hey meiden, er is hier al tijden een discussie gaande... Ik wil graag op vakantie, we hebben een flinke zware weg achter de rug in de medische molen, met heel wat tegenslagen en ik wil er gewoon even uit. Mijn man vind het allemaal ' onzin' en we moeten nog zoveel in het huis doen ( lees een vloer erin, die we al hier hebben liggen, en hij wil perse een kast ontwerpen die hij in de slaapkamer gaat maken soort walk in closed) Nu wil hij de andere kamer ( die eerst als babykamer was bestempelt, wat nu dus tijdelijk van de baan is) gaan veranderen omdat ik nagelstyliste ben zodat ik vanuit daar kan werken. Ik merk aan alles dat hij heel erg op geld gericht is en wil dus niet zoveel geld uitgeven op vakantie want hij vind het zonde. Ik wil zo graag, het geld is er... alleen heeft hij geen zin in discussies hierover dus kapt ze af, hij heeft zijn punt gezegd en wil niet weg... ( eerst zouden we nog paar dagen naar frankrijk gaan is ook van de baan want het is net zo duur als een last minute) wat zouden jullie doen? Ik ben nu opzoek naar een weekje in een huisje ofzo maar krijg ik weer een discussie over dat hij niet weg wil.... zucht
het draait uiteraard niet alleen maar om zijn wensen maar net zo goed om de jouwe. Een comprimis sluiten is wellicht een goede oplossing. Dus iets wat jij wilt en iets wat hij wil, en wat niet af komt of financieel niet haalbaar is, komt over een half jaar wel als het wel kan.
Tja lastig.. Wij sparen nu echt extreem maar dat is v00r de vruchtbaarheidsbehandelingen in Belgie. (die m0eten wij v00r een gr00t deel zelf betalen) Wij z0uden dus 00k niet 0p vakantie gaan. maar na een heel bew0gen jaar met veel tegenslagen t0ch besl0ten 0m wel te gaan. Idd 0m gew00n even t0t rust te k0men en de lasten die je 0p je sch0uders draagt even l0s te kunnen laten. Je huisje 0pknappen kan altijd n0g. Een vakantie kan je 0p dit m0ment z0veel g0eds brengen & je relatie 00k.. ik z0u dus d00rgaan met discussie v0eren en laten zien dat je dit echt heel graag wil!!
Is er een optie om met een vriendin weg te gaan? Misschien niet de meest ideale situatie - maar dan heb jij even rust, kan je mannetje thuis doen wat hij wil doen?
tja meis, ik zou zeggen ga op je strepen staan. ik bedoel hij mag dan wel vanalles willen maar dan mag jij toch ook je zin wel even doorzetten? ga desnoods een langweekend weg oid. je bent er aan toe en als hij er eenmaal zit zal hij het ook heerlijk vinden. die kast kian ook even wachten de katten kamer kan ook later vernouwd worden ik bedoel je hebt toch hiervoor jezelf ook altijd gered met je nagels??(hmmm binnenkort eventjes een afspraak plannen ben bijna bevallen) en zeker nu met je nieuwe baan enzo en alles rond jullie kinderwens. vind ik best dat je even bij mag tanken in een land naar keuze met je kont in de zon hahahaha
ik snap niet waarom je man niet weg wilt gaan.. vooral niet omdat jullie zo'n moeilijke tijd achter de rug hebben.. het draait niet allemaal om geld... jullie huisje is nu toch in orde? er HOEFT niet persee geld uitgegeven te worden om het leefbaar te maken? soms is lekker relaxen en moeilijke dingen van je af zetten belangrijker dan geld !! (vooral in jullie situatie nu)... ik zou het er toch eens goed met je man over hebben, en over hoe belangrijk dit voor jou is.. jij hoeft geen nagelstudio, of walk in closet... dus waarom moet dit persee volgens hem?... is er misschien iets anders waarom hij niet op vakantie wilt?.. zit hij er nog te veel mee in zijn hoofd dat hij daarom geen zin heeft in vakantie.. maar gewoon wilt klussen en dingen opknappen en dat dat ZIJN manier is om er overheen te komen? als dat zo is.. kun je misschien een compromis sluiten.. hij gaat lekker klussen in huis met een iets kleiner budget, en jij gaat lekker met een vriendin een weekje of 2 er tussen uit, lekker naar een warm land.. lekker relaxen ? (+ als je thuis bent heb je een nieuwe nagelstudio hihi )
Omgekeerde wereld van hier! Ik heb vaak moeite met weg gaan terwijl mn man altijd weg wil (op vakantie heh...niet bij mij! ) Misschien is het voor hem na al die drukte en zorgen enzo heel moeilijk om die modus van rennen rennen rennen even los te laten en over te schakelen in relax stand? Ik heb dat nml altijd. OF hij verwerkt dingen anders als jij en heeft het verbouwen en klussen nodig om te verwerken? Ik denk dat hier eens vanuit zijn kant van het verhaal gepraat moet worden en dan de rede als het kost allemaal genoeg even allebei negeren.
je kunt wel een vakantie af willen dwingen, maar zou het daar dan echt gezellig van worden denk je? en je problemen neem je gewoon mee op vakantie, net als jullie beider karakter. ik denk dat een vakantie jullie problemen samen niet op gaan lossen, wellicht alleen maar groter maken omdat je hem probeerd af te dwingen.
