Badkuip schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnetje3, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Heeft iemand tips om de badkuip schoon te maken? Bedoel niet zozeer middeltjes maar meer handige attributen zoals een zwabber of borstel.

Deed het voorheen altijd met een doek, maar nu ik zwanger en veel misselijk ben vind ik dat half op de kop in de badkuip hangen niet prettig! Zie het me ook niet snel doen met een dikke buik, dus ben op zoek naar een ding wat handig is ;)

Hopelijk heeft iemand handige tips!

Groetjes Zonnetje

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    wij hebben sinds 2 weken een schoonmaakster.. ;) :D Makkelijker kan het niet..

Zou je het niet met een dweil oid kunnen schrobben en soppen en dan met de douchekop 'schoonvegen'? .. zoiets? Lastig ja.. nooit echt over nagedacht meer :)

Is er niet een moeder/vriendin/buurvrouw die het een keer voor je wil doen? Hoeft toch ook niet wekelijks te gebeuren?

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Ik spray het in met Hg kalkweg schuimspray dit kun je dan na een half uurtje gewoon wegspoelen, hoef je niet te schrobben.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Handig attribuut = je man

5. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    +1 ;)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Eh.... je man inderdaad, beste tip :)

En gunst.. zo'n badkuip is toch in 3 minuten klaar of ben ik nou zo'n vies mens? Insprayen met badkamerreiniger, even laten inwerken, schuurponsje erdoor en klaaaaaar. Desnoods ga je in de badkuip zitten of nog beter... doen voor of nadat je in bad hebt gelegen.

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik doe t 1 x per week ofzo tijdens t douchen ( douche in bad) met een schuurspons.. Dan doe ik gelijk even de tegels, afspoelen en klaar. En eens in de zoveel tijd spray ik het in en hang ik voorover te boenen, even naspoelen klaar. Vijf minuutjes en t is weer schoon en fris

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Zit de douchekop bij het bad? En heeft die die mogelijkheid om de straal aan te passen? Zo ja, schoonmaakmiddel in het bad, even laten inwerken, en dan met de hardste straal van de douche eroverheen en alles het potje in spoelen.
    Zo deed ik dat toen ik nog schoonmaakwerk deed bij mensen thuis, was de handigste manier vond ik.

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hebben de mensen die een schuurspons gebruiken een emaille bad of zo? Dat kun je op kunststof toch helemaal niet gebruiken?

OT: ik ging in mijn zwangerschap gewoon met blote voeten in bad staan, even door de knieën en presto!

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Eh, ik doe dat iig wel. Zie geen krassen ofzo (gebruik wel zo'n zacht afwas-schuursponsje vd super).

TS: man/iemand anders aan het werk zetten idd. Is maar voor een paar maanden :)

Deel Deze Pagina