Goedenacht Wederom een nacht dat ik niet kan slapen, omdat ik ontzettend veel last van pijn in mijn gewrichten heb. Morgen wordt er echter wel van mij iets verwacht en ik vraag me af hoe jullie daar tegenaan kijken. Ik woon in een soort duplex. De begane grond bestaat uit twee woningen en daarbovenop zijn vier woningen van twee verdiepingen gebouwd. We wonen hier in totaal met zes volwassenen en een aantal kinderen. 3 bewoners zijn oud of gehandicapt. Aan de achterkant van ons blok is de ingang van de kelder en een gezamelijk stuk gras met een gelegenheid om was op te hangen. Iets waar ik overigens nooit gebruik van maak, want vind het een raar idee om daar mijn ondergoed te zien hangen De ingang van de kelder gebruik ik ook nooit. Nu hebben we met de drie buren die wel fysiek in staat zijn om iets te doen afgesproken om achterom om de twee maanden te vegen en bladeren te verwijderen. Dat vind ik geen probleem, al moet ik wel zeggen dat het me erg zwaar valt. Voornamelijk het vegen schiet meteen in mijn gewrichten, maar de dames vinden dat ik gewoon op mijn tandjes moet bijten. Dat is al iets waar ik me aan stoor. zij zitten niet twee dagen daarna nog met ontzettende pijnen. Ik had dus al aangegeven dat ik best de bladeren in zakken wil doen en die op mijn kosten in de container wil dumpen. Nee zeiden ze, je kunt ook gerust vegen. Let wel..het gaat hier niet om gewoon vegen, want je moet echt kracht zetten door de structuur van de tegels om uberhaupt iets weg te vegen. Dat is dus al punt waar ik heel erg mee zit. Punt twee is...morgen of eigenlijk over een paar uur hebben de dames een aanhangwagen geregeld om hun rotzooi weg te gaan brengen. Van mij ligt een zwembadje in de gezamenlijke kelder. Mijn broertje zou dat aanstaande zaterdag komen ophalen, omdat hij dan met zijn eigen troep naar de milieustraat gaat. Nu hebben de dames mij gesmst..dat ze van mij verwachten dat ik morgenochtend om 10 uur paraat sta, om dat zwembadje in de aanhangwagen te leggen...weer geen probleem hoor,vind het wel lief dat ze het voor me willen meenemen. Maar...ze verwachten ook van mij dat ik meehelp met hun zooi..als dat nou een paar dozen waren geweest...ik ben even gaan kijken in de kelder en schrok me helemaal rot. De kelder staat van voor tot achter, van boven tot onder vol met zooi, kasten, een bank en weet ik veel wat nog meer .... Ik smste dus terug dat ik ze wel wil helpen, maar dat ik niet zwaar kan tillen en dat ik mijn zoontje niet uit het oog wil verliezen. Hij is 2,5 en de kelder grenst best dicht aan de straat. Eerst smste ze terug: Bijt maar op je tandjes en je zoontje kan heus wel even met de grotere kindjes spelen. Toen smste ik weer terug dat ik dat echt niet zie zitten, omdat die kinderen ook pas 5 jaar zijn en ik niet de verantwoordelijkheid van mijn zoontje in hun handen leg. TOen smste zei weer terug: Ga er maar ongeveer van uit dat het anderhalf uur zal duren, dan snoer je hem maar vast in zijn buggy Ik ben toch niet gek als ik zeg dat dit erg ver gaat he? Ben best boos, maar mijn probleem is dat ik niet voor mezelf durf op te komen tegenover hun. Wat zouden jullie doen?
Nou vind het erg raar van die dames. Weten ze echt van jou klachten? Dan helemaal raar. En zou m'n kind ook niet "onbeheerd" achter laten. Heb jij geen familie of vrienden die voor je kunnen helpen. Het is wel erg kort dag natuurlijk... Zou nogmaals aangeven dat je doet wat je kan en meer niet. Succes!
Jullie hebben met de buren DIE WEL FYSIEK IN STAAT ZIJN DAT TE DOEN afgesproken om te vegen, jij geeft aan dit NIET te kunnen, dus NIET doen, bovendien maak jij geen gebruik van dit gedeelte, dus vind het niet jouw troep, je kunt als je je er toch verantwoordelijk voor voelt vragen aan fam of die af en toe willen vegen daar en anders hebben ze maar pech!! En wat betreft voor straks, je broer komt zat het zwembadje opruimen, dit moet je hun even vertellen dat ze deze wt jou betreft kunnen laten liggen, MAAR de rest van die zooi is van hun zeg jij, en dan willen ze dat jij dat helpt opruimen??? Meid, laat het ze lekker zelf doen!! Bijt een beetje meer van je af hoor, zeker met het oog dat jij niet bij je kindje weg kan.
Jij bepaalt wat je doet en niet de buurvrouw. Ik zou zo reëel mogelijk zijn en doen wat je kunt doen maar niet meer. Als je in hun ogen niet genoeg doet, loop je natuurlijk het risico dat zij op een gegeven moment niks meer voor jou willen doen. Je kunt alleen zelf beslissen hoe belangrijk je dat vindt. En of je bereid bent om in ruil voor het feit dat ze voor jou klaarstaan als dat nodig is, jezelf op andere momenten te forceren Ik vind trouwens de manier waarop ze jou benaderen heel onprettig.
Ik haal niet uit het verhaal dat de buren wat voor haar doen, en inderdaad, de manier waarop ze haar benaderen vind ik ook zeer onprettig, mijn stekels gaan er van op staan!!
Heb het idee dat deze buurvrouwen niet geloven dat jij wat mankeert. En dat probleem ken ik maar al te goed. Ik weet ook niet precies wat je hebt. Maar ik herken de klachten maar al te goed. Teveel of op verkeerde momenten (als het eigenlijk gevoels matig niet kan omdat je al voelt dat elke inspanning direct gevolgen heeft) iets van zware arbeid doen resulteerd hier ook onherroepelijk in 3 dagen (MINSTENS) plezier van die actie. Maar ik heb er geen naam voor. Heb geen fibromyalgie of ander naampje voor mijn klachten dus sommige mensen (waaronder mijn schoonmoeder en in eerste instantie mijn man) geloven niet dat ik sommige dingen soms wel en soms niet kan omdat er ogenschijnlijk niks mis is met me. EN ik er niet mee naar de dokter ga als ik wel ergens mee zit (die sturen me toch weer naar huis met een paracetamol) Dus moet jij maar gewoon "mee doen" met wat zij denken dat jij moet doen. Maar dat is natuurlijk onzin. Bovendien als jou zwembadje door je broer mee genomen zal worden waarom zou jij dan mee gaan lopen tillen met al die zooi van hun? Is nogal een verschil zeg...kasten en banken of een zwembadje... En dat eisen schiet me ook een beetje in het verkeerde keelsgat. Als ze nou zeggen is prima en jij bied dan zelf aan...dat zou de normale gang van zaken zijn nml. Ik zou niet eens durven zeggen dat je voor dat zwembadje dan maar mee moet helpen! Vind die buurvrouwen van jou een beetje erg teveel eisend. En ze brengen het ook nog erg vriendenlijk... not! Dan moet je maar dit of dan moet je maar dat. Dat maak jij wel even lekker helemaal zelf uit of je dit of dat.
Joh ik zou zeggen heb zelf al wat geregeld voor mijn eigen rotzooi, dus regelen jullie dat van jezelf lekker! Je bent gek als je daar aan meedoet! Je laat dat toch niet door hun bepalen!
Nou ja zeg, wat is dat voor rare buurvrouw dat ze zo'n toon tegen jou aanslaat?! Ik zou gelijk gegeten en gedronken hebben. Maar goed, echt niet dus dat ik hun nu zou helpen met het sjouwen van hun zooi. Jij hebt al iets geregeld voor je zwembadje en zij kunnen wel vinden dat jij vandaag dat ding in de aanhangwagen moet gooien, maar zij maken niet de regels hè. Lekker zelf laten sjouwen dus en dan kan jouw broer zaterdag gewoon dat zwembadje ophalen en is ie ook weg. Voor wat betreft het vegen -> als het niet gaat omdat je pijn hebt, dan houdt het op wat mij betreft. Maw, niet gaan vegen dus. Ik vind het al netjes dat je een compromis aanbied, dus daar zouden ze het wat mij betreft mee kunnen doen. Dan nog een algemene opmerking: ik denk dat je een beetje meer voor jezelf op moet komen tegen deze buurbitch, want het klinkt nu behoorlijk alsof zij wel eens even bepaalt wat er gebeurt en jij alleen maar ja en amen hebt te zeggen.
ik ken dat soort mensen wel....en net wat je zegt je mankeert wat dus je zal net als alle andere activiteiten het moeten aanpassen naar jouw kunnen... dat het anderhalf uur kan duren, omdat hun het hebben volgestouwd is niet jouw probleem... ik zou wel meedoen, ondanks dat ik ook wat mankeer, maar aangepast naar wat ik kan...een laatje van een kast tillen? jij misschien ook, of een zak of ander lichter los spul? ik zou selectief in de kelder kijken wat je kan tillen....is het niet naar hun wens houdt het op..zo kan je het ook brengen, dat je je goede wil toont ondanks je reuma.
en al mankeerde je niks... je geeft ze toch een hele goede optie dat hun het vegen en jij de kosten betaald voor het wegbrengen? van mij konden ze echt het heen en weer krijgen hoor! als je het niet kan dan houd het toch op! wat willen ze doen dan? de politie bellen? komop zeg! ik zou als iik jou was even goed van je afbijten en daarbij ook heel duidelijk maken dat jij niet je kindje in de buggy vastsnoert omdat jij van hun de rommel moet sjouwen die ze zelf verzameld hebben!!! en erbij zeggen dat ze niet weer met die achterlijke dwang regels moeten aankomen..... jij bepaald zelf wat je doet, niet je buren!
hee laat ze lekker het gebrek krijgen! Laat hun lekker hun eigen zooi opruimen. Pff je bent ghun slaaf niet.. Tjees gewoon duidelijkz eggen dat je voor je eigen zooi al een oplossing hebt gevonden!
Ik zou zeggen dat ze lekker hun zooi opruimen en dat je je zwembadje zelf wel wegbrengt , laat ze de rambam krijgen !!!
Of dat ik nu wel of niet lichamelijk gezond zou zijn. zo laat ik niet tegen me praten. ik zou zelf het badje er uit halen. en meenemen in mijn appartement en dan zaterdag aan mijn broer meegeven en ze het verder lekker laten uitzoeken! en als ze niet normaal kunnen doen vegen ze ook maar zelf aangezien ik die kelder nooit gebruik!
Helemaal mee eens, schiet hier bijna uit me slof. Wat een arrogante mensen zeg die zo voor andere kunnen beslissen wat ze wel en niet kunnen doen. Zit je in een rolstoel wordt hè wel begrepen. Zou ze een dikke vinger geven, het zwembadje appart zetten met een briefje wordt opgehaald en lekker gaan genieten van een vak koffie