Wie heeft er GEEN zwangerschapscursus gedaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annedore, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Mijn fysio heeft mijn man voorbereid. Die heeft hem uitgelegd hoe alles werkt en wat hij zou kunnen doen. Misschien wil die van jou dat ook doen? Of een boekje over bevallen of op internetsites inlezen?? Misschien een aflevering van de bevalling laten kijken(zou wel even voorkijken voordat hij helemaal in paniek is als je een aflevering met een extreem moeilijke bevalling hebt). Je zou ook je huisarts nog kunnen vragen of je vk/ gyn voor een voorbereidend gesprekje met hem..

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat goed dat er zoveel vrouwen zijn die idd, zoals ik hiervoor las 'vertrouwen op hun eigen krachten' :)

En bedankt voor jullie tips voor mijn man. Ga eens met hem overleggen wat hij prettig zou vinden.

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ga het ook niet doen. Ik ben er het type niet voor om dat soort dingen in groep te doen. Bovendien was de busaansluiting om er te geraken in de periode die goed zou zijn voor mij totaal niet goed. Ik zou langer op aansluiting zitten wachten dan effectief op de bus te zitten.
    Foldertje is gelijk bij het oud papier gegaan toen ik terugkwam van de intake met de vk.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik ben geweest, maar vond het totaal niet zinvol..... Je kunt je tijdens de bevalling prima zonder die info redden!!

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen cursus gedaan, en volgens de verloskundige `pufte` ik heel goed die weeën weg ;) Persen ging ook heel vlot. Hier een uitdrijving van 9 minuten zonder knip of scheur (ook 1e kind). Geloof dat die cursussen meer voor de gezelligheid zijn en evt. wat voorlichting, maar of het nou bijdraagt aan een betere bevalling, dat betwijfel ik.

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik ben er ook niet geweest! leek mij niks om te puffen met groepjes. heb vlak voor het inleiden van debevalling tips gekregen van een verpleegkundige en die hebben me er goed doorheen geholpen. zij zei: vooral proberen om te ontspannen, want dan gaat de ontsluiting sneller...(heeft ze wel tips voor gegeven hoor)

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb ook geen cursus gedaan, leek mij verschrikkelijk zon pufclub:) en heb het ook niet gemist!

zonder cursus komt het er ok wel uit hihi

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nou ik had het geluk dat ik in december wist dat ik zwanger was, en daarom heb ik van vgz het duurste pakket genomen..en daarbij mag je 500 euro vrij besteden aan een cursus kan ook ehbo cursus zijn of andere gezondheids cursus of zwangerschapcursus dus das wel fijn , daar maak ik dan gretig gebruik van haha

9. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Haha same here :D

10. umpalumpa

umpalumpa Lid

24 aug 2010
    58
    0
    0
    Geen cursus gevolgd bij de eerste en niet van plan er voor de tweede aan te beginnen.

11. Tine82

Tine82 Lid

20 aug 2007
    45
    0
    0
    een vriendinnetje van mij is verloskundige, en zij zegt dat ze eigenlijk geen verschil ziet tijdens een bevalling in of een vrouw nou wel of geen cursus heeft gedaan. Een verloskundige helpt je echt wel door de bevalling heen en zegt hoe je moet ademhalen op dat moment. Je wordt daar echt wel in begeleidt. Ik moet wel zeggen dat ik het heel fijn vond dat mijn man ook wist hoe ik moest ademhalen, daar heb ik heel veel steun aan gehad. Maar ik heb zelf nooit een cursus gedaan.

12. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Bij de eerste geen cursus gevolgd en dat ga ik nu ook niet doen. Bij de eerste heb ik wel af en toe gezwommen. Vond het water te koud om lekker in te relaxen, dus ben niet elke week gegaan.
    Toen wij naar het zks gingen voor extra controle (ik was 41+2) werd er medegedeeld dat ze per direct mijn vliezen gingen breken en dat wij dus die dag pap en mama zouden worden. Zonder enige voorbereiding is het super gegaan! Het is denk ik toch moeder natuur die je helpt met het opvangen en wegpuffen vand e weeën. En mijn man.......die deed precies wat hij moest doen. Mij met rust laten tot ik hem riep :)

13. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier ook geen zwangerschapscursus gedaan,
    bij de 1e bevalling hebben ze me er in het ziekenhuis door heen geholpen me hoe je moest puffen enz...en bij de 2e wist ik het nog ;) en ook dit keer doe ik geen cursus! Ik zie vanzelf wel weer hoe het loopt!

14. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb nooit een cursus gedaan, had gewoon het idee dat het niet bij me past. Bij de eerste had ik wel wt moeite met puffen maar met een beetje hulp is dat helemaal goed gekomen.

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik doe geen cursus en ga er ook niet aan beginnen. Heb het toevallig nog erover gehad met mijn VK van de week. Zij zegt dat je het ook prima kunt zonder. Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, ze zullen me wel genoeg meehelpen. Wel begin ik a.s. maandag met zwemmen. Wel fijn is dat je waar ik ga geen abonnement hoeft af te sluiten, je betaalt per x! :D We zullen eens zien hoe het me bevalt! ;) En als ik me niet lekker voel ofzo of geen zin ga ik gewoon een week niet, ideaal!

16. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Hier wel een cursus gevolgd en heb er super leuke contacten aan over gehouden! Ik vond het dé manier om in mijn nieuwe woonplaats nieuwe contacten op te doen en dat is goed gelukt! Het was altijd héél gezellig, leuke meiden, niks geen gezeur of gezever, gewoon leuk! Heb er niet héél véél aan gehad, maar had dan ook een weeenstorm van 4uurtjes en daar was onze dochter al! Tijdens de cursus zelf deden we ook vaak yoga of ontspanningsoefeningen, ik sliep daarna altijd heerlijk!

Die baby komt er hoe dan ook wel uit hoor, ook zonder cursus! Maar ik vond het gewoon gezellig. Het draait niet alléén om de bevalling zo'n cursus!

Deel Deze Pagina