Ik vind het raar hoor, van half 8 tot 5 is toch echt 9, uur dan kom je echt op 123.5 uur per maand uit, en niet op 136. daar zou je op uit komen met 10,5 uur per maand. dus of ze rekenen toch die 10.5 uur waarom je dus gewoon tot 18:00 uur zou moeten kunnen ophalen, of er gaat iets bij de belastingdienst niet goed, zou dat toch eens nakijken. (als je die extra uurtjes kan besparen altijd mooi meegenomen toch)
Je hebt het zwart op wit, dus ze kunnen je niks maken in dit geval. Dit zouden zij ook aan moeten geven bij de klant/patient waar jij naartoe moet.(dat je maar tot half 5 werkt) Duidelijk aangeven dat een contract bindend is en dat het er niet voor niks in staat. Het gaat je ook nog eens extra geld kosten als jij je aan gaat passen, dus dit mogen ze niet zomaar van je vragen. Dit mag alleen als ze hun hele beleid aanpassen, maar voor zover ik dit lees is dat nu niet aan de orde.
Je hebt zwart op wit staan, dat je tot half vijf werkt. Dan kunnen ze je niks verplichten... Of ze je zomaar een ander contract mogen aanbieden weet ik niet...
Er klopt iets niet in je berekeningen. van 7.30 tot 17.00 is 9,5 uur. 9,5 uur * 3 dagen * 52 weken (als jouw kdv 52 weken op is) / 12 maanden = 123,5 uur per maand. En dat is echt minder dan de 133,5 uur die je mag afnemen. Dus kijk nog eens goed wat je precies hebt ingevuld bij je toeslagenformulier, want je zou echt niks zelf moeten betalen. Sterker nog, als je de volledige 10,5 uur per dag zou afnemen (= 136,5 uur per maand), betaal je nog slechts 3 uur per maand zelf, niet per week. Kijk dus nog eens goed naar de cijfers, en vraag nog eens na bij je kdv hoe zij die nieuwe uren hebben berekend. Buiten dat heb je genoeg uren gewerkt, dus sta je behoorlijk sterk. Ik zou naar je werkgever duidelijk maken met bewijzen als het kan hoeveel uur je precies maakt, inclusief de 'tot half 5' mail. En vraag dan nog eens waarop ze het baseren dat je minder uren zou moeten gaan maken. Dan staan ze waarschijnlijk met een mond vol tanden... Succes! Edit: pas als je 20,4 uur of minder werkt per week kom je onder de BD grens met je huidige kortere kdv dagen. Ik zou eens opzoeken waar de BD jouw uren op baseert, zijn dat exact de gewerkte uren (vakantie-uren dus niet meetellend) dan zou je daar wel eens onder kunnen zitten op jaarbasis...
@ dobbel idd ga morgen eens vragen op het kdv en de BD maar even bellen hoe het nou precies zit haha. En Lin80 ze passen idd niet het beleid aan het enige is dat ik 2 cliënten kwijt ben ( die zijn helaas overleden ) En ik nu dus in moet vallen omdat ze geen vaste adressen voor me hebben ( wat ik ook niet snap aangezien er al 5 mensen gebeld hebben of ik op de woensdag en donderdag vast kan komen maar dat is weer een ander verhaal )
Nou doe mij die ook maar Nee maar even zonder gekheid de meeste vragen hier 60/70 pm aan bemiddelings kosten heb toevallig begin Dec. Nog gekeken bij een gast ouder uurtarief was 5.80 en 70 pm bemiddelings kosten. Kwam ik op 10 minder uit alsbwat ik nu per maand betaal alleen zitten hier wel luiers bij in begrepen (en straks voor baby 2 voeding) dus dan is het kdv uit eindelijk net zo duur. Gastouder waar mn zoontje eerst heen ging was het uurtarief 5 en bemiddelingskosten 80
Volgens mij gooi je door deze constructie een hoop uren weg. *Edit* had niet verder gelezen dan pagina 1 Wel zonde, je bent 4 dagen aan het werken in feite terwijl je maar 22 uren betaald krijgt.
Nee je krijgt maar toeslag over de contract uren + 30% ivm reistijd daarom is kot voor iemand met een nul uren contract zeer ongunstig je krijgt dan over vaste uren kot maar als dat er maar 4 zijn en je werkt er 16 ivm vervanging, ziekte collega's oid krijg je hier geen kot over
Het bureau waar ik bij zit werkt landelijk, dus mocht je interesse hebben kan ik je hun naam wel geven?