nou de titel zegt het al! en hoelang hebben jullie gewacht na de keizersnee om nog voor een kindje te gaan? Wij willen nu voor een 2e gaan proberen. 9 maanden geleden keizersnee gehad. ik ben benieuwd of je ook anders kan voelen bij een innesteling omdat je een keizersnee hebt gehad. vandaag erg misselijk en had in een keer een paar steken in mn buik. echt ongeveer bij de wond.. vond het vreemd heb eigenlijk nooit last van mn wond gehad!!
Oh ik lees even met je mee Paars! Ik heb ook een ks gehad met Louise en we zijn nu bezig voor een tweede. Wij zijn trouwens een maand voor haar 2e verjaardag gestopt met de pil. Mag ik vragen waarom jij een ks kreeg met je zoontje?
jaah dat mag je vragen haha hij paste er gewoon niet doorheen!!!! hij was ook dik 8 pond bij de geboorte wel eerst gewoon geprobeert. maar hij was niet ingedaald en het zag er naar uit dat dat niet zou gebeuren.. het is ook nog maar de vraag of ik een volgende keer wel gewoon kan bevallen.. en jij dan?
Ik was zwanger 8 maanden na ks (werd helaas een miskraam) en daarna precies een jaar na de ks. heb niks gevoeld verder hoor..
heb twee ks gehad en heb twee meiden. eentje van 4j en eentje van 2j dus je kan zelf wel wat rekenen hihi
Oh dat is erg balen ja... bij mij kwamen ze 3 dagen voor de uitgerekende datum erachter dat Louise helemaal verkeerd lag (dwars / horizontaal). Diezelfde dag nog een draaipoging gehad en de dag na 40 weken is een ks uitgevoerd dus ik heb (gelukkig) helemaal geen weeen oid gehad! Bij mij is de kans dus net zo groot om weer een ks te krijgen dan bij ieder ander, alleen zullen ze bij mij wel eerder ingrijpen als het te lang duurt. Ik ben heel erg benieuwd of ik bij een volgende wel vaginaal zou kunnen bevallen!
Ik heb 11 jaar terug een spoed ks gehad,de tweede is na 2 jaar en 2 maanden gekomen met een vaginale bevalling...,niet veel gemerkt van de wond alleen dat het jeukte en wat gevoeliger was ,en juni dit jaar weer vaginaal bevallen en weer hetzelfde jeuk en gevoelig... Succes met zwanger worden
Ik wil ook graag weer zwanger worden maar ligt aan mijn man... bij de eerste een ks gehad ivm hoge bloeddruk. Emma is met 34 weken geboren. Ik lees dus even met jullie mee!
@debby; ja ik wel! Niet dat ik nou zo uitkijk naar de pijn maar die heb je met een ks ook. Maar ik heb heel erg het nare gevoel gehad dat ik mijn zwangerschap niet af heb kunnen maken. Ik ben niet bevallen, Louise is gehaald... dat gevoel zeg maar en dat vind ik niet leuk. Ik heb ook vaak het gevoel/idee dat mensen erg makkelijk over een ks denken zo van oh wees maar blij hoor, want vaginaal is echt geen pretje, lekker makkelijk een ks. Alsof je na een ks niet kromligt van de pijn.... En misschien bedoelen mensen het niet zo maar zo voelt het wel voor mij
Nou hier hetzelfde... misschien daarom ook de drang om snel aan een tweede te beginnen hier... Ik heb ook het gevoel dat ik niks gedaan heb en dat ik iets gemist heb. Beetje vaag, maar goed, bij de tweede ga ik echt alles doen om een ks te vermijden!
ik probeer alles mee te lezen.. pagina doet een beetje vaag hier.. kan niet alle berichten terug lezen.. maar voor wat ik nu heb gelezen: ik heb totaal niet het idee dat ik mijn zwangerschap niet af heb kunnen maken.. al hoewel loop ik steeds met het ding in mn hoofd van... hoe zou een normale bevalling geweest zijn?? vraag het me dus wel af.. ik vind het wel naar dat mensen denken nou dat heb je lekker makkelijk gehad een keizersnee!! MAAR het is wel even een vrij zware operatie!! en dat terwijl wij 6 weken moeten herstellen.. zit mijn zusje te klagen!! ( 21.00 de eerste wee 22.00 was hij geboren) dat ze het zoooo zwaar heeft gehad.! ik heb eerst een paar uur weeen opgevangen en toen ook nog es een keizersnee gehad!!
