En dan voor een kwartier? Of per minuut? Wie weet dat? En dan moet je geloof ik water rekenen en ook de cv want het water moet warm zijn.....ik ben erg benieuwd wat dat kost.
ik kom via google zoveel verschillen tegen, de ene site zegt 0,23ct per minuut, de andere zegt weer 1,63 per 15 min...
Ik zie nu dat het artikel uit 2008 is en de prijs zal dan ook wel iets omhoog zijn gegaan. En ze gaan uit van 8,5 minuten voor die 58 cent.
ergens anders zeggen ze weer 5 cent per minuut... maar dan gaan ze wel uit van een water besparende douchekop. 5 tot 8 cent per minuut dus? ik zelf vind een klok in de badkamer al een goed idee, zodat je bewust bent van hoe lang je doucht...
Ze gaan op die site uit van een gemiddelde douchebeurt van 8,5min. Ik douche veeeel langer... Gemiddeld sta ik er 30min. onder.
Wij zijn best wel zuinig denk ik... hij staat ongeveer 15 min per dag aan. Manlief staat er altijd wat langer onder ik doe altijd aan snel douche
Ligt volgens mij ook aan de regio en aanbieder. Even opmerking: ik vind het stom dat ze 5 minuten aanhouden voor een douchebeurt. Ik snap dat het goedkoper is, en beter voor het milieu, maar ik heb alleen al een minuut nodig voor shampooën, daarna een minuut voor doucheschuim insmeren (shampoo moet 3 minuten intrekken (speciale anti-roosshampoo)), daarna uitspoelen. En daarna nog even heerlijk genieten van het warme water. Al met al ben ik dan zeker ruim 7 a 8 minuten kwijt. Er zullen mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar als ik ergens van kan ontspannen is het een douche, dus wil ik er wel de tijd voor nemen.
8 minuten met haren wassen ( en benen scheren ) vind ik een redelijke tijd maar 30 minuten. Da zou ik echt ompleet uitdrogen en vind het ook een beetje zonde van al dat water en nog niet eens zonde van het geld. Dat moet iedereen zelf bepalen
Zou niet weten wat ik 30 minuten onder de douche moet doen.... Ik ben meestal in 5 minuten klaar. Ik was me en om de dag mijn haren, uitspoelen en klaar. Alleen als ik 't heel koud heb vind ik het heerlijk om gewoon met de ogen dicht tegen de muur te staan en te genieten van het hete water
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je het wil weten Ik heb er nog nooit over nagedacht eigenlijk, erg he. Zo lang ik de energie en waterrekening gewoon kan betalen, maakt het me niet uit hoeveel het kost. Vind het lekker om te douchen en wil daar geen tijdklok aan hangen. Ik denk dat ik max 10 minuten douche, wel elke dag haren wassen.
Omdat ik niet zoveel betaal aan water per maand en ik daarom toch wel benieuwd ben, want ik wil niet teveel bijbetalen straks
hier ook duur geintje dan, ik douche ook altijd ERG lang, heerlijk. vooral als het koud is, dan kom ik er moeilijk onder vandaan.... hahaha
5 mn. douchen? Nou ik laat mijn shampoo intrekken, ong. 2 mn.!! En als je ook nog eens je benen, oksels en bikinilijn scheert, kom ik ruim over de 5 mn. heen! Als ik niet hoef te scheren, duurt het ong. 10 mn.