Wie heeft er ervaring met tarwekiemolie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sterretje31, Feb 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

Nov 8, 2014
    726
    75
    28
    Wie heeft er ervaring met tarwekiemolie en wat zijn je ideeën daar nu over?

December 2014 is er pcos bij mij vastgesteld. Het zou behoorlijk lastig worden om op de natuurlijke manier zwanger te worden. Januari heeft de gynaecoloog verteld dat hij een kijkoperatie wilde voor m'n eileiders en daarna zouden we gaan beginnen met Clomid.
    Voor de lol ben ik toch ovulatietesten gaan doen en zo opeens had ik 15 januari een positieve ovulatietest in handen. Dat werd natuurlijk knuffeltijd ;)
    28 januari kwam de oproep voor de kijkoperatie, 4 februari zou het zover zijn. Omdat ik me al een paar dagen anders voelde, heb ik meteen een bloedtest laten doen en ik bleek gewoon zwanger! Zonder hulpmiddelen was het toch gelukt. Week later nog een bloedtest en de HCG was heel mooi opgelopen dus ons geluk kon niet op. Tot afgelopen woensdag. Deze prille zwangerschap (6weken) werd een vroege miskraam :(

Gistermiddag op gesprek en voor een echo bij de gynaecoloog. Over 2 weken echo 2 om te kijken of alles weg is en de baarmoeder mooi hersteld. Dan wil de gynaecoloog ook beginnen met Clomid. Eerst leek dit een goed idee, maar vandaag begon ik er toch anders over te denken. Moeten we niet juist de natuur z'n werk laten doen?

M'n moeder begon over de positieve effecten van tarwekiemolie. Hier heb ik nu ook veel over gelezen en ben zo benieuwd naar ervaringen van anderen?

Dus... Wie heeft hier ervaring mee en wat waren de effecten?

2. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Hey Sterretje !

Wat schrik ik van je miskraam, had het je zo gegund !!
    Ik heb zelf geen ervaring met tarwekiemolie, maar lees er wel goeie verhalen over. Ik zit er ook aan te denken als het deze ronde niet raak is, om tarwekiemolie te gaan gebruiken.

En het is je eerder gelukt om op een natuurlijke manier zwanger te worden, wie weet nu weer !! Doe wat je hard zegt, en ik weet zeker dat ook jij snel mama zal worden, op welke manier dan ook! Sterkte met het verlies van dit kindje.

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wat balen dat het alsnog mis is gegaan zeg!
    Maar je weet nu inderdaad wel dat je ook via de natuurlijke weg zwanger kan worden.

Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, dat is het allerbelangrijkste.

Ik slik al een aardige tijd tarwekiemolie maar merk hier helemaal niet van helaas.
    Wij gaan dus nu wel de MMM in.

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

Nov 8, 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, heb de vierde ronde voor het eerst tarwekiem olie geslikt. Na me eisprong tot aan me menstruatie, Maar die bleef uit. Dus eerste ronde met tarwekiem olie meteen zwanger. Het helpt voor een goeie innesteling. Ook kan het helpen om geen of minder suiker te eten en eten zonder teveel e-nummers. Voor de doorbloeding en vruchtbaarheid. Ook zou je eventueel accupunctuur kunnen proberen. Dat kan echt bij van alles helpen. En hoef je niet meteen de mmm in.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Hier tarwekiemolie en shatavari geslikt en zie onderschrift;)

6. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

Nov 8, 2014
    726
    75
    28
    Dank je wel voor jullie reacties :)
    Goede tip om m'n hart te volgen. Die zegt nu vooral, doe het op de natuurlijke manier ;)
    Qua voeding zijn wij al meer dan een jaar heel bewust bezig. We proberen zoveel mogelijk biologisch en letten op alle e-nummers (checken of ze rood, oranje of groen zijn).
    Deze paar dagen springen we even uit de band (troost voedsel ;) )
    Maar vanaf maandag weer volledig op de gezonde manier met eigen gemaakte (groene) smoothies en geen rare suikers.

Chann1992: de schok was ook erg groot. Zoiets kleins kan zo'n groot verdriet geven :'-( Maar ondanks dat blijven we positief en kijken we vooruit naar de toekomst.

Bloem93: zie ik het goed dat je de mmm nu toch niet in hoeft? Heb jij een heel bijzonder valentijns cadeau gekregen? Gefeliciteerd meid!

Wendy en katenhond: jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    Ik zal me nog even gaan verdiepen in shatavari want heb geen idee wat dat is.

7. Staffrl

Staffrl Niet meer actief

Mag ik gelijk een aanvullende vraag stellen?
    Ik had tarwekiemolie gekocht toen ik stopte met de nuvaring..
    Maar mijn eerste 3 cyclussen hadden een lengte van 30-28-30.
    Ik dacht dus regelmatig, dus die olie niet nodig.
    Maar nu lees ik dat het helpt bij innesteling..
    Ik ga het denk deze maand dan toch gebruiken!
    Moet ik het dan vanaf mn eisprong nemen?
    Eigenlijk wilde ik geen ovulatietesten meer doen nu..
    Wat adviseren jullie dan, wanneer starten met tarwekiemolie?
    Zit zelf te denken om te starten vanaf de 2e week..

