Hallo meiden, Mijn eisprong komt niet vanzelf op gang en ik krijg volgende week waarschijnlijk primolut. Iemand hier ervaring mee? xx Kitty
Ik heb mogelijk hetzelfde probleem... ben in juni gestopt met de pil en de cyclussen die ik heb gehad waren 64 en 47 dagen.... Ben afgelopen woensdag bij de gyn geweest en heb een uitgebreid hormoon onderzoek gekregen en krijg over een maand de uitslag... Daarna als er iets afwijkends is of iets dergelijks ga ik starten met Clomid...
he kit30 Hoe weet jij dat je eisrpong niet vanzelf opgang komt? Ik heb dat idee namelijk ook, mijn HA zegt dat ik na een jaar pas terug mag komen.
Hoi, ben jaar niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil. heb ook primolut gekregen. Dat is niet zo zeer om een eisprong op te wekken (dat doet clomid). Je moet Primolut vergelijken met de pil. Het wekt een (kunstmatige) bloeding op. Daarna wordt dan soms clomid gegeven om die eisprong dus wel op te wekken. Bij mij was het om te kijken dat mijn lichaam het daarna toch zelf over zou nemen. Ik werd inderdaad toen 6 weken later wel weer ongesteld. Heb nu 3 x menstruatie gehad sindsdien, wel een lange cyclus van 6 weken.
Hoi meiden! Ja, hier heb ik jammer genoeg ervaring mee... zie mijn onderschrift. Omdat ik sinds 't stoppen met de pil helemaal geen cyclus had, heb ik er bij de huisarts op aangedrongen om een doorverwijzing te krijgen naar de gyn. In eerste instantie wilde de huisarts dat ik een jaar zou afwachten. Ik zit nu dus in mijn eerste ronde clomid en heb goeie hoop dat 't werkt... m'n hormonen draaien namelijk overuren (heel veel puistjes in m'n gezicht)! Jullie allemaal ook veel succes! Groetjes!
ik ben gestopt met de pil in april en heb geen enkele menstruatie daarna gehad Na de vakantie in augustus de stoute schoenen aantrokken en het ziekenhuis gebeld. kwam bij de gyna terecht en die heeft bloedtesten gedaan. Daaruit kwam naar voren dat ik dus geen eisprong stoffen in mijn lichaam had en op een inwendige echo was ook te zien dat ik bijna geen baarmoederslijmvlies aan maak, en dat er ook geen eitjes rijpen Dus werd er een bloeding opgewekt met primolut. In mijn eerste cyclus kreeg door clomid 50 gr. Met echo's werd het duidelijk dat ik geen groeiend eitje kreeg dus werd die cyclus afgebroken met primolut (voor de bloeding) Nu de 2e cylcus met clomid 100 gr. Weer verschillende echo's gehad en er was een eitje aan het groeien dachten ze in het ziekenhuis. Woensdag een samenlevingstest gehad (voor diegene die het niet weten, dan wordt er max 12 uur naar de seks slijmvlies met spermacellen weggenomen en gekeken of de sperma cellen nog leven. Is dit niet het geval is je slijmvlies te vijandig voor het sperma) en daar waren goede zwemmers te zien. Nu a.s. woensdag bloed prikken om zeker te weten dat ik een eisprong heb gehad. Vrijdag kan ik voor de uitslag bellen... :S heel spannend allemaal.. sorry voor het lange bericht. Maar ik vond het zelf ook fijn te lezen hoe het bij andere allemaal werkt, en nu heb ik zelf meer ervaring dus kan ik hopelijk helpen/geruststellen...
@1979 Naar he die puistjes!!!!! Ik heb dat ook :x. @jufkrisje Niet erg hoor zo`n lang berichtje, het is juist wel fijn om dat soort info te hebben. Zo zien we dat er nog altijd hoop is.
