Ik snap er niks van, wie wil mij helpen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Delta, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Ik ben pas begonnen met tempen,

gister werd ik om 9 uur wakker in plaats van half 8, wekker stond verkeerd.

mn temp was gister dus 36.7

vanmorgen half 8 getempt toen was hij 36.4

oke ik ging plassen en slapen. ik werd om 11.15 uur wakker, ik ging weer ff tempen, voor de grap wat ie zou aangeven. 36.1 !

ik houd gewoon die 36.4 aan, maar kan hij zo snel zakken?

en wat betekent dit? oh en tempkaart staat in handtekening..

alvast bedankt!

2. Delta

Delta Niet meer actief

helemaal niemand die me kan helpen? :(

3. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die verschillen zijn echt niet zo gek. Maar je hebt er niks aan om om 11 uur nog een keer te tempen, dus ik zou gewoon die van je normale tijdstip aanhouden. Sowieso is het niet vreemd als je temp tijdens je menstruatie en vlak daarna grillig is. Dus geen zorgen!

4. Delta

Delta Niet meer actief

oke want heb nu wat vruchtbaarslijm, kan toch geen sperma van gister middag zijn?? snap er niks van

5. Delta

Delta Niet meer actief

verder helemaal niemand die iets meer weet? ik denk dat ik toch een vroeg ei heb.. en een lange lf... is dat erg? een lange lf?

6. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    een lange LF is niet zo erg nee, als ie te kort duurt, dat geeft meestal wel problemen, dan heeft een eitje geen tijd om in te nestelen.

7. Delta

Delta Niet meer actief

oke.. nou gelukkig maar... ben benieuwd..

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Evaa: je kunt nog niks zeggen over het feit of je nu wel of niet je ei hebt gehad.... Na je ongi is je temp idd wat grilliger. En die afscheiding zou idd ook resten van de amoureuze vooravond geweest kunnen zijn... Als je echt je ei hebt gehad, krijg je een paar dagen erna wel een mooi kruis in je kaartje.

9. Delta

Delta Niet meer actief

thnx MayD: haha ik ben soms bang dat ik verkeerd temp. maar ik temp gewoon rectaal. alleen vandaag was hij 36.6 en ik had daarna meteen weer getempt om te kijken of hij hetzelfde was. en toen was hij 36.7.
    heb wel gewoon 36.6 aangehouden. maar ben soms bang dat ik die thermometer er niet in goed in doe ofzo?! haha sorry...

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Volgens mij kun je met de thermometer niet heel veel fout doen hoor... De meesten moeten er zo'n 2 centimeter in ongeveer. Ik tempte zelf vaginaal, vond ik persoonlijk wat makkelijker.

11. Delta

Delta Niet meer actief

hmm zou ik van rectaal nog naar vaginaal kunnen morgen denk je? of is dat verschil te groot?

12. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet binnen je cyclus wisselen van methode. Sowieso schijnt rectaal meten het betrouwbaarst te zijn. En gewoon niet twee keer achter elkaar meten. Die tienden maken echt niet uit op het geheel en je maakt het alleen maar verwarrend voor jezelf.
    Misschien verschilt de temp omdat je er net een thermometer in gestopt hebt of omdat je beweegt. Probeer zo veel mogelijk dezelfde tijd aan te houden, dan ontdek je echt wel een patroon. Heb vertrouwen!

13. Delta

Delta Niet meer actief

dankje jup... pff die onzekerheid over of ik het allemaal wel niet goed doe enzo.. word gek van mezelf! haha

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Door gyneacologen wordt zowel rectaal als vaginaal als zeer betrouwbaar genoemd.... Dat maakt dus niets uit.

Je moet idd niet tijdens je cyclus van methode wisselen.

Voor de rest moet je het echt houden bij maar 1x tempen per dag, direct voor het opstaan in bed.

Komt vast goed Evaa!

15. Delta

Delta Niet meer actief

thnx MayD :) ik heb de thermo meter er nu wat verder in gedaan haha.. klinkt heel erg... naja.. we zien t wel :)

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    hahaha, ja, wie weet

Deel Deze Pagina