wij gaan binnenkort verhuizen en daar hebben wij een grotere tuin. nu wil ik graag 2 kippen gaan houden. maarrrrrr. wat heb je er allemaal voor nodig? ik denk een kippenhok, gaas voor de afscheiding, drink bak, voederbak? hoeveel werk heb je ermee, is het veel schoonmaken/poep? stinken ze? kun je er 2 houden? hoelang leeft een gemiddelde legkip? en leggen ze altijd een paar eieren in de week?
Wij hebben 2 kippen! Super leuk! Als je man handig is kan hij zelf een hok maken op internet staan genoeg voorbeelden. Wij hebben er gewoon eentje gekocht. Voor 1 kip moet je 1vierkante meter rekenen, minimaal dan. Voerbak hoeft niet want ze houden van scharrelen Drinkfles af bak moet je wel hebben. Het kan soms stinken als de grond nat is maar als je het zand regelmatig opruimt, verschoont valt het ook wel mee. Ze leggen iedere dag 1 ei per kip, behalve als ze in de rui zitten dan leggen ze niet en verliezen ze veren. tja voor de rest, gewoon kippevoer geven, en wij geven al ons restafval. Wij vinden het super leuk om ze te hebben en de kids ook! Als je nog vragen hebt laat je het maar weten!
Ik heb ook kippen 3 hennen en een haan en kuikentjes momenteel(cochin kriel). Ze zijn zeer zeker gezellig en als je ze tam krijgt wat niet zo een probleem is dan komen ze ook gezellig op schoot zitten enzo. Maar je moet er minstens 2 hebben want kippen doen het niet zo goed in hun eentje. Verder kwa verblijf en dergelijke ja ze hebben zeer zeker een nachthok nodig en wat ruimte om te scharrelen. Maar als je op deze site kijkt Forumoverzicht • Kippenforum.nl daar staat alles eigenlijk heel duidelijk zo heb ik ook mijn kennis over kippen opgevijzelt . En de eieren mijn kipjes leggen om de dag een eitje. Maar je moet ook nog uitzoeken wat voor ras je wilt en vanuit daar kun je de grote van het hok bepalen en bladieblabla ik zou zeggen Succes!
Ik heb kippen. Momenteel zijn het er 3, maar heb er ook weleens 5 gehad. Je moet eerst voor jezelf uitzoeken, welke soort je wilt hebben. Ik heb Zijdehoentjes, die hebben geen leghok nodig en ook geen zitstok. Ze schuiven 's avonds gezellig op een hoopje bijelkaar. Ze kunnen ook niet vliegen, ik heb daarom maar een halve meter hoog hekje om het hok gezet. Als je nog meer vragen hebt, dan stel je ze maar.
Wij hebben drie krielkippen. We hebben een zelfgemaakt hok, het hok staat op zand, dan een trappetje naar boven waar ze binnen op stok kunnen gaan als het donker wordt. De bodem van het binnenhok is bedekt met zaagsel. We hebben kippevoer gemengd met legmeel. Dat staat in een bak in het binnenhok, de drinkbak staat beneden en beneden strooien we ook altijd nog een handje voer zodat ze lekker kunnen struinen. Ze leggen ongeveer 1 ei per dag. Het zijn wel kleine eitjes maar ook maar kleine kipjes hihi we laten ze ook wel eens struinen in de tuin...pikken ze het onkruid tussen de tegels vandaan! Oh ja...als ze een ei leggen maken ze wel veel herrie dus af en toe een eitje naar de buren brengen houdt de verstandshouding goed haha
Hier ook twee kippen! Ze lopen vrij om het huis en vinden zelf hun eten. We hebben ooit meer kippen in een hok gehad maar vinden het juist zo leuk dat ze om het huis heen kuieren. Maar dat kan natuurlijk in de stad niet zo handig....