Wie heeft er geen kdv, go, psz of oppas?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het vooroordeel gewoon enorm irritant sorry. De term thuisblijftmoeder vind ik ook irritant haha, ik denk dat ik minder thuis ben dan de gemiddelde werkende moeder maar dat terzijde (en nee niet om constant eendjes te voeren of ballorig te bezoeken maar voor andere zaken)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben geen thuisblijfmoeder, dus ben niet iemand die zich snel aangevallen zou kunnen voelen door jouw mening, maar de manier waarop je 'm verwoordde, was wel zo zwart-wit en kort door de bocht, dat ik er wat van moest zeggen.
    Je gaf namelijk helemaal niet aan dat de kans groter is als. Als je dat op die manier had verwoord, was het totaal anders geweest.

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik kan ook helemaal niet zeggen dat de kans groter is, omdat het mijn mening is, en nogmaals, ik het juist niet als een feit wilde presenteren. En in een volgende post heb ik wel degelijk gezegd dat ik de kans kleiner acht dat dit mij zou overkomen als werkende moeder dan als thuisblijfmoeder.

En nu hou ik op met mijn mening te verdedigen, ik heb echt mn best gedaan om het zo te verwoorden dat mensen zich niet aangevallen voelen, mss helpt het ook wel als mensen zich realiseren dat dit een forum is waar verschillende meningen langs kunnen komen, die soms zwart-witter overkomen dan de bedoeling was, simpelweg omdat je een post aan het typen bent, en geen betoog van 6 A4-tjes..

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Zelf ben ik ook thuis met mijn zoontje. Hij gaat 1 ochtend 3/4 uurtjes naar mijn schoonouders, omdat ik bij iemand in huis met het huishoudden help. Verder werk ik af en toe in dee avond en dan is mijn man thuis. Toch wil ik rond zijn 2 jaar kijken of hij een ochtend naar de psz kan (moet natuurlijk finacieel kunnen). Omdat ik wel denk dat hij daar baat bij zal hebben. Tot die tijd zullen we zoveel mogelijk situaties opzoeken waar hij lekker met andere kindjes kan spelen :) .

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Die eeuwige discussie over werken en niet werken... alsof je buitenshuis MOET werken om maar een goed voorbeeld te zijn, wat een kolder zeg. Ik werkwel, maar ben daarnaast ook 100% beschikbaar voor mijn dochter. Staat tegenover dat ik in de kleine uurtjes , dus als zij op bed ligt, nog vaak bezig ben met mijn werk, maar dit is hoe wij het nu willen. Ik voel me gezegend dat ik, zeker deze eerste jaren, bij mijn dochter kan zijn. En dat zij verantwoordelijk zou zijn voor mijn geluk: nee. Ik als ouder ben echter wel voor een groot deel verantwoordelijk voor HAAR geluk. Dit werkt nu het beste voor ons om dat te realiseren.

Werken, niet werken, het is allemaal prima. Je moet voor jezelf en je kind iets vinden dat voor jullie het beste werkt.

Maar die vooroordelen over het een of het ander, daar word ik wel eenbeetje moe van. Het 'nieuwe werken' is trouwens ook neit meer van 9 tot 5 op een kantoor zitten.

6. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Denk dat dat een beetje kort door de bocht gedacht is :p. Ze doen er heus wel meer met jullie baby's lijkt me ;)

7. misa

misa Niet meer actief

De meningen zijn nogal verdeeld ja. Dat mag! Het ene is niet perse goed en het ander slecht. Het is goed als het goed voelt en goed werkt voor jullie als gezin.

Wij hebben min of meer besloten dat we voorlopig het kdv aanhouden. Zolang we het kunnen betalen vinden we het wel fijn. Vooral voor de oudste. Gaat het niet meer dan zoeken we een goede en actieve go, zodat we een psz niet nodig vinden.

Deel Deze Pagina