Wie heeft er ervaring met Sleepzzz of Melatonine..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Kindival heeft hier niks gedaan.. Wel 2 maanden geprobeerd denk ik. Misschien nog langer. Ik wacht eerst de homeopaat af en dan ga ik denk ik sleepzzz kopen.

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hier werkte kindival ook niet alleen en de calmomel-siroop ook niet en nu geef ik ze beide achter elkaar en helpt het wel!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    de eerste 2 nachten waren ietsjes erger, maar daarna ging het al snel beter

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik me trouwens afvroeg, is al het medische uitgesloten, oortjes, slaapt je kindje met zn mondje open, heeft hij veel dorst,, dat kunnen de neus amandelen zijn.

Quinn heeft nu buisjes, en zijn neus amandelen zijn verwijderd, het scheeld 50% de slaapklachten.
    Nu de andere 50% nog, maar we zijn dus een eind

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat was hier idd ook een groot euvel... Die neusamandel! Hier dus ook met 14mnd neusamandel eruit & buisjes erin!
    Helaas nu weer een fikse dubbele oorontsteking dus hopelijk functioneren de buisjes nog wel!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn heeft ook een paar keer oorontstekingen gehad, maar hij had duidelijk minder last, want de druk was er snel af, en die troep wat eruit kwam!
    Dat ik echt zo blij was dat hij nu buisjes heeft, anders had hij constant de druk op zijn oortjes.

7. LovelyDK

Dat is dus het rotte, er komt hier niks uit z'n oortjes... De dokter op de hap vreesde dan ook dat zijn buisjes al verstopt zijn :(

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw shit, worden het dan weer nieuwe?

9. LovelyDK

Ik heb geen idee...

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Als je naar medicijnen grijpt, dan doe je meer aan symtoombestrijding lijkt mij. Ik zou eerst gaan uitzoeken of het onrustige slapen een medische oorzaak heeft, wat dan de kern is van het probleem. Daar kom je, in mijn ogen, verder mee dan het gebruik van medicijnen.

Je kereltje is 10 maanden, onze oudste dochter heeft rond die periode 7-11 maanden ook verschrikkelijke nachten gekend. Ook zij heeft flink eczeem gehad en later bleken allergien de boosdoener te zijn. Kan je daar niet meer naar zoeken? Per dag opletten en opschrijven wat hij eet en hoe hij daarop reageert? Wie weet ligt daar een oorzaak voor zijn lichamelijke onrust.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Ikke: We zijn al zooooooooo vaak bij de HA geweest en steeds heeft hij niks :(
    We worden met een kluitje het riet ingestuurd...

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Jannn, hoe gaat het nu met Joas? Nog steeds zo'n nachten?
    Met Milan lijkt het beter te gaan. Er zitten nachten er tussen waar hij maar 2 keer wakker wordt en toch weer vrij snel verder gaat slapen.
    We wachten nog even met "hulpmiddeltjes" Hij is namelijk nog steeds bezig met tandjes. Eerst maar eens afwachten hoe het gaat als hij er geen last meer van heeft.

Waarom wordt melatonine direct zo afgeraden? Op wikipedia staat dat zowel onderzoekers als artsen na 20 jaar nog geen schadelijke gevolgen van het gebruik hiervan hebben waargenomen. Het valt onder voedingssupplement en is een van de weinigen die door de strenge wet van Europese Autoriteit voor voedselveiligheid is gekomen.
    Als het slecht was, dan zou een kinderarts dit toch niet adviseren??

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    dee onze ha ook, maar je kan gewoon voor een verwijzing vragen hoor,
    een kno arts ziet vele malen meer dan een gewone arts.
    KWaad kan het nooit om even langs te gaan

14. LovelyDK

Onze ha zei ook vaak dat er niks aan de hand was, maar dat was dus wel degelijk!

Melatonine maakt een kind onder het jaar zelf niet aan, je moet dit dus ook niet gaan geven! Plus dat als je gaat beginnen met zulk soort middeltjes ze dadelijk niet meer zonder kunnen...

