Koolhydraad arm dieet.

Discussie in 'De lounge' gestart door Rylie, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik ga deze vanaf volgende week volgen.
    Ik ga maandag (morgen dus) inkopen doen.

En ik weet dat ik even alle pakjes na moet gaan kijken op de hoeveelheid koolhydraten..
    maar ik dacht er zal hier vast wel iemand zijn die me kan helpen.

Ik heb al koolhydraad arm brood. Zitten 40 koolhydraten in per 800 gram brood.
    En natuurlijk al verschillende groeten en fruit in huis.
    Maar wat kan er niet misschien in zo'n dieet..

Alvast bedankt dames. Hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen.
    Ohh en als je een recept hebt die ik moet weten ik hoor het graag! Vooral voor het avondeten. Ik vind het erg moeilijk om geen pasta, aardappels of zo te kunnen eten.
    Enige waar ik nu aan kan denken is eiermie en een salade. Maar er is vast meer!

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Ik ben op die manier ooit vrij makkelijk redelijk wat afgevallen. Wat ik deed was bij het avondeten ipv aardappels, rijst e.d. gewoon altijd een extra portie (andere) groente of salade erbij maken. En 's middags regelmatig ipv brood salade eten. 'S ochtends ontbeet ik met yoghurt met muesli of gewoon brood. Ik deed het niet superstreng dus, maar verminderde het aantal koolhydraten dat ik binnenkreeg gewoon. Verder schrappen vond ik niet te doen.

Als ik iets wilde snacken dan nam ik wat geroosterde pinda's, een plakje kaas, een eitje, of een stukje worst. Verder at ik wel gewoon fruit en zo, en dus ook nog regelmatig brood. Het verschil bij mij zat m vooral in het avondeten.

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Thanks voor de link!

Voor mij is het avondeten ook lastig.. I LOVE pasta's hahahha
    Maar ga morgen eiermie kopen en hoop dat ik daar ook iets lekkers van kan maken..

Ik eet stiekem ook veel brood (werk ook bij een bakker ;)) Dus ik ga al veel minder koolhydraten eten als ik geen gewoon brood eet of pasta's en aardappels.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

vis gerechten? let er wel op dat je dit dieet niet meer volgt mocht je zwanger zijn/worden.

Als je koolhydraten skipt kom je in ketose, en raken de afvalstoffen in je bloed, en ketose is slecht voor de baby

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Doe ik ook. De keer dat ik zwanger werd heb ik ook koolhydraad vermeden.
    Ik zal ook meteen stoppen zodra ik weet dat ik eventueel weer zwanger ben.

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh en ik skip ze niet helemaal dus helemaal in ketose zal ik nooit komen...

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#8 SeaShell, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2013
    Als je minder dan 100 gram per dag eet kom je erin
    En dat ben je in 1-2 dagen als je koolhydraatarm brood eet en pasta's etc skipt ;) in 800 gram koolhydraatarm brood zitten maar 40 gram koolhydraten zeg je, als je dan verder die dag geen of weinig koolhydraten eet ben je al in ketose want dan kom je onder die 100 gram die je nodig hebt om niet in ketose te raken

Je zou online keto stix kunnen kopen, kun je het testen
    Aan je adem ruik je het ook, je stinkt dan als een malle naar aceton

Ik heb tijdens m'n 1e zwangerschap 6 weken in ketose in het ziekenhuis gelegen, geen pretje. Vooral als je zwanger bent verbrand je meer en heb je juist meer koolhydraten nodig om niet in ketose te raken

Ketose is niet erg buiten de zwangerschap om (behalve als je diabeet bent) want dan verbrand je vet omdat je lichaam geen glucose bezit, maar tijdens een zwangerschap is het gevaarlijk

8. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is ook koolhydraatarme pasta :D Smaakt prima,ik geloof dat het merk dreamfields is..

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Meid, sorry dat ik dit zeg maar waarom begin je hier aan?
    Ja om af te vallen, dat snap ik.
    Laten we eerlijk wezen. We weten allemaal hoe dit gaat eindigen, toch? Je kan dit nooit volhouden en op het moment dat je weer normaal gaat eten, en dat moment komt er want dit dieet is onmogelijk een leven lang vol te houden, kom je weer 2x zoveel aan.
    Echt begin er gewoon niet aan. Eet gewoon gezond en wat minder en beweeg. Vooral als je zwanger wilt worden.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ontbijt of lunch: gebakken spek met 2 eieren.
    Salade van witlof, kip en avocado
    Soep; groentensoep, kippensoep maar ook pompoensoep.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bumba dat is een goede. Ga ik morgen zeker zoeken.

Ik heb nog van die keto sticks ergens liggen. Ik heb heel lang het cambridge dieet gevolgt.
    En nee ik ben zeker niet terug bij af. Maar helaas door de mk toch gaan emo eten. En die paar kilo's wil ik nu kwijt.

Ik weet dat ik weer aankom als ik zomaar zou stoppen. Daarom ga ik alles weer opbouwen en ga ik in die periode ook weer 4 keer sporten ipv 3..

12. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hoi Lizzy,

Wat goed dat je je eetgewoonten gaat veranderen! Je moet het niet zien als dieet, maar als een andere leefwijze. Ikzelf heb het ook gedaan. En ik vond het goed vol te houden. Ik ben niet heel erg streng geweest, maar wel 7 kilo er door afgevallen. Wat ik deed is ontbijten met een shake, de Holland & Barrett Soya Protein, te koop bij de tuinen. Dan at ik die dag of brood, of aardappen/rijst/pasta. Door te kiezen en niet meteen alles te laten vond ik het goed te doen. Nu ik zwanger ben eet ik wel meer koolhydraten weer. Maar weet zeker dat ik na mijn zwangerschap dit weer doen, dit eetpatroon bevalt mij prima.

Succes!

13. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik eet 2 kh arme maaltijden en 1 kh rijk. Zo krijg is alle gezonde voedingsstoffen binnen.
    's ochtends neem ik kwark met fruit, 's middags 2 zelf gebakken kh arme boterhammen, 's avonds kh met de pot mee. Tussendoor vaak niks of wat noten, heb ook geen trek ergens in. Het afvallen gaat niet heel erg hard maar is wel goed vol te houden.

14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik vond het toen ook goed vol te houden maar opvakantie toen de fout in gegaan. en daarna zwanger dus ga het weer oppakken.

15. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina