Wie heeft er ervaring met zweepslag?

Discussion in 'De lounge' started by tiruja, Jun 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Wie kan mij meer vertellen over het verloop van een zweepslag. Mijn man heeft vanmiddag een zweepslag op gelopen en strompelt nu door het huis.
    Wat kunnen we verwachten? Wat zijn de do's en de don'ts?

2. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Toen ik een zweepslag had (was op vakantie in Egypte trouwens, niet echt praktisch ;)) moest mijn been getaped worden en moest ik op krukken lopen en mijn been veel hooghouden. Dat heeft een hele tijd geduurd.

Ik neem aan dat je man naar het ziekenhuis/huisartsenpost is geweest? Want dit gaat met een beetje rust niet zomaar over. Er moet wel even goed naar gekeken worden.

Wens hem succes! Vooral ook met de tape en het warme weer van nu (dat gaan heerlijk jeuken onder die tape).

Groetjes,
    Josien

3. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Hij hoefde niet te komen. Moest koelen en de voet niet afrollen maar plat neer zetten tijdens het lopen. Rust maar ook in beweging blijven. Fysio hoefde niet perse, maar die gaan we wel bellen morgen.

4. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Getsie, sterkte hoor :(

5. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hmmm... vreemd. Ik weet wel dat de ernst van de ene of de andere zweepslag afhangt van de grootte van de spierscheuring.

Het beste advies dat ik destijds kreeg van mijn fysio was dat 'Au' ook echt 'Ho' betekent. Anders heb je kans dat de spier verder afscheurt.

Het koelen waar jij het over hebt, moest ik inderdaad ook de eerste dag. Daarna was dat niet meer nodig volgens de Egyptische artsen en was het een kwestie van rust, het tegengaan van zwelling (daarom was het onder andere ook getaped) en het omhoog leggen van het been.

Succes!
    Josien

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook in getaped 14 dagen op krukken rond gelopen en fysio.
    de eerste 2 dagen mocht ik helemaal niets doen naar de wc en weer terug is de enige beweging die ik kreeg ik moest met mijn been ophoog blijven.
    ik heb er ongeveer 4 weken echt last van gehad. daarna werd het minder.

oja als je eenmaal een zweepslag heb gehad heb je een groter risico dat je er nog een krijg tzt

Share This Page