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik ben ook geen voorstander van hulpmiddeltjes of medicijnen. En zeker ook voorstander om eerst medisch alles uit te sluiten.
    Hier zijn de allergieën en eczeem de oorzaak geweest van het slaapprobleem. De allergieën en het eczeem zijn nu onder controle, maar het lukt hem niet om te slapen. Ook overdags slaapt hij niet. Hij wordt tussen 8.30 en 9.30 uur wakker en dan slaapt hij meestal maar 1 uur op de dag. Tot zo 20.00 uur is hij actief. Wij doen meerdere pogingen om hem naar bed te brengen, maar hij blijft dan overstuur. Op de een of andere manier vindt hij niet de rust om te slapen. En na maanden grijp je alles aan wat maar kan helpen, zeker omdat je eigen functioneren er ook onder lijdt.
    Maar hier wachten we nog met de hulpmiddeltjes, omdat ik altijd weer opnieuw nieuwe hoop heb.

16. LovelyDK

Antje maar misschien zitten jullie dan ook in een 'verkeerd' ritme? Tussen half 9 en half 10 opstaan is best laat voor een baby.. Misschien als je 'gewoon' rond 7 uur / half 8 opstaat dat er een beter ritme ontstaat?

Ik probeer overigens absoluut niet stom te doen ofzo want ik snap je helemaal.. Mijn zoontje is bijna 1.5 maar wordt ook elke nacht nog wakker... Tot zo'n 2mnd geleden was dit om de 1.5 uur snachts..

17. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Ik ben sinds 2 dagen Sleepzzz gaan geven,dit omdat Roos vanaf heel klein s'nachts wakker wordt en eerst een uur gaat liggen kletsen en dan vervolgens haar slaap niet meer kunnen vatten,laten huilen enz hielp helemaal niks....nu heeft ze wel doorgeslapen maar was wel erg vroeg wakker zo 05.45.....dus kan er nog niet zo heel veel overzeggen....

18. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hier zijn we sinds 2 dagen ook begonnen met Sleepzz.
    Ons zoontje wordt 's nachts ook vaak meerdere keren wakker.
    De keren dat hij helemaal niet wakker werd 's nachts is op 2 handen te tellen in bijna 2 jaar....
    Kindival hielp niet.
    Dus nu is de hoop op Sleepzz gevestigd.
    We zijn erg benieuwd.
    De huisarts zei dat het nog wel een jaar kan duren, dit ivm dromen wat de kleintjes doen.
    Dus je begrijpt dat ik nog wel even wat anders wilde proberen in de tussentijd ;)
    Want het is slopend.....

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Lovely, ik betwijfel het of het met het tijdstip van opstaan te maken heeft. Hij heeft altijd al tot dat tijdstip 's ochtends geslapen. Sliep eerst overdags goed, 2 slaapjes van dik 2 uur. Sinds een aantal weken is het dat hij overdags niet meer wilt slapen. Alleen tussen 12 en 13 uur slaapt hij.
    Maar het is wellicht iets om uit te proberen. Een kind wat overdags slecht slaapt, slaapt 's nachts dan ook vaak slecht, omdat het niet voldoende uitgerust is. Als eerder opstaan al helpt bij overdags beter slapen, zou dat mooi zijn. Ik ga het in ieder geval eens uit proberen.

Ik weet dat het niet stom bedoeld is van je hoor! Ik sta ook open voor allerlei opties.

Hier ook geregeld nachten gehad waar hij om het uur wakker werd en waar het vaak een half uur of langer duurde voordat hij getroost was.
    We weten inmiddels ook wel wanneer er iets aan de hand is en wanneer niet. De momenten waar hij lichamelijk ergens last van heeft, zoals tandjes of jeuk omdat hij iets gegeten heeft waar hij niet goed op reageert, nemen we hem ook gewoon bij ons te slapen.

Pff maar 1,5 jaar al geen rustige nachten. Hoe hou je het vol?

20. LovelyDK

Geen idee? Ik dacht ook toen hij een maand of 6 was dat ik t niet lang meer zou trekken... Op de eenof andere manier went je lichaam aan weinig slaap denk ik? Plus dat je er weinig aan kan doen.. Ik heb geleerd om mezelf erbij neer te leggen en dat scheelt al zóveel...

Deel Deze Pagina