Wie heeft er ervaring met YoungLife?

Discussie in 'De lounge' gestart door chantalk, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

De titel zegt het eigenlijk al.
    We hebben in april 2008 een consulente van Younlife over de vloer gehad en bij hun een polis afgesloten voor ons zoontje.
    Nu gaan we vehuizen en wilden we een adreswijziging doorgeven.
    De brief komt retour omdat het adres onbekend is?!
    Ook de website die op het kaartje staat klopt niet.

Na wat gegoogle kom ik niet al te vrolijke dingen tegen.

Wie heeft er ook ervaring met deze organisatitie en weet me meer over hun te vertellen?

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Die zijn spoorloos verdwenen, wij hebben het zelfde gehad voor onze zoon. Ik heb een paar maanden geleden alles nagekeken en uitgezocht en ze zijn verdwenen. Alle polissen zijn overgenomen door Delta Lloyd. Ik heb hun toen gebeld en zij zeggen dat wij daar bericht over gehad hebben. Nou wij weten van niets, nu kunnen wij een kopie van de polis, een recente bankafschrift en een kopie ID toesturen en dan krijgen wij het geld wat er nu in de polis staat terug. De polis is namelijk gesloten omdat wij niets van ons hadden laten horen. Wij betaalde namelijk 1 keer in het jaar een flink bedrag, dus ik ben daar ook niet elke maand mee bezig.
    Ik vond dit niet normaal en zei dat ook tegen haar, waarop ik als antwoord kreeg dat het onze schuld is dat wij niet gereageerd hebben:$. Het feit dat wij zijn opgelicht (zo vind ik dat) had zij geen zaken mee en we kunnen nu niets meer met de spaarpolis doen.

Ik vind het echt een hele slecht gang van zaken en voel me dan ook zeer opgelicht.

Hier een paar links waar het in staat:
    Young Life in rook opgegaan • AssurantieMagazine
    TROS Radar - Toon onderwerp - Young Life van Nationaal Spaarfonds een woekerpolis?

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    O ja het ergste vind ik dat wij de polis hebben afgesloten toen der tijd via Felicitas

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bedankt voor je reactie...ik had een positiever berichtje gehoopt ;)
    Wij hebben ook helemaal niks gehoord dat het is over genomen door delta lloyd.
    Dan ga ik er meteen achteraan..ze schrijven namelijk wel nog iedere maand geld af :$

Wij hebben het idd ook via felicitas afgesloten..dan ga ik er ook niet vanuit dat het pure oplichterij is. :(

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Als er elke maand geld afgeschreven wordt dan loopt de polis nog via Delta Lloyd. Als je belt en je legt het uit dan zullen hun via je polis nummer kunnen zien dat alles nog gewoon loopt. Bij ons werd er maar 1 keer per jaar geld overgemaakt via een acceptgiro omdat wij dat afgesproken hadden. Toen wij hem dit jaar niet kregen ben ik gaan bellen en kreeg ik dus bovenstaand verhaal te horen. Als wij wel een machteging hadden van elke maand had de polis gewoon doorgelopen.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dankje. Ik ga er morgen meteen achteraan.
    Ik ga het ook maar meteen stop zeggen (als dat kan :() en dan de spaarcenten mooi op zijn spaarrekeningetje.
    Dan gaan we maar voor het veilig sparen (hoewel in deze tijd ;)) op de bank.
    Ik heb de papieren terug gezocht en idd een brief gekregen dat het over is genomen door Nationaal Spaarfonds maar dat er verder niks veranderd.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Felicitas is trouwens gestopt/failliet.. zegt misschien ook wel iets.

8. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Het is trouwens niet alleen Delta Lloyd die de polissen overgenomen heeft ..

Als het goed is heeft er nog een partij een zooi polissen overgenomen. Mijn schoonzus en ik hadden ook zo'n polis genomen en ik moest contact op gaan nemen met Nationaal Spaarfonds (idd delta lloyd) en me schoonzus met Reaal als ik me niet vergis.

Wij hebben de polis beeindigd en ik heb t totale ingebrachte geld terug gekregen, na heel wat heen en weer gemail natuurlijk want van de 600 euro wat in gebracht was wilde ze net een krappe 300 uitkeren. Maar we krijgen mooi alles terug en dat staat nu mooi op de spaarrekening bij de Rabo, gewoon lekker daardoor sparen voor de knullen.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    verrek, helemaal gemist!
    wij hebben er eentje voor Eva en laatst kwam er idd post, maar heb ik niet goed gelezen

Deel Deze Pagina