eerste oogopslag / indruk

Discussion in 'De lounge' started by jaleisha28, Jan 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    Ik vraag me iets af
    worden jullie op t eerste gezicht ook vaak anders gezien dan hoe je werkelijk bent?

Ik hoor vaak van mensen goh eerst dacht ik dat je echt een bitch was maar had het echt fout...
    Inschattingsfoutje of verkeerde uitstraling?

Ik ben helemaal geen bitchy persoon, in tegendeel..

Wat hoor jij over eerste oog opslag over jezelf??

2. Desjavu

Desjavu Actief lid

Dec 29, 2015
    306
    0
    0
    Soms krijg ik dat wel te horen ja, als het blijkt dat ik aardiger ben dan ik er uit zie... Kan er haast niks aan doen maar als ik geen emotie toon in mijn gezicht komt dit nogal gauw arrogant over.
    Best vervelend soms ;)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ja mijn neutrale gezicht staat een beetje chagrijnig..maar dat ben ik echt niet (meestal dan:p) ik hoor vaak: lach eens, kijk niet zo chaggie. Net of andere mensen ook de hele dag met een big smile lopen maar goed.

4. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    Ja psies.. Ik zie mezelf al boodschappen doen met een prodent smile, eerder angstaanjagend denk ik hahahaha..

Maar hoor gewoon zo vaak dat die eerste indruk anders is, dat ik soms twijfel.. ligt het nou echt aan mij of zijn dit gewoon oppervlakkige mensen hi hi

5. fanona

fanona Bekend lid

Dec 9, 2014
    892
    336
    63
    Mensen vinden mij ook eerst arrogant overkomen, pas als ze me kennen weten ze dat ik juist hartstikke verlegen ben. Zet blijkbaar daarom een bitchy face op, als "zelfverdediging".
    Maar dat heb ik vaak ook, dat ik totaal verkeerde eerste indruk heb van mensen.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb ook een resting bitch face. Mensen schatten mij dan ook vaak heel anders in 😬
    En dat vind ik prima hoor, ik ben niet zo'n allemansvriend 😉

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik geloof dat mensen mij soms te vriendelijk inschatten, ik snap die mensen niet 😅. Iedereen denkt altijd maar een praatje met mij te kunnen aankopen. Ik vind dat echt zo irritant. Ik hoef niet zo nodig met iedereen te praten.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Ik denk het niet, als je wat dikker bent denken mensen vaak dat je gezellig en lief bent. Ben ik ook al zeg ik het zelf ;)

Ik zelf heb wel een paar keer mensen echt verkeerd ingeschat. Zoals een vriendin van de opleiding verpleegkundige. Eerste keer dat ik haar zag was ze vet netjes, op hoge hakken en hele lange nagels. Maar later viel dat reuze mee.

Een andere vriendin zou ik niet zo snel zelf aanspreken Ze woont in een duur huis( nog bij ouders) heeft 7 paarden en ze ziet er best arrogant uit. Maar schijn bedriegt want ze gedraagt zich totaal niet na hoeveel geld ze heeft en is totaal niet arrogant. Harde werkster die echt niet bang is om vies te worden.

9. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    Zo zie je maar.. dont judge a book by its cover !

10. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik heb gemerkt dat mensen die ik via internet leer kennen een heel ander beeld hebben van mij dan de werkelijkheid. Heb al gehoord dat iemand had verwacht dat ik veel meer als een 'moeke' uit zou zien, of ouder uit zou zien, dat ik in het echt veel zachtere persoonlijkheid heb enz : )

11. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    Ja maar eerlijk, als je vaak met iemand kletst creëer je toch ook vaak een beeld.

Een vriendin had veel over dr vader verteld en toen ik m voor t eerst zag was ik gewoon verbaasd want had zo een ander beeld!!

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat heb ik niet meer..vroeger wel. Toen vonden ze me altijd zo een lief klein schattig "meisje" totdat er iets gebeurde en ik mn mond moest opentrekken..Toen was ik niet meer zo lief en schattig.

Nu schatten mensen mij over het algemeen goed in. Met sommige dingen zitten ze er flink naast maar ach

15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mensen denken op basis van mijn uiterlijk altijd dat ik heel lief ben.
    Dat ben ik ook als ik je aardig vind en als je mij normaal behandeld. Doe je dat niet of "fuck" je met de mensen waarvan ik hou dan ben ik alles behalve lief 😈

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik word sowieso 18 geschat ipv 24 en daarnaast denken ze altijd dat ik heel lief en zachtaardig ben.

17. born2bme

born2bme Fanatiek lid

Aug 3, 2015
    1,406
    287
    83
    Vroeger wel veel meer ja. Idd ook egoïstisch kreeg ik dan te horen. Ik was juist extreem onzeker maar idd als soort masker en een "kom niet te dicht bij me" had ik blijkbaar een egoïstische uitstraling, maar dat was toen mijn copingsmanier.

18. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik heb vaker gehoord dat ze dachten dat ik chagrijnig en/of arrogant was. Terwijl, als ze dan een praatje met me maken ze erachter komen dat ik heel sociaal en aardig ben :D ben erg zachtaardig in tegenstelling tot wat mijn gezicht soms zegt ;) al moet ik zeggen dat het in mijn vorige baan goed van pas kwam, dat mijn gezicht zo soms 'staat' :)

19. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

Aug 7, 2015
    185
    12
    18
    Dit heb ik ook!!

20. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Yep, niet door iedereen hoor, maar ik val qua uiterlijk niet in de standaard, dus word er wel gekeken of geoordeeld voordat ze me kennen.

Share This Page