Voor het eerst een ovulatietest gebruiken! Help!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door rachel93, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Hoi dames!

Zoals de titel al luid! Ik ben heel erg benieuwd hoe de ovulatietesten werken. Wanneer begin je daar mee? Wanneer je denkt de ovulatie te hebben of heb je bepaalde regelmaat daar in? Het is pas ronde 3, maar wil het graag een kans geven om het zo te gaan proberen al eigenlijk. Misschien deze ronde wel al een pauze vanwege een heftige privé situatie dat het kinderen willen maken en dat even niet samenwerkt. Ik verwacht misschien teveel van me lichaam..

Ben heel erg benieuwd!

2. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Alle informatie staat op de bijsluiter, in iedergeval wel bij de clearblue. Daar staat een tabel met wanneer te starten afhankelijk van je cyclus. Bij mij werkte geen een ovulatietest wat resulteerde in een hoop onzekerheid voor niks..

Ik ben er dus niet heel erge fan van. Je kan het beter rond je vruchtbare periode gewoon gezellig maken. Je menstruatie -14 dagen doen dan weet je wanneer je eisprong is geweest.

3. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ik snap goed wat je bedoeld! Ik wil het wel een kans geven eigenlijk. Moet me lichaam ook nog leren kennen natuurlijk zo zonder de pil! Bedankt boor je reactie!

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben gelijk met ovu testen begonnen. Wel in combinatie met temperaturen. Zo hoopte ik snel inzicht te krijgen in mijn cyclus.
    Naar mijn idee is dat wel gelukt. En door het temperaturen krijg ik de bevestiging dat mijn ei ook daadwerkelijk gesprongen is.

Per soort ovu test verschilt de dag van beginnen met testen wel, is mij opgevallen. Dus idd even kijken wat de bijsluiter zegt. Het is even proberen de eerste maand. Je weet niet precies hoe jou lh level verloopt. Loopt het op? Of heb je uit het niets een knaller?
    Ik heb om deze reden de eerste maand van het eind van de menstruatie tot begin volgende menstruatie getest.
    Belangrijk is om NIET met ochtendurine te testen en als je denkt dat je piek nadert, kun je twee keer per dag testen eventueel. Dan weet je zeker dat je je piek niet mist.

Hopelijk kun je hier wat mee.

5. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ja! Ik heb er met mijn vriend over gehad en we zijn er erg positief over. Ik ga het een kans geven deze ronde. Me menstruatie is vandaag begonnen, dus duurt wel weer even. Ik hoop dan ook wat meer inzicht te krijgen in hoe mijn eigen lichaam nu werkt. Erg bedankt voor je reactie!

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik zou uitgaan van je kortste cyclus, -14, voor de zekerheid -16, dus beginnen testen vanaf dag 11 :)

@Lisa2001: wat jij zegt klopt wel niet altijd. Mijn luteale fase is bvb meestal maar 12 dagen, dus mijn eisprong is wat later dan je zou verwachten.

7. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Oke bedankt voor de tip. Ik ga het wat beter bijhouden deze maand. En hopelijk wat beter me eigen cyclus leer kennen! Ik ga ervoor! Met hopelijk duidelijke antwoorden :)

8. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Zijn de 7 voor 13,95euro van de Kruidvat goed?

9. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Er zijn wel wat dames die ze gebruiken, maar hoor wel eens dat ze valse pieken geven.
    Wel hoor ik veel positieve dingen over de dipsticks van sensitest, zwanger&kids en 2besure. Dzee kan je online bestellen zijn goedkoper en worden discreet verstuurd.

10. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Opeens slaat de twijfel in. Help! Sinds vanmorgen dacht ik van ja ik moet gewoon op rood! Maar het zet nog niet echt lekker door, het was vanmorgen lichtroze en nu is bruin/rozeachtig? Maar ook totaal niet veel. Borsten doen alleen nog maar meer pijn sinds vanmorgen! Durf me geen eens te bewegen of me bh uit doen is helemaal vreselijk! Ik hoop dat het wel goed doorzet en gewoon weet waar ik aan toe ben! Want dit is moeilijk.. Telt dit dan wel als de eerste echte menstruatiedag? Zo twijfelachtig en onzeker over alles wordt er letterlijk gek van! Alsof ik mezelf niet meer ken..

Deel Deze Pagina