Hallo allemaal, ik ben 1 augustus 2008 moeder geworden en wij zijn nu ook net weer 'bezig' voor een tweede. Ik ben ook bevallen doormiddel van een ks. Ik was acht dagen overtijd en had al weeën gehad maar die zetten niet door. Ik ben ingeleid maar na een paar uur weeënstorm kwam ik niet verder dan 6 cm ontsluiting en had persdrang. Ons dochtertje bleek een sterrekijker te zijn, hierdoor kreeg ik niet meer ontsluiting, bij volledige ontsluiting had ze vaginaal geboren kunnen worden, maar dat was dan w.s. een zware bevalling geweest. Maar ik vond de ks ook geen pretje en hoop de volgende keer vaginaal te bevallen. Ook om snel weer naar huis te kunnen en na de bevalling je kindje meteen vast te houden, dat heb ik gemist. Ik heb ook nog 3 dagen de ruggeprik gehad en kon haar niet gemakkelijk oppakken als ze huilde, voor alles moest ik de verpleegkundige oproepen. Ik heb best lang de tijd nodig gehad om te herstellen, een vriendin die 2 dagen voor me is bevallen, herstelde ook veel sneller. Maar de ene vaginale bevalling is de ander ook niet natuurlijk. Het gevoel dat het niet helemaal af is, heb ik ook wel een beetje.
Helaas mocht ik zwanger raken, ook weer een ks (i.v.m bmruptuur) en de bekken zijn te smal. Ik vind het erg jammer omdat je niets liever wilt dan gewoon bevallen, maar goed als het niet anders is dan moet het maar ja toch ...? opzich ben ik nu wel blij dat het weer een ks wordt, mijn bm heeft een scheurtje opgelopen omdat mijn dochter op een andere manier van plan was eruit te komen. de kans dat het vaginaal gaat scheuren is heel erg groot ik mag geen weeen krijgen. (je kan het natuurlijk niet tegen houden) maar moet meteeen ziekenhuis bellen. Maar goed dit is een verhaal apart natuurlijk, ik zou zeggen als je op een normale manier mag bevallen zeker weten doen! je hebt dan jullie eigen kindje op de wereld gezet en wat is er nu mooier dan dat? Groetjes Wilma26
Ik heb in augustus 2008 ook een keizersnede gehad. een geplande want mijn zoontje lag in een stuit (kont naar beneden) en aangezien ik erge last had van mijn zij( kon niet liggen moest echt zittend slapen) werd mijn zoontje niet uitwendig gedraaid maar kon ik dus kiezen uit een stuitbevalling of een keizersnede. Ik heb dus voor het laatste gekozen want dat gaf de minste complicaties aan het kind. Heb ook geluk gehad dat ze een keizersnede hebben gedaan want de pijn die ik had in mijn zij werd veroorzaakt door een cyste aan mijn eierstok die hebben ze tijdens de keizersnede ook verwijderd. Had ik dus een normale bevalling dan waren ze daar waarschijnlijk nooit achter gekomen en had ik nu misschien wel helemaal niet meer zwanger kunnen raken nu heb ik gelukkig nog 1 eierstok. Wij beginnen nu aan een 2e kindje. Ben sinds 2 weken van de pil af. Had vorige week blijkbaar mijn ei gevoeld en sindsdien weer last van steken en zeurende pijn net onder mijn litteken. Ik hoop heel erg op een normale bevalling maar als het niet anders kan? Ja dan maar een keizersnede.