Wie heeft er ervaring met Sleepzzz of Melatonine..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Jannn, de melatonine die je in natuurwinkels kunt verkrijgen is melatonine van 0,1 mg. Vanaf 1 mg (de zwaardere) zijn alleen via doktersrecept te vekrijgen.

Ik heb gisteravond eens zitten te googlen erover. Ik denk dat je dit ook alleen moet geven in overleg met arts.
    Bij ons heeft de kinderarts dit geadviseerd. Wij mogen 0,7 mg geven, maar dat vind ik zelf wat eng. Wij geven mooi minder, denk dat ik maar 0.2 mg geef.

Dat sleepzz kun je eens aan die homeopaat vragen of het kwaad kan dit nu al te geven. Ik had er nog nooit van gehoord.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Antje geef jij je kind van 10mnd melatonine??

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Lovelydk: Ik praat met jou mee in het topic wij willen slapen!!
    Maar valt denk ik dan niet zo op :) Joas huilt snachts juist ook zoveel!!
    Pas een nacht totaal andershalf uur geslapen!!

4. LovelyDK

Jannn ja klopt ik dacht dat ik het daar gelezen had :)
    pff maar hij huilt dus ook echt veel.. Wat zegt de huisarts?

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Lovely: Maak niet uit hoor ;) Ja hij huilt snachts echt veel.
    maar ik was net ff onder de zonnebank en toen was mij man bij m.. Die heeft de 5 min regeling toegepast en meneertje slaapt!!
    Af en toe bleef hij dan even praten tegen m bij zn bedje..

Hij heeft het nu ook warm..

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik bestel het online

QUinn valt wel zelf in slaap, maar hij in behoorlijk prikkel gevoelig, en word dan veel wakker in de nachten.
    Gevolg, een niet uitgerust kindje, die overdag ook slecht slaapt, en dus niet te genieten is, en nog meer gevoelig is voor prikkels, en dan zo het cirkeltje rond.

Sinds de Sleepzz, gaat het stukken beter, hij krijgt het nu 2x per dag, was eerst 3x, maar nu hij steeds beter kan praten kan hij ook dingen vertellen.
    Als Quinn op hetr kdv is geweest, is hij nog onrustiger, en dit is een mooie ondersteuning

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Nee nog niet. Maar de kinderarts heeft ons dit gister geadviseerd.
    Ons zoontje heeft een duidelijk slaapprobleem. Tot 1 jaar maken kinderen zelf geen melatonine aan.
    Als het kwaad kon zou de kinderarts dit niet adviseren, lijkt mij.

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Antje: Ik ben benieuwd joh of het gaat werken bij Milan..
    Maar dat hoor ik nog wel :D
    Wanneer krijg je het binnen??

@ Ikke: Moet je dat niet via de KA kopen?? Sleepzzz.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee hoor, is gewoon vrij te koop in de betere drogisten en/of apotheken
    Bij ons geen enkele die het verkopen trouwens dus doe het online en daarbij krijg ik regelmatig korting dus dat ik is ook mooi meegenomen

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ga donderdag weer terug naar de homeopaath.
    Sinds we begonnen zijn met spul van haar is het alleen maar erger gewordeen..
    Als het dan nog niet werkt dan ga ik dat eens proberen..

@ Ikke: Praat ( of heb meegepraat ) in het topic: wij willen slapen???

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jannn, het is bekend dat het met homeopatie eerst erger word.
    Ik weet niet wanneer je daar bent geweest, maar kost wel even tijd.

Wij zijn er ook geweest, heeft geen zier geholpen, maar voeld eook niet lekker, zij vond dat Quinn geen entingen meer mocht krijgen, geen ab kuren meer ect ect.
    Dus nee, ik pas.

Ja heb daar ook gekletst, maar heb het laten verslonsen (sorry meiden)
    Maar over het algemeen is het al lang niet meer zo erg zoals het ooit was.

12. LovelyDK

Anntje wat is bij jullie een echt slaapprobleem? Want als ik mijn situatie zag had mijn kind ook wel degelijk echt een slaapprobleem

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Milan wordt 's nachts meerdere keren wakker. Hij is dan ook helemaal overstuur. Er zijn nachten dat hij zelfs ieder uur wakker wordt. Hij heeft een aantal maanden tussen ons in geslapen omdat hij veel jeuk had (eczeem). Tussen ons in kwamen we alle drie tenminste tot iets van slaap. Ook tussen ons in wordt hij wakker, maar minder vaak.
    Milan kon doorslapen. Dit deed hij al met 5 weken en met 8 weken het klokje rond. Echter ging dit voorbij toen hij onder het eczeem zat. Dit is de oorzaak geweest van zijn slaapprobleem. Nu is het eczeem niet meer de reden van zijn slechte slapen. Het is schijnbaar iets waar hij aan gewend is.
    Sinds een week passen wij de 5 min huil regel toe. Hij slaapt nu hele nachten in eigen bed en soms een aantal uur ook bij ons (als hij heel erg overstuur is en dat ook heel lang duurt) Maar wordt nog altijd meerdere keren per nacht wakker. Vaak ook op ongeveer dezelfde tijden.
    Ook overdags slaapt hij bijna niet, meestal maar 1 of 2 uurtjes over de dag. Heel sporadisch maakt hij eens een slaapje van 2 uur. Maar meestal is het maar 45 min tot een uur.

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Ikke: De homeopaat wilde ons as donderdag weer terug zien.. Vannacht was het weer drama! Elk uur wakker en weer huilen..
    Steeds gaan zitten etc...

Kon hij maar praten grrrrrr

Wordt met Sleepzzz de nachten ook eerst nog erger of dat niet?

15. LovelyDK

Antje zoiets was het hier idd ook... Vermoeiend!

Maar ik zou wel heel erg uitkijken met melatonine

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    melatonine mag pas vanaf 2 jaar gegeven worden en dan doet een arts het nog niet snel. Wij hebben hebben alles slaapmiddelen die een kind kan krijgen gehad maar niks hielp. Toen hij nog klein was heeft hij een hoestdrankje gehad dat heeft wel aardig geholpen die tijd. Ik zou er mee naar de huisarts gaan en echt niet zelf gaan expirimenteren pas daar aub mee op voor je het weet is het probleem groter dan het was.
    Daan is nu 3,5 en nu pas gaan zijn slaapproblemen VANZELF over.
    Wat hier heeft geholpen is De kleine toch op onze kamer gelegd toen hij uit het ledikant was en steeds worden de nachten langer dat hij op zijn eigen kamer slaap.
    Leg je erbij neer hoe moelijk het is ga er geen drama van maken heb je zoiets van je zoekt het maar uit jij niet slapen nou dan slaap je niet is al een hele verbetringen omdat jij die spanning niet mee hebt voelt de kleine dit al minder waardoor het beter gaat.
    Hier is het met de antislapers ook met heel veel geduld langzaam word het echt miner hoe moeilijk het ook is.
    Hoer zijn maanden van 2 uur slapen voorbij gegaan voor me maar nu word het langzaam al 6 uur per nacht.
    Het komt echt goed

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het best eng als ik dat allemaal zo lees... zou het dan ook echt niet gebruiken als ik jou was maar de oorzaak van het slaapprobleem gaan zoeken en het niet bestrijden met slaapmiddelend voor zo'n kleintje... als ik jou was zou ik eens met een kinderarts gaan praten en hun kunnen je heel goed verderhelpen zonder je kindje medicatie te geven.... zou vast heel erg vermoeiend zijn voor jullie beide dat begrijp ik heel goed maar meid pas er mee op hoor!!

18. LovelyDK

Ben het écht met Mora eens, vooral omdat jullie kindjes nog zo klein zijn... het gaat vanzelf over.. ooit!

19. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    goh als ik dit lees is de melatonine niet goed voor jullie kindjes,maar zijn jullie gewoon doodmoe en radeloos!

maar wat ik jullie wel zou kunnen aanraden is:
    calmomel-siroop(Soria Calmomel Siroop Kalmerend 150ml - Snelle levering) en de pilletjes van vsm "onrusteloosheid en slapeloosheid"(Kindival tabletten | Pure Lijfkracht van VSM)!
    ik gebruik deze nu al een maand of 2 en ik moet zeggen,ik ben er heel tevreden over!

mijn dochter nam heel veel prikkels op en kon deze niet verwerken en kon ook heel moeilijk inslaap komen en als ze dan sliep werd ze om stipt 45min huilend en gillend wakker en helemaal ontroostbaar,ik moest haar opnemen om te troosten en dan duurde het zeker nog een minuut of 5 voor ze rustig was,maar wou daarna niet meer slapen,maar was nog doodmoe.
    nu met die siroop en pilletje slaapt ze heerlijk en word ze tenminste brabbelend en uitgeslapen wakker.

voor jullie aan die sterke middelen grijpen,probeer dit eens misschien of overleg toch al zeker met je ha of cb voor je het geeft.

groetjes sofie

20. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Kindival heeft hier ook geholpen. Heb t maar 2 weken gebruikt, en ik denk dat t niet zo erg was als bij jullie, maar dat is in elk geval veilig eens te proberen.

Deel Deze Pagina