Ik heb wel een box gekocht en ga 'm ook wel gebruiken, maar doe het liever niet. Dat ding staat echt in de weg...komt niet mooi uit in huis, te weinig ruimte voor. Ik zet 'm zo laat mogelijk neer, en haal 'm zo snel mogelijk weer weg. Ik denk opzich dat een box wel heel handig is, dus zet 'm daarom wel neer.
Wij gebruiken de box erg weinig, toch vind ik het soms wel handig, bij het koken. Het is ook maar net wat je kindje leuk vindt en hoe hij/zij zich ontwikkelt. Lisa kon met 5,5 maand tijgeren, maar absoluut nog niet zitten (nu nog niet trouwens ). In de wipper vond en vindt ze niets aan en een kindje in de kinderstoel zetten terwijl ze nog niet kan zitten vind ik geen goed idee, daarbij smijt Lisa de hele tijd al het speelgoed op de grond (ze zit tijdens het eten 's avonds wel in de kinderstoel, een kwartiertje ofzo). Dus dan toch maar de box, had en heb geen zin in een baby die telkens de keuken binnenkomt . Verder heeft Eva leren gaan staan in de box door zich aan de spijlen op te trekken een heeft tientallen rondjes door de box gelopen . Dat is voor ons toch wel een belangrijk punt om Lisa af en toe in de box te leggen.
De eerste drie maanden heb ik geen box gehad. Hadden er toen ook geen behoefte aan. Jason zat afwisselend in de wipper, schommelstoel en babydrager bij mij. Hij wilde toch niet liggen door de reflux. Rond de 3 maanden was de reflux onder controle en leek ons een box wel fijn. Toen hebben we die dus gekocht. Dus zou 'm pas aanschaffen als je echt het gevoel hebt van goh die zou ik nu wel kunnen gebruiken.
bij mijn dochter had ik geen box en bij mijn zoontje wel ik weet wel dat ik nu weer een box wil en wil hem ook al gelijk in week 1 gaan gebruiken moet alleen wel gaan schuiven met spullen want eigenlijk heb ik er geen plek voor maar daar vind ik wel een oplossing voor
Ik heb de box uiteindelijk wel als time-out plek gebruikt. maar toen speelde ze er niet meer in, dus had hij alleen die functie. Gewoon even afgeschermd van alle verleidelijke dingen wat ze niet mocht
Wij hadden een box en hij is ook heel veel gebruikt. Nu hadden wij het geluk dat mijn zoontje het leuk vond in de box. Was altijd lekker aan het spelen, genoot er echt van. Wij hebben de box ook nooit als strafplek of makkelijke uitvlucht gebruikt. Inmiddels staat hij op zolder hoor. Maar voor ons was het gewoon ideaal. De hond kon niet bij hem komen en hij kon lekker rustig zitten spelen. Ook heel makkelijk als je even naar de wc moet en hij moet even een plekje moet hebben. Keerzijde: mijn zoontje vond de wipstoel geen bal aan en wilde er dan ook niet in zitten! (maxi-cosi ook niet. autorijden langer dan een kwartier is heel gezellig bij ons) Tja, dat kun je ook treffen. Ik kan me indenken dat wanneer je heel klein woont en je geen hond hebt waardoor je je kind constant in 'veiligheid' moet brengen (of wat voor huisdieren dan ook) kan ik me indenken dat je geen box wilt. Het is ook geen must. Als jij nu al zoiets hebt van we gebruiken hem toch niet veel en hij wordt als opslag gebruikt voor speelgoed, zou ik nog even wachten met de aanschaf.
heb de box enkel als "strafplek" genomen omdat ze er NOOIT in zit. Het is eigenlijk nooit een veilige speelplek voor haar geweest. ze vind het verschrikkelijk en wil er zsm weer uit. het is ook niet alsof haar er 20 min in laat zitten huilen ofzo. Alleen een time-out, minuutje er in en dan uitleggen en een kus niets mis mee denk ik de hoek? snapt ze niets van ze loopt er net zo hard weer uit. Dus in ons geval werkt het