Metformine?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bloem1979, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met jullie verhalen. Heb er al veel steun aan gehad!
    Wij zijn nu al 2 jaar bezig om zwanger te raken. Na ongeveer een half jaar niet ongi te zijn geweest belande ik bij de gyn. Deze stelde al gauw PCO vast. Helaas bleken de zaadjes van manlief ook niet zo best te zijn.
    Na een hoop onderzoeken en heel wat maanden in spanning afwachten is onze laatste hoop nu ivf/icsi.

Maar voordat we mogen beginnen hiermee moet ik nu eerst 3 maanden metformine slikken. Dit om overstimulering door de hormonen te voorkomen.
    Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft?

Groetjes Bloem1979

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, geen ervaring mee.
    Ik dacht niet dat je overstimulatie kon voorkomen? Als het je helpt is dat wel hartstikke mooi zeg! Heel veel succes meid!
    Wanneer kunnen jullie beginnen? en in welk zh lopen jullie?
    Veel vragen he...sorry...
    Elmo

3. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    Hallo Elmo,

Ik had er idd ook nog nooit van gehoord. Het schijnt ook vrij nieuw te zijn om metformine te gebruiken. Arts vertelde dat het een postief invloed heeft op pco, en zo complicatie's verminderd.

30 maart hebben we weer een afspraak. Dan gaan we het over de planning hebben. Dus we moeten nog even geduld hebben.
    We zijn in behandeling in het Diaconnesse ziekenhuis in Voorburg!

het is zo spannend allemaal................

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    ik ken metformine alleen als oraal diabeticum die de bloedsuiker verlaagt
    Maar de wetenschap wordt steeds beter en meervoudig lijkt het.
    ben benieuwd.
    succes

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bloem ik heb wel eerder gehoord dat metformine werd gebruikt bij onregelmatige cyclus (dus niet zozeer bij PCO). Een vriendin van me had een onregelmatige cyclus, haar gyn wilde eerst metformine proberen (clomid kan het baarmoederslijmvlies dunner maken en metformine is idd medicijn bij diabetici, maar had ook als 'bijwerking' dat de cyclus regelmatiger maakte, en tevens zou het geen nadelig effect op baarmoederslijmvlies hebben zoals clomid kan. Die vriendin van me heeft het een aantal maanden gebruikt en haar cyclus werd idd regelmatiger.
    Inmiddels is ze alweer 2 maand terug bevallen van een gezonde zoon!
    Hopelijk mag ivf/icsi jullie bespaard blijven en anders wil ik jullie veel sterkte wensen, succes.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heeej bloem..

Ik heb tegelijkertijd met clomid ook metformine gekregen van de gyn. Dit heb ik 3 weken geslikt en toen ben ik ermee gestopt... voelde me echt hondsberoerd! Mn suiker zat na veel eten rond de 4.5. Mn gyn zei idd zoiets als aldonza zegt. zorgt ervoor dat je cyclus regelmatiger wordt (ofzoiets, hihi) wist alleen niet van de baarmoederslijmvlies...

dit vond ik op het internet:
    Metformine is een middel dat al wordt gebruikt bij de behandeling van suikerziekte (diabetes mellitus
    type II). Recent is duidelijk geworden dat sommige vrouwen met PCOS de suikerstofwisseling alleen
    kunnen regelen door veel insuline aan te maken. De hoge insuline-waarden leiden mogelijk tot een
    verhoogde aanmaak van testosteron en verstoren daardoor de eisprong. Metformine verlaagt de
    hoeveelheid insuline. Metformine lijkt vooral geschikt voor vrouwen met overgewicht of met hoge
    insulinewaarden, maar momenteel bevindt deze behandeling zich nog in een onderzoeksfase. Uw arts
    zal dit met u bespreken.

7. roompje

roompje Lid

28 jan 2007
    47
    0
    0
    geen
    amsterdam
    hoi wendy ff vraagje over die metformine ik gebruik het zelf ook maar je schreef iets over baarmoederslijmvlies wat hij niet wist zou ik mogen vragen wat je ermee bedoeld gr roompj

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej romy... nee ik reageerde op hetgeen aldonza zei.... dat wist ik ook niet...

Deel Deze Pagina