Ik maakte mij al zorgen omdat ik ook al op dag 60 zit van mn cyclus.. ( ben in sept gestopt met pil) maar zie dat jullie dat ook wel hebben gehad.. Heb mijn verlosk gebeld 2 weken geleden en die zei al wel dat ik even de huisarts moest bellen als ik over 4 weken nog niet ongi werd ( nu dan nog2 weken) en die zou me dan door verwijzen naar gyn. Maar ik ben echt bang dat er iets mis is .. :S Vraag me af of dat kan .. omdat ik al wel een zoontje heb.. dus het heeft allemaal wel een keer gewerkt. Ik heb trouwens al wel een paar dagen last van wit slijm .. :S Ik hoopte elke keer dat het misschien mn ei was.. maar aan mn temp te zien .. zal het wel weer niets zijn .. Wat denken jullie ??
Ik zit vandaag op dag 49 (dus nog niet zo'n hele lange cyclus als de meeste van jullie). Ik heb nog geen enkel gevoel van een naderende menstruatie. Ik ga zo naar de HA toe, want met zo'n cyclussen werkt het gewoon niet. Dus ik hoop dat ik een doorverwijzing voor de gyn krijg. Het is natuurlijk niet leuk, maar als het niet anders is. Wij hebben ook al een zoontje dus ja het is ook al een keer gelukt, maar wie weet was dat een toevals treffer (binnen 3 maanden). Toen was mijn cyclus ook niet helemaal goed. 38/31/zwanger. En wachten duurt zo lang. Soms ben je een week druk en dan gaat de tijd zo voorbij, maar soms heb je gewoon geen geduld meer. X Linda
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn lichaam begint wel aan een eitje maar maakt het niet af. Ik krijg dus ook maar zelden een eisprong (sinds mei maar 1 eisprong gehad). Ik ben nu voor de eerste keer bezig met clomid en extra oestrogeen. Aan mijn temperatuur te zien heb ik eergisteren mijn ei gehad dus dat is een meevaller! Ik heb trouwens ook een paar keer primoluut/provera gehad. Ik had gehoopt dat mijn lichaam daarna de draad zou oppakken en toch fatsoenlijk hormonen zou afscheiden om een eitje te maken maar helaas. Het heeft niet geholpen. @ Rachell: ik heb even naar je tempkaartje gekeken maar eerlijk gezegd vrees ik dat je geen ei hebt gehad
zo hehe eindelijk ongie vandaag, dag 57!!!!! Geen idee of ik een eisprong heb ga vanaf vandaag beginnen met temp opnemen. Iemand tips?
@ Mikky !! Haha gefeliciteerd met ongi dag!! @ Margootje Nee denk ik ook idd ! Ik wacht gewoon nog 2 weken en dan bel ik hu.
toch raar he, dat een ongi-dag eigenlijk best een opluchting kan zijn (en tegelijkertijd ook een teleurstelling) Hier ook al maanden geen ei te zien, wij zijn in dec 2008 met de pil gestopt, maar sindsdien maar 1 keer wat bloedverlies gehad. Ben nu al voor de 3e ronde met Clomid 150 mg bezig, vanmiddag was op de echo te zien dat er wel een eitje zat, maar dat hij in verhouding toch nog wel erg klein was. Nou ja, er zit iig wat, das al meer dan een paar maanden geleden. Heb weer een kuur Duphaston gekregen, en daarna gaan we voor de laatste keer aan de Clomid. Wil het dan niet, gaan we op zoek naar een andere oplossing.
Misschien een rare vraag, maar als je geen ei hebt, wordt je dan ook niet ongi? En omgekeer, als je ongi bent heb je dan altijd een ei gehad? Hoe zit het met de menstruatie zelf, want ik ben meestal maar 4 hooguit 5 dagen ongi waarvan 1 dag echt heftig... Sommige zijn wel 6 dagen druk .. Hoe kan dat? Heeft dat ook met je ei te maken?
hoi ukke, Je kan gewoon ongi worden en geen ei hebben, dat is bij mij namelijk ook het geval. Ik test me suf met ovulatie tesen en sinds deze maand temp ik ook maar helaas niets te ontdekken.