Hallo Dames, Ik heb bij mijn eerste zwangerschap zwangerschapscholestase gehad. Ik ben toen met 37 weken ingeleid. Mijn waarde was 111. Ik ben nu 35 weken zwanger en ik heb geen symptomen. Alleen s avonds af en toe jeuk op mijn benen. Toch maak ik me soms zorgen of ik het nu weer krijg. Omdat je bij de 2e 50-70% kan hebt om het weer te krijgen. Wie heeft het meerdere keren gehad? En had je bij alle zwangerschappen ook symptomen? Of kan je het ook hebben zonder symptomen?
Waarom gewoon niet laten bloedprikken? Dan heb je antwoord. Ik heb het vorige keer gehad en nu nog niks. Heb me paar weken terug al wel een keer laten testen voor mijn eigen gemoedsrust.
Heb ik idd vrijdag laten doen. De leverwaardes waren weer wat hoger maar de galzuren niet. Moet vandweek naar het ziekenhuis. Volgends mij zal het dan wel meevallen.
Ik heb het nu voor de tweede keer. Bij mijn dochter echt lang jeuk gehad (vanaf een week of 27) en uiteindelijk pas met 37 weken doorverwezen naar de gynaecoloog, toen de bloeduitslagen binnen waren na een week direct ingeleid met een waarde van 148. Zo'n 2 en halve week kreeg ik ook wat jeuk, niet extreem maar wel vooral op handen en voeten. Toen direct laten prikken, waarde 9.5 dus geen cholestase maar wel een follow up Bij de gyn en de jeuk in de gaten houden. Na de tweede keer prikken was mijn waarde 32 dus nog niet extreem maar wel flink gestegen, ze willen daarom sowieso gaan inleiden. Als je het (nog) niet hebt zou ik gewoon de jeuk in de gaten houden en eventueel volgende week weer prikken.
Is dat dat de leverwaarde of galzuren? Ik kreeg vandweek alleen te horen dat leverwaarde 38 is en iets verhoogd is. Ik weet niet precies wat het inhoud. Spannend hoor dus je wordt deze week ingeleid?