Beste mede -forummers , Ik voel me hondsberoerd en werk al 3 dagen met veel moeite. Ik ben zoooooo moe en misselijk en duizelig. En ik zit achter de kassa en zelfs de klanten vragen of ik moe ben. Maar ik moet maandag weer tot 6 uur van half 9 s' ochtends. Ik ben echt niet in staat omn tge werken
Tsja, ik zou zelf eerst kijken hoe je je na het weekeind voelt. En niet te veel doen en laat opblijven met kerst. Mocht het dan maandag niet gaan meld je je toch ziek?
ja wij vieren geen kerst dat scheelt. Maar ik heb het gevoel alsof ik ze in de steek laat door me ziek te melden. Maar ik ga het even aanzien als het zondag voorbij is wil ik wel werken natuurlijk maar heb het gevoel dat het steeds erger wordt i.p.v. dat het wel over is
Tja heel eerlijk dit hoort gewoon bij een zwangerschap. In mijn eerste zwangerschap werkte ik 60 uur in de week en had hetzelfde. Maar ben gewoon gegaan hoor. Als ik thuiskwam ging ik vrijwel meteen naar bed toe maar vind het niet een rede om thuis te blijven.
Ik zou gewoon maandag morgen kijken hoe je je voelt maar niet nu al ziek melden. Is erg vervelend om je zo te voelen ik heb het ook gehad van week 4 tot en met 14 weken 24 uur per dag. Nu nog met vlagen en niet meer 24 uur per dag. Ik heb me nooit ziekgemeld en best een zware baan (in de zorg) maar ik kan niet voor jou beslissen of je wel kan werken of niet
Ja oke maar iedereen is anders en iedere zwangerschap ook omdat jullie kunnen werken betekend niet dat ik ook kan werken!!
Het is echt per persoon verschillend hoe ziek je je voelt en hoeveel je kunt hebben voordat je je ziekmeldt. Ik meld me ook pas ziek als ik echt letterlijk niet meer op mijn benen kan staan, maar gevolg daarvan is dat ik over het algemeen veeeeeel te lang doorloop met vanalles. In mijn zwangerschap heb ik ook veel te lang doorgelopen met mijn vermoeidheid, met als gevolg dat die tot aan de dag van de bevalling heeft geduurd. Dan geniet je ook niet heel erg, hoor! Ik adviseer dus ook iedereen om vooral te luisteren naar je lichaam. Jij weet zelf het beste wat je (lichaam) aankan, dus ga daar op af. Als jij maandag het gevoel hebt dat je niet kunt werken, dan moet je niet gaan. Wat wel iets is om over na te denken is om te kijken of je misschien gedeeltelijk ziekgemeld kunt worden. Misschien kun je het wel aan om bijv. de helft van je normale uren te werken? Dan laat je je van je beste kant zien, maar zorg je ook meteen goed voor jezelf, en zodra het beter gaat, kun je ook gelijk je uren weer wat opvoeren. Sterkte ermee!
@MVS: jij begrijpt me echt helemaal!! thx ik voel me echt ontzettend moe en als ik een dagje werk dan ben ik gewoon kapot dan kan ik niks meerr
O ik begrijp je ook hoor, wat jij zegt had ik ook. Ik stortte ook in na een dag werken en lag vaak om 20 uur in bed. Maar ik denk dat het verschil in mentaliteit is of je dan wel of niet werkt. Nou moet ik ook zeggen dat ik een behoorlijk verantwoordelijke baan had in die tijd. Nu zal ik er waarschijnlijk ook wat makkelijker over denken.
Tot nu toe heb ik me haast nooit ziekgemeld , ook al was ik snotverkouden etc ik ging altijd. Maar ik ben maar een kassiere he voor mij tig anderen waarom zal ik mezef uitputten terwijl ik vanmezelf weet dat ik het niet aankan. Ik kan er ook niks aan doen dat ik me niet lekker voel:
Heb het al een keer tegen je gezegd : als je besluit je ziek te melden dan is dat OK! Elke zwangerschap is anders en iedereen voelt zich anders met dezelfde klachten. Jij weet of het te veel is of niet en als het je te veel is, dan is dat niets om je voor te schamen. Dan ben je gewoon te ziek om te werken. Vergeet niet dat je niet onvervangbaar bent, als jij je ziek meldt vanwege je zwangerschapsklachten dan krijgt je baas een vergoeding om vervanging te huren. Tuurlijk is het even lastig, maar jij en de baby gaan zeker voor je baas! Mensen zeggen wel eens dat zwangerschap geen ziekte is... dat is zo, maar je kunt er wel behoorlijk ziek van zijn!!! Doe in elk geval lekker rustig aan en kijk het allemaal even aan. Hoop dat het allemaal meevalt!
Rosao dankjewel je hebt me een hart onder mijn riem gestoken!! dankjewel ja precies ik hoef me eigenlijk niet schuldig te voelen. Maar de vorige keer had ik niet gezegd dat ik zwanger ben wou tot de echo wachten maar nu doe ik dat dan gewoon via de tel , sja niks aan te doen .
Je moet wel goed lezen Ik zeg ook ik kan niet voor jou zeggen of je wel of niet kan werken. Wat anderen ook zeggen je zou misschien de helft van je uren kunnen werken kijken of dat gaat en anders helemaal ziek melden? Suc6 ermee
ow oke sorry dan ik voelde me een beetje aangevallen zo van je kunt best werken niet aanstellen :S ok ik snap het nu
Haha nee hoor ik weet toch niet hoe jij je voelt iedereen is daar gewoon anders in en dat maakt ook niet uit. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en nu lekker je bed in gaan en lekker gaan slapen
Lieverd ga gewoon ziekmelden, ziek = ziek boeiend toch Ik ga me zelf ook ziekmelden, niet dat ik ziek ben? Heb gewoon geen zin om te werken Ik ga ook slapen, spreek je... Dikke kus !
het is onzin om te zeggen dat dit bij een zwangerschap hoort en omdat de een toevallig wel kon werken als diegene misselijk was....er is een heel groot verschil tussen misselijk en misselijk....een vriendin van mij is beide zwangerschappen NIET in staat geweest te werken...zo verschrikkelijk misselijk en duizelig! en dan bedoel ik niet een beetje ochtendmisselijkheid!!!!!!! Meid je voetl zelf het beste hoe jij je voelt, dat kan niemand voor je invullen!
haha Gonca thnx lieverd ik ben zoo moe en misselijk ik ben gister vroeg op bed gegaan en ik stond om 11 uur op en ik ga strax weer slapen zo moe en futloos ben ik . Ik heb ook nog niks kunnen eten omdat ik me zooo misselijk voel. En ben nog steeds duizelig. Dus als dit zo doorgaat ga ik me zeker ziekmelden. @M80 precies dat bedoel ik !! dankjewel voor je berichtje