar dagen over.

Maar ik zou haar wel goed in de gaten houden voor uitdroging hoor..

14. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was maar waar dat ze zovaak zou willen drinken, ze wil echt alleen maar op de tijdstippen drinken dat ze gewend is...
    Ik hoop idd ook dat het over is met een paar dagen, maar mocht het morgen nog zo zijn moeten we vrijdag even naar de HA, dan kijkt die even.
    Ik houd haar plasluiers goed in de gaten, ze plast wel, maar niet heel veel, maar ze drinkt natuurlijk ook minder.

15. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ze poepte drie keer per dag toen, normaal maar 1 keer..

16. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke! Dat stelt me stiekem wel een beetje gerust eerlijk gezegd... Ik hoop maar dat mijn kleine meid het morgen ook beter doet!
    Je hoort wel vaker over van die virusjes die een dag of 2/3 duren he.

17. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

Jul 19, 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor het slapen gaan er met veel moeite 80cc naar binnen kunnen krijgen, vanmorgen dronk ze weer 80cc, en nu net om 12 uur 70cc.
    Vanmorgen wel weer een klein poepluiertje, en nu net weer een redelijke poepluier, geen diaree, en ook nog steeds helemaal geel...
    Zolang de ontlasting geel is, betekent het toch dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen?

Share This Page