8. Haartje

Haartje Lid

Jan 28, 2014
    76
    1
    8
    Hoi, ik heb ook een paar maanden tarwekiemolie geprobeerd (heb ook pcos, wel met eisprongen maar er zat gewoon heel lang tussen de eisprongen in) maar hier deed het niks, uiteindelijk zwanger geworden met hulp van behandeling bij de gyn. Maar zoals eerder al gezegd gewoon doen waar je je goed bij voelt! Tarwekiemolie kan ook geen kwaad dus proberen kan altijd denk ik :) heel veel succes!

9. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

Nov 8, 2014
    726
    75
    28
    Staffri: ik ben er gister mee begonnen en ben nog aan het na bloeden van m'n miskraam. Neem 's ochtends en 's avonds een capsule in. Het schijnt voor zoveel in je lichaam goed te zijn dus ik blijf het nu gebruiken.

10. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Hier heb ik het de laatste 2 maanden gebruikt en het heeft gewerkt :) Ik had ook veel last van doorbraakbloedingen en deze namen meteen af door de tarwekiemolie

11. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik heb er goede ervaringen mee en mn beste vriendin ook. Beide 1 ronde geslikt vanaf de eisprong en beide zwanger. Mijn vriendin heeft 4 rondes erover gedaan en ronde 5 tko en zwanger. Ik meteen de eerste ronde en zwanger.

12. Staffrl

Staffrl Niet meer actief

Ik ga er toch ook maar mee beginnen.. Niet geschoten is altijd mis!
    Alleen wil ik dit keer geen ovulatietesten gebruiken..
    Deed jij (en je vriendin) dit wel omdat je zei; vanaf eisprong geslikt..
    Denk dat ik het maar vanaf de 2e week ga slikken?
    Ik heb de tarwekiemolie capsules van kruidvat, jullie?

13. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    jeetje sterretje heftig van je miskraam. maar zo als anderen ook schrijven je weet nu in iedergeval dat je wel zelf zwanger kan raken!
    ik slik ook de tarwekiemolie.. Had altijd een gekke menstruatie met veel dagen alleen veegjes bloed. sinds ik de tarwekiemolie gebruik is dat weg! heel fijn! ik begin op de dag van mijn eisprong. of beter gezegt 2 weken na mijn menstruatie.

@staffl.. ik zou het als ik jou was de gaan slikken 2 weken na je eerste menstruatie dag. dat is dan volgens mij de 1ste dag van de 3de week
    ik gebruik ook tarwekiemolie van de kruitvat. goedkoop. en fijne kleine capsules!
    Helaas heeft het nog tot niks geleid hier. maar we wachten het af!

14. Staffrl

Staffrl Niet meer actief

Dank je voor de tip, ga ik doen!

15. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

Nov 8, 2014
    726
    75
    28
    Even een vraagje voor de dames die het dan 2 weken na de menstruatie gebruikten. Wat is het effect geweest om het dan pas te gebruiken en niet gewoon elke dag, de hele cyclus?
    Het schijnt namelijk voor zoveel goed te zijn. Het maakt je baarmoeder sterker, helpt bij de innesteling, is goed voor je kindje, het geeft je meer energie doordat elke cel in je lijf meer zuurstof krijgt. Dan denk ik juist dat het goed is om het elke dag in te nemen en niet een bepaald moment in je cyclus? Hoe denken jullie hierover?

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik gebruik het nu niet meer, omdat het niks helpt (behalve dan dat ik er obstipatie van kreeg) maar ik slikte het ook vanaf de eisprong. Als je het vóór je eisprong gaat gebruiken, kan het je eisprong belemmeren heb ik gelezen. Daarom wordt het aangeraden ná je eisprong te slikken. Ik gebruikte het om mijn luteale fase te verlengen.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik gebruikte het vanaf de menstruatie. Ik wilde zo goed mogelijk BMS, dus vond ik het belangrijk om het juist ook voor de eisprong te gebruiken. En aangezien ik IVF/ICSI deed hoefde ik niet bang te zijn dat mijn cyclus er langer van zou worden. Die cyclus werd toch gereguleerd door spuiten ;)

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Het kán je cyclus verlengen of verkorten. Maar mijn overtuiging is dat je lijf dat dan blijkbaar nodig heeft ;)

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Heb er een goede ervaring mee
    Midden/einde ronde 2 mee begonnen & ronde 3 zwanger
    Ik had al lange cyclussen & een late eisprong en dit is niet veranderd door de tarwekiem

20. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik heb wel ovu testen gebruikt omdat ik een wisselende cyclus had. Mijn vriendin heeft een standaard cyclus en weet haar ei.
    Ja wij hadden ze beide van kruidvat

Share This Page