Wie heeft er hier ervaring mee?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door louan, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja is een heel lastige, bij ons op school zijn ze nogal voorstanders van extra kleuteren (voorbeeld: mijn dochter van 13-09 is de jongste van haar klas met 27 kinderen). Maar dat is bij onze oudste zo slecht bevallen dat we hebben gezegd, dat niet weer en dat was ze gelukkig met ons eens.

louan vindt dit leuk.
  2. louan

louan Niet meer actief

Dat ze extra moest kleuteren of dorgaan naar groep 3. In principe lijkt mij kindjes uit september perfect voor de schooljaren. 2 jaar kleuteren lijkt mij het best. Niet te kort niet te lang.

3. louan

louan Niet meer actief

En ze zijn opdezelfde dag jarig:eek:? Zie ik dat nou goed? Wat.bijzonder?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Haha klopt, heel toevallig op dezelfde dag geboren.
    Mijn verhaal was niet duidelijk. Mijn oudste zoon moest extra kleuteren, dus 3 volle jaren. Dat wilden we dus niet weer bij die andere 2, maar dat doen ze hier wel heel snel. Daarom is dochtertje ook de jongste van de klas, daar zouden toch ook nog okt nov dec kindjes in hebben moeten gezeten.

5. louan

louan Niet meer actief

Ok snap het. Zou ik ook niet blij mee zijn. Tenzij het echt nodig is natuurlijk.

Toen mn zoon vorig jaar januari startte zaten er kinderen van 6/ 6,5 in de klas. Die klas was zó druk niet normaal. Die kinderen werden vervelend en je zag eigenlijk dat ze gewoon klaar waren bij die kleuters. Liepen al met rekenboekjes etc.

Maar als ik kijk naar de 3de groepers denk ik ook van gaat hij zich hierin staande houden. Het zijn ook combiklassen. Dus dan komt ie met zn 5.5 jaar bij kinderen van 6 7 8 en 9 in de klas. Lijkt mij pittig maar kan ook goed uit pakken natuurlijk .

Hij is echt een twijfel geval.:confused:

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Tja twee jaar perfect? Nou ik vind het aan de korte kant. Mijn oudste dochter is van september, zij was na twee jaar kleuteren er echt nog niet aan toe om door te gaan naar groep 3. Vooral op sociaal emotionele ontwikkeling was ze nog erg jong. Haar extra jaar kleuteren was zo goed voor haar! Ze zit nu bij de top van de klas in groep 5, leren gaat als een speer. Ze is de oudste van de klas maar nog steeds vind ik haar sociaal emotioneel niet de oudste of sterkste, dus ze vind heel goed aansluiting bij haar klasgenoten. Ik ben heel blij met deze keuze.
    M'n jongste heeft 2,5Jr gekleuterd, dat vind ik een fijnere lengte van kleuteren. Maar bij haar nu in groep 3 vraag ik me wel af of ze er wel aan toe was.

7. louan

louan Niet meer actief

Het is voor ieder kind natuurlijk anders. Maar de keuze blijft moeilijk! Voor mijn zoon zou 2 jaar perfect zijn denk ik. Misschien nu net te vroeg om naar groep 3 te gaan.

Twijfel bij mijn zoon omdat hij de lees en rekenvoorwaarden voor groep 3 beheerst. Dus ik denk met een heel jaar kleuteren erbij hij niet veel meer te zoeken heeft over 1.5 jaar in groep 3 als je alles net pas gaat leren lezen en rekenen.

Hij is trouwens niet helemaal op niveau wat betreft alle onderdelen van werkhouding. En die moet wel goed zijn voor groep 3. Daar zou hij wel extra aan kunnen werken.

Ikzelf heb trouwens ook 2.5 jaar gekleuterd en deed mijn citos ook onder niveau. Later bleek faalangst.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter is in november 6 geworden en zit in groep 3. Ze is een van de jongste van de klas . Dat kun je ook wel zien en merken. Ze kan het cognitief en sociaal emotioneel prima aan, maar ze is nog wel wat speels, kan moeilijker stilzitten. Ze geeft zelf ook aan dat ze het spelen mist en dat ze baalt dat ze zoveel moet werken. In groep 2 blijven was echter geen optie omdat ze na een maand in groep 1 al begon te lezen. Zo zie je maar dat het altijd lastig is een goede keuze te maken.

louan vindt dit leuk.
  9. louan

louan Niet meer actief

Precies! Super lastig. Komt hopelijk wel goed uiteindelijk:D

Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina