Wonen in Utrecht Terwijde

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wie woont hier of kent de buurt goed?

Wij zijn in overweging hier te wonen maar komen hier allebei niet vandaan. Mijn man werkt hier heel dicht bij dus voor hem ideaal, ik moet 3 dagen in de week richting Amsterdam. A2 is goed te doen hoorden ik?

Afgelopen zaterdag door de buurt gereden.Mijn eerste indruk ; beetje kill. Maar de straat waar wij gaan wonen als het door gaat is ook nieuw en er woont nog niemand ;). En ik kan natuurlijk niet het "volkse" vergelijken met een nieuwbouwbuurt.

Een huis als dit , krijgen we nooit in onze omgeving. En eigenlijk zijn wij niet plaats gebonden. Wel is het een grote stap allebei weg uit de plaats waar we geboren zijn en altijd hebben gewoond.

2. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Het is allemaal nieuwbouw en daar moet je van houden. Ik persoonlijk vind het vreselijk en wil er nog niet dood gevonden worden, bij wijze van spreken.

In de omgeving verder misschien: Vleuten (het "oude" dorp, niet de nieuwbouw), Harmelen, Woerden, De Meern (ook het "oude" dorp en niet de nieuwbouw).

3. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Ik woon alweer 6 jaar in Leidsche Rijn. Het is heel wisselend qua buurt waar je fijn woont en waar minder. Ons huis is 15 jaar oud en we wonen in een ruimer opgezet deel. Ik woon hier met heel erg veel plezier (overigens niet in Terwijde). Heel veel gelijkgestemden met kinderen, heel veel doen op cultureel gebied, activiteiten, speeltuinen, horeca wordt ook steeds meer. Zeker nu LR centrum in aanbouw is.

Het wordt wel steeds voller en voller wat mij wel eens aanvliegt. Sommige wijken staan hutje mutje gebouwd.

Ik kom veel in winkelcentrum Terwijde en dat vind ik een fijne plek. Dieper Terwijde in was er nog wel eens sprake van overlast maar daar hoor ik niet veel meer over. Je zit er wel dichtbij het Maximapark wat heerlijk is en ook de Haarrijnse Plas.

Vergis je niet: naar Amsterdam op en neer is filerijden. Mn omdat de LR tunnel dichtgaat als er aan de andere kant file is. Mijn man rijdt het dagelijks.
    Mocht je nog meer specifieke vragen hebben dan mag je mij ook pb'en.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    (Eens met wat jessie25 stuurt)
    Ik ken Terwijde redelijk, woon ook in die regio, het winkelcentrum is prima veel winkels. Je hebt de haarrijnse plas het maximapark en het lint om de hoek.
    Wonen in de "nieuwbouwwijk" bevalt ons prima.
    A2 is wel file! zowel sochtends als smiddags. Geen hele lange vertragingen. Maar je doet er al snel 15 min langer over dan zonder files. De leidsche rijn tunnel is een groot nadeel voor de avond spits, ookal hoef je er niet door. Vanaf breukelen rij je vaak al langzaam.
    Ook mij mag je een pb sturen, als je meer wilt weten!

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ken de wijk niet maar tav A2 kan ik bevestigen. Rij andere kant van de weg (ri utrecht) en dat rijdt meestal wel door. Maar aan de andere kant in spits staat op de meeste dagen er 1 lange file van utrecht naar Amsterdam. Bijna stilstaand van A12 tot a10. Zowel ochtend als avond. Weet niet hoe lang extra reistijd is, maar een kwartier lijkt me bij wijze van spreke nog weinig.

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Allereerst allemaal bedankt voor de reacties!!

We gaan juist voor een nieuwbouwhuis dit is bewust ;)

Wij kennen Utrecht namelijk totaal niet. Behalve mijn man via zijn werk maar die rijdt er ook maar langs en qua wonen kennen we het beide niet.

Het zou gaan om de huizen achter het ziekenhuis. Die buurt.

File... als ik elke dag mega lang in de file sta zou ik het niet blij worden. Ik werk bij mijn vader dus er is altijd wel iets aan te passen qua tijden dat ik niet continu in de spits zou staan. Nu werk ik van 8.30/8.45 tot 16 uur.
    Hoe lang doe je er over met de auto denken jullie? Ik zou richting Weesp moeten.

Qua kdv en scholen... wat zijn goede?

Zoveel vragen is ook best een hele stap.

7. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Mijn man doet er met de motor zo'n kwartier langer over (ochtend & avond), auto is langer. Ik reed een paar jaar geleden in 35 min naar A'veen vanaf hier en 'S middags algauw een uur. Dit is dus helaas toegenomen.

De scholen in die buurt ken ik niet zo heel goed maar er zijn behoorlijke wachtlijsten aan het ontstaan. Of er altijd plek is voor verhuisde kinderen weet ik eerlijk gezegd niet. Er is één school die ik je pertinent afraad maar die ligt niet in Terwijde . De Oase hoor ik goede dingen over maar die zit vol (wel goed om te informeren naar "verhuisde kinderen")

KDV: we hebben Kindergarten waar ik heel goede ervaringen mee heb maar waarschijnlijk forse wachtlijsten.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Jessie25 ik heb je een pb gestuurd :)

9. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik werk achter het ziekenhuis en vind de buurt redelijk.
    Maar heb wel het idee dat het heel erg opknapt door alle huizen die er nu gebouwd worden.
    De klanten die bij ons komen zijn allemaal erg vriendelijk en vind dat wel wat zeggen.

Wbt de A2, als je op tijd weg gaat is het te doen.
    Mijn man vertrekt rond half 8 richt Amsterdam en dan gaat het nog. Ga je om 8 uur rijden sta je in de file.
    En op de terug weg als de tunnel dicht is, er bij Breukelen af gaan en dan verder binnendoor.

Qua scholen en kdv ken ik het verder niet.
    Alleen qua dierenarts :p

Pluisjee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina