Hoi allemaal! Voor kerst willen we graag pommes duchesse er bij doen (naast de varkenshaas en verschillende groenten). Het lijkt me leuk om ze zelf te maken. Hebben jullie een goed recept? Ik wil ze graag van tevoren maken (liefst vandaag of morgen) en dan invriezen, zodat we ze 2e kerstdag zo in de oven kunnen doen. Kan dit? En vooral: blijven ze lekker? Alvast bedankt!
Ik ken die dingen eerlijk gezegd alleen als vriesproduct wat je kant en klaar kan kopen.. Scheelt een hoop werk..!
Ik zie steeds op Facebook een reclame van maggi waarin ze t hebben over zelfgemaakte pommes. Wellicht kun je daar een kijkje nemen? Ik ga trouwens ook voor de ingevroren variant
In feite is het niet veel meer dan mooie roosjes spuiten van aardappel puree. Je kan deze maken en invriezen maar dan moet je wel genorg ruimte hebben om ze in doosjes in te kunnen vriezen zodat ze hun vorm behouden. Om ze dan af te bakken kan je in de super even gluren op de verpakkingen van de kant-en-klaar pommes, dat aanhouden en dan even eentje testen als die tijd verstreken is
Aardappel puree met room maken. 2 eidooiers, oude kaas en bieslook. Toefjes spuiten en invriezen. 15/20 op 200 graden tot mooi bruin. Eet smakelijk.
En...test ze dan ook even van te voren... Ik heb dat gedaan met champignons....kort blancheren en dan de diepvries in. Een dag later heb ik een paar geprobeerd...opbakken en kruiden erop et cetera...ging helemaal goed en was net zo lekker als verse champignons... Voor de kerst is het wel zo makkelijk om het zo makkelijk mogelijk te houden.