Help, mijn temp wil niet omhoog (CD25)

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door jup, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Willen jullie alsjeblieft even naar mijn temperatuurkaartje kijken? Want ik snap het nu echt niet meer. Ik had op CD15 's avonds een positieve ovulatietest. Tot nu toe (5 maanden bijgehouden) heb ik dan altijd de volgende dag mijn eisprong en de dag daarna (CD17) een hogere temperatuur. Dit gebeurde niet. Op CD 19 had ik 's middags weer een positieve ovulatietest, nou ok, blijkbaar was mijn ei blijven hangen. Fertility Friend had eerst een kruis gezet op CD 20, maar mijn temperatuur stijgt niet echt overtuigend en het is nu CD25. Ik begin me af te vragen af of mijn eisprong dan wel geweest is? Maar ik heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad (zie handtekening), dus dat kan toch helemaal niet?
    Ik ben afhankelijk van een donor, dus lukraak doorklussen is helaas geen optie. Het is pas de eerste maand dat we er echt voor gegaan zijn, dus dat is allemaal geen ramp, maar ik weet echt niet meer waar we volgende maand dan vanuit kunnen gaan :'(
    Kan iemand hier alsjeblieft iets zinnigs over zeggen?

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Hoi Jup,

Ik zou ook inzetten op dag 20.. (met idd een matige stijging) maar wat mij opvalt in je kaartje zijn je +je bij ovu testen..
    Wat gek dat je eerst positief, dan negatief en dan weer positief test..?

Wat gebeurt er als je een van beide weghaalt? Herkend FF er dan wel een eisprong in?

Groetjes Leo

3. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Leonieke, dat helpt inderdaad! Ik heb alle ovutesten weggehaald en nu krijg ik weer een kruis op dag 20. Ik snap er ook niets van, eerder sprong mijn ei altijd meteen na een positieve test en steeg mijn temperatuur overtuigend. Dit is wel de eerste ronde dat we echt zijn gaan proberen, dus ik ben bang dat mijn ei is 'blijven hangen' door de spanning! Stomme reden, maar ja, wat doe je eraan :( Normaal stop ik met testen zodra ik een positieve ovutest heb gehad, maar omdat een temperatuurstijging uitbleef ben ik weer opnieuw gaan testen.
    Nou ja, ik ben er iig weer iets geruster op, maar zal blij zijn als het volgende maand weer 'gewoon' verloopt allemaal...

4. leonieke

Hai Jup,
    En dan heb je de eerste + weg gehaald denk ik?
    Ik heb het ook weleens hoor met FF... dan heb je net teveel info achter gelaten en dan maakt ie er een boeltje van..

Ik hoop dat je ei keurig op dag 20 was en dat je dus helemaal goed zat met de planning!!

Succes!!

5. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, kan dat dan dat een ei blijft "hangen"? want denk dat ik net hetzelfde voorheb dan. Ook een zeer "warrig" tempkaartje.

als je ei blijft hangen, wat gebeurt er dan?

mijn tempkaartje: My Ovulation Chart

6. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is maar een theorie, hoor. Maar omdat mijn temp alle andere maanden meteen steeg na een positieve ovutest en nu net precies in de eerste ronde niet, vermoed ik dat het door de spanning komt. Ze zeggen toch ook dat je door spanningen soms veel later ongesteld wordt dan normaal? Maar of het echt kan weet ik ook niet. Bij andere mensen zit er sowieso meer tijd tussen de test en de stijging, dus dat hoeft op zichzelf niets te betekenen. Omdat het bij mij 4 maanden precies voorspelbaar was en nu niet, zocht ik naar een verklaring.

7. bcloud

bcloud Niet meer actief

Ik heb van de gyn gehoord dat een eitje nooit blijft hangen... Hij springt of niet.. Dus als er eenmaal een positieve ovutest is geweest of een tempstijging dan springt die ook.

En vergeet niet dat ieder lijf anders is.. Sommigen hebben een lage temp en zijn gewoon zwanger.

8. leonieke

Volgens mij kan ie niet 'blijven hangen' maar wel op laaste moment niet springen en 'oplossen'
    Je kunt dus een positieve ovu test hebben maar geen eisprong.
    De enige manier om zeker te weten dat ie gesprongen is (naast Folikel meting of progresteron prikken in zkh) is een stijging in je tempreratuur curve..
    Jammer genoeg weet je dat dus altijd pas achteraf..

9. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$ Slik.
    Als je geen eisprong hebt, wanneer word je dan ongesteld? En kan dat zomaar? Want eerdere maanden heb ik duidelijk een temperatuurstijging gezien.

10. bcloud

bcloud Niet meer actief

Toen ik niet ongi werdt bleek ik een cyste te hebben ... Toen had ik ook steeds positieve ovu testen... Omdat die ook LH afgeven. Dus je kan altijd een keer laten checken...

Denk wel dat t goed zit bij jou trouwens..

11. leonieke

Wat was je temp vanmorgen Jup? Ik zie echt wel een sprongetje vanaf dag 20 hoor..! maar dan moet je temp wel zo blijven en niet terug naar 36.5 of lager..
    Heb je een nieuwe afbeelding van je kaartje? (of link naar je kaartje)

12. leonieke

Netjes Jup!!

Deel Deze Pagina