Wie heeft er gelijk?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Yupgup, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    bij is altijd geweest dat ze de juste termijn en bevallingsdatum rond de 12 weken kunnen zeggen omdat je bv een latere eisprong of later innesteling hebt gehad en int begin het nogal kan schommelen.

2. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit hoef je ook niet te snappen :) Je hebt namelijk geen ritsje in je buik, dus je kunt gewoon niet exact weten hoe het is gegaan. Je lijkt me, net als ikzelf trouwens, een behoorlijke controlfreak haha.

Weet je, alles wat je op internet leest zijn "gemiddelden". Als je ovu-testen hebt gebruikt en die waren positief dan springt je ei "ongeveer" 24 uur daarna. Maar dat kan ook 48 uur zijn. Nu voel ik mijn eisprong altijd heel nauwkeurig en dat klopt ook met mijn ovu-testen, maar er zit best wel eens verschil in (van een aantal uren bedoel ik dan). En daarna weet je ook niet hoe lang het duurde voor het sperma er was: lag het al klaar van een eerdere keer sex, of moest het nog snel zwemmen? En was het er dan al binnen 3 uur, of pas na 10 uur? Daarna is de eicel bevrucht, en dan weet je weer niet exact hoe lang het duurde voor het zich innestelde in de baarmoeder. Was dat al na 5-6 dagen, of pas na 10 dagen? Wat je voelde kan het geweest zijn, maar dat hoeft niet, het blijven allemaal interpretaties. En wie graag zwanger wil worden, voelt vanalles (ik spreek uit ervaring :))

Tot slot groeien embryo's niet allemaal exact hetzelfde, de ene groeit net ff een mm harder dan de ander. En meetfoutjes zijn ook zo gemaakt, zet de gyn dat kruisje van het echoapparaat net wat anders neer, dan heb je een mm verschil en dan zit je ook meteen aan 2 dagen verschil. Dus...

Let it go!

Deel Deze Pagina