Wie heeft er GEEN nesteldrang?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chica82, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik lees contant van de nesteldrang en nog een keer alles wassen. Nou ik heb het daarmee echt gehad, ik ben de laatste weken alleen maar moe aangezien ik slecht slaap, ik heb helemaal geen zin in schoonmaken of opruimen.

Heb al in geen tijden naar de kleertjes gekeken, alles hangt en ligt netjes gewassen en gestreken vanaf week 28 of zo...rond die periode had ik nesteldrang.

2. touwtje

touwtje Actief lid

Apr 14, 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Chica,

Nou ik heb ook nog geen nesteldrang hoor, ik ben nu 25 weken zwanger. Nu ben ik altijd al wel schoon en zorg ik dat alles is opgeruimd, maar ik heb het nu niet extreem ofzo.

Als je toch alles netjes hebt is het toch goed! Geniet van de laatste weekjes!

Liefs

3. Sannanas

Sannanas Lid

Dec 22, 2010
    49
    0
    0
    Fotografie
    Brabant
    Nee, heb daar ook niet zo'n last van. Alleen de afwas hou ik momenteel beter bij :D

Voor de rest ligt ook hier alles netjes klaar, wachtend op ons kleine ventje..

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb totaal GEEN nesteldrang
    heb nog steeds een hekel aan het huishouden en laat het nog best wel eens versloffen...

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou bij mij is het dus ook aan het versloffen, en dan voel ik me schuldig dat het perse NU aan het versloffen is terwijl mijn mannetje er over 2 weken al zou kunnen zijn. Vriend maakt wel schoon hoor, maar ja het is toch niet hetzelfde als wanneer wij schoonmaken.

En ik wil hem niet teveel ermee lastigvallen aangezien hij een belangrijk examen heeft voor een certificaat voor zijn werk, dus hij is vaak aan het studeren. Hij is de eerste keer gezakt en hij wil nu graag voordat de baby er is dit examen halen.

Het huis is wel netjes opgeruimd, maar gewoon niet schoon...alleen de babykamer is schoon! En de slaapkamer ook wel redelijk. Maar de keuken moet echt eens uitgesopt worden, en badkamer ook...

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    met wij bedoelde ik trouwens wij vrouwen, het is niet hetzelfde als wanneer wij vrouwen schoonmaken.

Hey misschien wil 1 van de dames met nesteldrang ook even in mijn huis haar nesteldrang botvieren haha!

7. Sannanas

Sannanas Lid

Dec 22, 2010
    49
    0
    0
    Fotografie
    Brabant
    Hahaha juist! Sorry, hoe hard ze ook hun best doen, het blijven mannen. En die zijn blind wat vuiligheid betreft. (uitzondering daargelaten..)

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja en weet je wat nog het allerergste is, dat ze meteen ook weer een rommeltje maken, althans die van mij. Ik houd het dan een tijdje bij als ik net een grote schoonmaak heb gedaan, maar die van mij is zoooooo rommelig...hij denkt er niet aan om iets terug te zetten, een stoel aan te schuiven, dat soort dingen...dus dan heeft hij schoongemaakt maar is het binnen no time weer een rommel. Nou geef ik eerlijk toe dat ik ook niet de allerschoonste ben om maar zo te zeggen, normaal was mijn wekelijkse schoonmaak; wc, keuken, stofzuigen, dwijlen. Maar badkamer schoot er vaak bij in, die kwam niet zo vaak aan de beurt:(

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou, alles schoonmaken doe ik zowieso al elke dag (word ik rustig van) zeg maar het stoffen, stofzuigen en dweilen. Maar ik heb niet de extra behoefte om kastjes uit te boenen ofzo. Het was meer in het begin van m'n zwangerschap dat alles schoon moest :( Misschien komt het nog....

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Stoffen?? Oh dat heb ik al heel lang niet gedaan:)

Voor mij was het ook altijd ontspanning, lekker muziekje aan, helaas heb ik tijdens de zwangerschap maar een korte periode gehad dat dit terug was, ergens rond de 26-28 weken. In het begin van de zwangerschap had ik werkelijk nergens zin in, zelfs niet me aankleden!

11. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb echt wel nesteldrang maar kan het echt gewoon niet doen. Ik vind het vreselijk door de bekkenklachten wil het gewoon niet en het mag ook niet.

Liefs riv. Wees blij dat je het niet wil doen is veel makkelijker

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja ik ergens bij week 13 zo'n poetsperiode. Begin van de zwangerschap voelde ik mezelf net een dweil, bleef het liefst de hele dag in m'n pyama op de bank liggen.

Nu doe ik het ook meer om me gedachten ff te verzetten, helemaal nu ik verlof heb. Anders denk ik de hele dag aan bewegingen baby, bloeddrukken etc. Maar echte nesteldrang dus niet echt.

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Vorige zwangerschap geen nesteldrang gehad en nu ook nog niet....

14. mama petra

mama petra Actief lid

Jan 7, 2009
    161
    0
    0
    Begin van de zwangerschap kon ik niks ivm liesbreuk.
    Nu is die aardig genezen van de operatie en heb afgelopen week dus een bui gehad.
    Maar wel lekker want het rommelkamertje is nu babykamer geworden de kamertjes boven zijn weer speelgoedvrij en netjes en de speelgoedkast is ook weer begaanbaar en de afvalcontainer zit propvol.
    (gelukkig hebben we zo'n grote bedrijfscontainer)
    Nu is het nog 13 wk proberen bij te houden ;)

Maar is het ook een optie om voor een halfjaar iemand aan te nemen die elke week een keer komt te poetsen?
    Hier loop ik soms wel over na te denken. Ook omdat het in het begin weer wennen wordt met een kleintje en je eigen ritme. Zal straks toch even neuzen op mp.

15. janny

janny Actief lid

May 29, 2010
    335
    47
    28
    hier nog iemand die totaal geen nesteldrang heeft.. Ik hoopte steeds dat het nog zou komen, maar ik verwacht het nu eigenlijk niet meer.
    Ik ben eigenlijk de hele zwangerschap al niet meer zo secuur wat het huishouden betreft, ik moet me er echt toe zetten..

16. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik had ook geen nesteldrang, alleen de dagen voordat ik beviel, had ik wel de drang om vooruit te koken, zodat de vriezer vol lag.
    Avond dat mijn vliezen braken, nog een gehaktbrood klaargezet en die is afgebakken toen mijn weeen waren begonnen maar nog niet regelmatig waren hahah.

17. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

Mar 29, 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Nee, ik heb ook geen nesteldrang. Alles is wel gewoon schoon, stoffen en zuigen hou ik wel bij, maar niet dagelijks. Heb er ook geen zin in eigenlijk. Babykamer is al een poosje klaar en staat te wachten op de komst van de kleine.

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja mijn babykamer is brandschoon! Maar dat is dan ook de enige kamer in het huis die zo schoon is haha

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb ook geen nesteldrang wat betreft schoonmaken en opruimen... eerder het tegenovergestelde!! ;):D
    Ben nooit zo'n poetser geweest, maar nu denk ik helemaal, laat maar liggen, kan mijn energie beter besteden voor leuke dingen, zoals shoppenv oor babyspulletjes, hahaha!

20. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ik heb het dus wel regelmatig maar kan en mag niet veel door BI...ben toch eigenwijs en stofzuig en dweil minstens 4 keer in de week (ivm katten)...en dan vraag ik het aan mijn vriend maar die ziet het gewoon niet! het is toch schoon zegt die dan..en als hij heeft gestofzuigd en gedweild doe ik het de volgende ochtend alsnog weer omdat die het naar mijn gevoel niet goed genoeg schoon heeft gemaakt haha..
    Maar keukenkasten en badkamer heb ik echt totaal geen zin in...dat gaat me ook echt niet lukken...aan het begin vd zwangerschap wel gedaan met mijn moeder...maar moet toch nog een keer gebeuren haha
    en moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen dagen ook echt geen zin heb...de gedraaide was van gister ligt nog in de wasmachine en moet nog in de droger gegooid worden...gewoon echt geen zin in!

Share This Page