Immunologische onvruchtbaarheid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Voortje86, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Voortje86

Voortje86 Lid

2 feb 2012
    46
    0
    0
    Haaai Dames!!

Ik ben er afgelopen weekend achter gekomen dat ik immunologisch onvruchtbaar ben m.a.w. Mijn slijmvlies maakt antistoffen aan tegen de zwemmers van mijn man. 3 keer zijn zijn zwemmers wat sterker geweest maar heeft mijn lichaam het vruchtje afgestoten.

Zijn er hier meer meiden die dat hebben? En welke behandelingen hebben ze bij jullie ingestart?

Ik hoor het graag,

X

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Voortje86, ik heb het zelf niet maar mijn nichtje wel. Veel inhoudelijk heeft ze me niet verteld maar ik weet dat zij meteen zijn doorgegaan naar IVF, dat helaas niet lukte en toen ze het had opgegeven ze zonder medische hulp zwanger raakte en een gezond kindje kregen.
    Inhoudelijk heb je er misschien niet veel aan maar een positief verhaal van hoe het ook kan, helpt misschien ook.

Wat voor behandeling gaan jullie doen?

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dat is heftig nieuws! Ik kan je aanraden om contact met Dr Pfeiffer in Dusseldorf op te nemen (labor benrath). Hij onderzoekt je immuunsysteem zeer uitgebreid en kan helpen een zwangerschap wel succesvol te laten verlopen. Bij hem kan je meestal op zeer korte termijn terecht.

4. Voortje86

Voortje86 Lid

2 feb 2012
    46
    0
    0
    Ik heb er meteen op gezocht en het lijkt me idd de arts waar ik moet zijn! Super bedankt voor de tip..

X

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat je ook nog kan doen: als je alle uitslagen van dr pf hebt gekregen, contact opnemen met serum in athene. Zij zijn net weer een stapje verder. Gaat via de mail en zij geven kostenloos advies. Ik heb voor mijn laatste poging dr pf bezocht en uitgebreid contact gehad met serum. Zie banner :)

Standaard advies van dr pf is trouwens:
    - 2000 ie vit d per dag
    - hoge dosis omega 3 (min 500 EPA + DHA samen).
    Vaak adviseert hij ook prednison en intralipid. Het laatste heb ik ook gehad.

6. Voortje86

Voortje86 Lid

2 feb 2012
    46
    0
    0
    Ooooh... Superbedankt voor alle tips.. En aan je banner te zien heeft het geleid tot een goed resultaat! Erg hoopgevend voor me!

Kreeg jij die supplementen op recept of haalde je ze zelf? Want ik ben van plan om ze sowieso alvast te gaan slikken

X

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Voorntje, hoe ben jij erachter gekomen dat je dit hebt? Ik ben bang dat ik dit heb. Ik heb nog nooit een pos test gehad. Bij de IVF had ik buikpijn na de tp, leek op krampen in mijn baarmoeder, maar kan ook van overstimulatie zijn geweest... De zaadjes blijken niet op de eischil te kunnen hechten, mogelijk door antistoffen. Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben? Ik ga sowieso dan voor de volgende keer veel omega en vit d nemen!

8. Voortje86

Voortje86 Lid

2 feb 2012
    46
    0
    0
    Hi Doortje,

Ik loop bij Geertgen en ze hebben daar de afgelopen maand mijn cyclus in de gaten gehouden dmv echo's. Op de dag van mijn eisprong hebben ze cevrixslijm bij mij weggenomen en moest manlief zaad inleveren. Dit hebben ze samen op een slide gedaanen het onder de microscoop bekeken (ik mocht het zelf ook bekijken, erg grappig om de zwemmers te zien) maar toen zag hij dat de zaadcellen niet in mijn 'slijm' gingen zwemmen, iets wat ze wel horen te doen.

Maar welke onderzoeken heb jij dan gehad tot nu toe?

9. martie

martie Lid

29 nov 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn lichaam had ook een te sterk afweersysteem. Een uur na de TP (met ICSI) had ik al menstruatiekramp. Dit heb ik alle keren gehad. Dit ook aangegeven en verschillende dingen geprobeerd (van paracetamol tot andere medicijnen). Ik ben onderzocht door Dr. Pfeiffer (bloedonderzoek). Hij constateerde een te actief imunesystem. Hij adviseerde om bij de terugplaatsingen Prednisolon bij te nemen om de weerstand te drukken, daarnaast wekelijks een infuus te nemen (Intrapalid). Dat gaf me al een goed gevoel. Helaas bleven de menstruatiekrampen meteen na de TP. Dit was volgens de arts geen innesteling/afstoting (dat kon niet na een uur) maar een soort van allergische reactie op het inbrengen van de katheter (daarmee prikkel je je baarmoeder al) en het inspuiten van de vloeistof met het embryo. Daar reageerde mijn baarmoeder zo sterk op, dat het embryo geen kans had om in te nestelen en meteen werd afgestoten.

En toen, tijdens ICSI 4, de laatste poging (we hadden nog 2 cryo's over), werd ik 's nachts wakker en dacht ik: "weeenremmers!"
    Die houden immers de baarmoeder rustig. Dokter Scholtes vond het een goed idee, dus dat hebben we er bij gedaan.

En na 5 jaar dokteren met onze laatste cryo's ben ik nu 32 weken zwanger van ons 1e kindje!!

Misschien heb je er wat aan!

Liefs M

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

De vit D bestel ik bij vitaminesperpost, daar zijn ze 1000ie per capsule. De omega heb ik van de tuinen.

Weet je al welke behandeling ze willen gaan starten?

Martie, wat een geweldig nieuws! Ik blijf erbij: DD is goed!!

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Voortje, die samenlevingstest hebben ze bij ons nooit gedaan. Ik dacht dat als het daar mis gaat iui wel kan lukken. Daarom hebben ze dat bij ons niet getest omdat we toch iui gingen doen en het dan zou lukken als dat het probleem was... Is bij jullie dan de indicatie niet iui?

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Voortje: voordat je naar Duitsland vertrekt lijkt het me goed om bij het Geertgen na te vragen wat hun oplossing is. Het klinkt mij namelijk als een relatief 'simpele' samenlevingstest die is uitgevoerd en waaruit blijkt dat de zaadjes het niet overleven in jouw slijmvlies. Als dat het 'enige' is, ben je een hele goede kandidaat voor IUI. Dat is een relatief simpele ingreep en niet al te belastend.
    Aangezie je het over immunologisch hebt, denken anderen hier al snel aan een niet meewerkend immuunsysteem. En dat is volgens mij niet wat jij bedoeld. Dat wordt namelijk in nederland uberhaupt niet onderzocht. Dat kan alleen in Duitsland waar ze bloedonderzoek kunnen doen.
    Ik denk dan ook dat de antwoorden van Kiekse niet voor jou nodig zijn, althans ik hoop het niet voor je, want dan wordt het allemaal nogal wat ingewikkelder.
    Mijn advies: vraag nog eens aan het Geertgen wat ze bedoelen en wat hun oplossing is. Hele grote kans dat het IUI is namelijk.

Veel succes met het komende traject!

13. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Pien ik denk dat je een goed punt hebt ;) Voortje, als het idd uit de samenlevingstest blijkt denk ik dus ook dat iui de oplossing is. Hoop het voor je!

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Als het idd om de samenlevingstest gaat, zou ik wel even wachten idd... Ik denk bij immunologisch idd veel verder...

Deel Deze Pagina