Wat vind hij ervan als hij thuis blijft en jij er even tussenuit gaat (met een vriendin of familielid bijv)? Ik begrijp dat je het liefst met hem lekker op vakantie wil, maar je kan hem natuurlijk moeilijk dwingen. Ik zou nog eens een goed gesprek met hem aanknopen, en wil hij echt niet dan ga je toch lekker alleen even weg?
ik snap jou heel goed, maar als je hem tegen zn zin in mee moet nemen, dan is dat toch ook niks. Kun je niet met je moeder of een goede vriendin gaan ofzo??
Ik zou aangegeven dat je er echt even tussen uit moet. Even wat afleiding van een moeilijk tijd en wat ontspanning. Wat is nou belangrijker.. dat jij je goed voelt of je huis helemaal af (ik zou ook op mijn strepen gaan staan). Hij moet dat toch wel begrijpen en het voor je over hebben. Sterkte ermee!!
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Hij vind het zonde van het geld...we hebben het geld overigens wel. We zijn door vruchtbaarheidsbehandelingen heen gegaan ivm onvruchtbaarheid van hubbie... en is 3 x mislukt toen ontdekte ze een andere afwijking aan mijn baarmoeder.... wat ook weer onderzocht moet worden... Ik citeer mijn man": ik wordt moe van deze discussie, we gaan niet punt. hij denkt volgens mij iets teveel dat hij alles bepaald. Je moet het samen doen toch? Weekend/midweek weg in eigen land vind hij ook te duur...moet ik hier nu mee. Ik zie mezelf gewoon saai binnen zitten, huisvrouw spelen en verder niet veel bijzonders doen. Hij heeft afgelopen tijd veel gewerkt, en we zouden dit weekend iets leuks doen. Za avond zijn we uit eten gegaan, maar daar bleef het ook bij. Zo wou hij chillen... tja dat kan toch ook op een teras? ( het was best mooi weer)
Hij heeft eigenlijk geen zin en jij wilt een WEEK weg. Dan zou ik met hem een tussenweg bespreken, bijvoorbeeld dan een weekendje weg of een midweekje. Dat is een paar dagen korter en dan heb je toch het gevoel dat je er even uit bent samen.
Hij zegt: ik word moe van deze discussie, we gaan niet punt...WE misschien niet maar IK wel zou ik zeggen Het geld is er zeg je dus misschien dan maar met een vriendin of moeder of iemand anders?!? Zou toch ook blijven proberen duidelijk te maken dat het voor jou heel belangrijk is en dat je er echt van zou opknappen, is hij immers ook bij gebaat. Mijn vriend ging nooit op vakantie maar weet dat het voor mij heel belangrijk is, kom bijna nooit de deur uit, dus als het geld er is dan gaan we...hij vindt het inmiddels ook heerlijk overigens. Maar hij heeft ook wel eens gezegd dat wanneer hij niet kan ivm werk bijvoorbeeld en ik de kans heb er even tussenuit te gaan dat ik dat dan gewoon moet doen...zover zal het denk ik niet komen maar toch fijn, zo'n begripvolle man
Lijkt mij ook simpel moet ik zeggen. Je zegt gewoon, het is niet alleen jouw geld, ik ga wel, geen discussie!
ja dit zou ik ook doen... gewoon lekker een reisje boeken... hij kan en MAG toch niet zomaar even bepalen van: we(jij dus) gaan niet ! Punt !! kom op zeg...
Misschien kan je man wel niet ontspannen omdat het thuis niet af is? misschien een compromis sluiten? eerst thuis af, daarna weg. Je hebt helemala nog geen kinderen en zit niet aan de schoolvakanties vast? dan kun je bijv. ook prima in het naseizoen gaan. Frankrijk, Spanje, Portugal zijn dan nog warm tot tenminste oktober. Tja, niet op vakantie willen...zal ik nooit begrijpen denk ik, heerlijk een weekje weg toch? wij gaan ieder jaar naar zuid-Frankrijk, dit jaar niet, omdat we onverwachts gingen verhuizen, en dat ging voor, en kostte handen vol geld, maar we gaan nu een weekje in het naseizoen naar Limburg, toch even weg...en dan volgend jaar weer naar Frankrijk
hmm tis niet dat het huis niet af is ( op de slaapkamer vloer na.. maar goed.. dat is een dagje werk voor hem ( hij is stoffeerder doet het dagelijks) ) De reden dat we in sept vrij nemen is juist om buiten de schoolvakanties om op vakantie te kunnen met prima weer. Ik vind het ook heerlijk om een weekje weg te gaan zeker met al die dingetjes.... Ik heb al gekeken naar een reis met de talys enz, maar hij vind werkelijk alles te duur.. moet je daar nu mee he.. Al mijn vriendinnen gaan in sept weer studeren/werken dus helaas niemand die met me mee kan. Moeders zal wel willen maar die past op mijn nichtje+neefje en kan dit niet afzeggen ( mijn zus moet bijwerken om rond te komen en heeft geen alternatief)