wie heeft er in de keuken een spoelbak met "dambord"-motief?

Discussie in 'De lounge' gestart door Migga, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Wij gaan onze keuken verbouwen. We wonen in een oud huis (jaren 30) en zijn daarom op zoek naar een keuken met nostalgische accenten. Mijn vriend vindt een spoelbak met dambord-motief een absolute must. Ik vind dat ook wel leuk en passend, maar ik vraag me af of het wel handig is? Is het niet lastig schoonmaken met die hoeken? En blijft het wel mooi? Ik neem aan dat je niet zomaar al je middeltjes en sopjes in zo'n gootsteen kunt gooien? De prijs ervan is enorm, dus ik moet zeker weten dat we het ook echt willen! Ik ben benieuwd naar de ervaringen. O enne, alle andere tips voor een landelijke/nostalgische keuken zijn ook welkom!

2. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Superleuk zo'n nostalgische keuken!! Ik hou ervan!! Enige ervaring die ik heb met zo'n dambord gootsteen (mijn broer heeft er één) is dat de kleine tegeltjes kunnen barsten als je bijv de aardappels afgiet (kokend water) denk dat je daar mee moet uitkijken..

3. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Ooh ja, prachtig! Ik houd ervan. Het lijkt me inderdaad wel kwetsbaar, ook met stukjes er af stoten e.d.

4. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    O dat vind ik dus al een echt nadeel.... Er stond al bij de beschrijving dat deze spoelbak niet icm een kokendwaterkraan kan. Nu willen we die ook niet, maar als dat betekent dat we geen pannen meer kunnen afgieten..??

5. Oogjes

Oogjes Actief lid

24 jun 2012
    129
    0
    16
    mijn schoonmoeder had er eentje. die is nu vervangen want hij was gebarsten... maar was ook wel 70+jaar oud.
    Schoonmaken gaat prima. En in de tijd dat ik daar woonde goten we de pannen gewoon af, geen barst gezien daardoor. ( de barst nu is dwars door alles heen door verzakking)
    Maar misschien veiliger ( geen idee hoor, ik heb er niet zo verstand van) zo'n witte porceleinen bak, die je ook frontaal ziet zeg maar..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,5 KB
      Weergaven:
      455
  6. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik wilde het ook graag in onze keuken. Maar de verkoper raadde het af. Lastig schoon te houden was een van de nadelen.

7. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    O prachtig die grote witte spoelbak!! Dat zou bij ons ook een optie kunnen zijn, maar dan moet ik volgens mij niets laten vallen...en ik ben nogal een kluns soms... ;).

8. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Roos123: onze verkoper noemde lastig schoonhouden ook als nadeel, maar volgens mij red ik mij daar wel mee. De eventuele barst-gevoeligheid lijkt me erger...

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat voorkom je door het koud water te laten stromen voor je begint met afgieten.

10. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Ik lees even mee. Hier ook een jaren 30 woning en bezig met een nieuwe keuken :)

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben er 1 op maat laten maken, ik vind het prachtig.
    Zit er nu 6 jaar in. Ik doe er alles mee/in. Elke dag met een beetje chloor behandelen en hij blijft ook mooi.

12. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    O leuk, manytroubles! Ik ben erg benieuwd wat jullie voor ogen hebben. Ons werd een landelijke keuken van tristar geadviseerd, of een hacker systemat. Het liefst wil ik een witte keuken met panelendeurtjes, een natuurstenen blad, een grote spelbak en een zwart glimmend fornuis :D. Leuk al die voorpret, maarik heb er ook bijna slapeloze nachten van.... Moet het aanrechtblad zwart glanzend worden, of toch mat? Of misschien zwart- wit gespikkeld? En de rand van het blad kan ongeslepen blijven (ruw dus). Allemaal mooi, maar vind ik dat over 20 jaar ook nog??

13. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Met chloor?? Wat voor een materiaal is het dan?

14. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik denk maar een ding: Piet Zwart keuken! Dat is de originele keuken voor die woningen. Ik dacht dat het van Bruynzeel is. Ik zou ook denken aan een tegeltjes wasbak, of anders een van granito/terazzo maar dan meteen een aanrechtblad daarvan erbij. Ik heb die keuken net vorige week laten vervangen.. Ik woon ook in een oud huis en die keuken zat er nog in. Je moet alleen met granito wel opletten met anti kalk producten, want dat tast het namelijk aan.

15. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
  16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Geen idee, het zijn kleine zwarte en witte (off white) tegeltjes. Ikvdoe er gewoon een drupje chloor in, en dan ff de borstel er door. Na een minuutje wegspoelen. Blijft heel mooi. Wij hebben ook een aanrechtblad. Een vriend van ons maakt die bladen, en vloeren tegelbakken etc.
    Wij hebben een zwart donker antraciet kleurig granieten blad, zonder naden thuis laten storten en schuren. Wij wilden geen naad in het blad. (volgens mij is het niet gebruikelijk dat ze het thuis storten enzo, maar die vriend deed het in zn vrije tijd laat maar zeggen.) Het zijn hele donkere verschillende kleuren zwart/antraciet door elkaar heen, heel mooi.
    Een witte spikkel vond ik in het aanrechtblad niet mooi.
    Onze keuken/badkamer/toilet en hal hebben de zwarte banden en plinten om de witte granieten vloer wel een witte spikkel, en de vloer een zwarte (zoals het vroeger was)
    Maar voor het keukenblad vond ik het niet mooi persoonlijk.

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wij hebben zo'n spoelbak.
    Ben er echt blij mee,en ik giet er gewoon kokend water in van de aardappels,geen barst te zien.
    Schoonmaken is ook geen probleem,oke met een borstel kom je net niet in de hoeken,maar met een schuurspons geen probleem.
    Ik gebruik gewoon elk schoonmaakmiddel wat voor handen is hoor.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Deel Deze Pagina